Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Moderator: Beheerdersteam
Re: Oriëntatie topic
keuze genoeg dus om te gaan kijken en luisteren (als hij weer een werkende driver heeft tenminste)
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oriëntatie topic
Zou ik wel eens willen beluisteren. Ik schat in dat dat ook zo'n alles of niets speaker is. Of je vindt hem geweldig of je vindt het niks.richard schreef:Is een Tannoy niks voor je? Zo'n grote monitor?
Dat gevoel heb ik overigens ook een beetje bij de Liionidas baffles.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oriëntatie topic
Ik ben wel eens bij de Theo van het groene forum op bezoek geweest. Dat was toch wel een bijzondere ervaring, in positieve zin.Leeuwarden schreef:Zou ik wel eens willen beluisteren. Ik schat in dat dat ook zo'n alles of niets speaker is. Of je vindt hem geweldig of je vindt het niks.richard schreef:Is een Tannoy niks voor je? Zo'n grote monitor?
Maar wel wat je zegt, ze zijn best aanwezig, zowel fysiek als in de manier waarop je ze betrekken bij de muziek.
Je kan van zijn aangehangen filosofie van alles vinden. Maar ondanks, of juist dankzij zijn benadering heeft hij toch een erg fraai en levensecht resultaat in het creëren van een illusie van de werkelijkheid.
Zou goed kunnen, Leon houdt ook wel van een wat onconventionele benadering van de dingen.Dat gevoel heb ik overigens ook een beetje bij de Liionidas baffles.
Re: Oriëntatie topic
Voor de tannoy variant staat de Celeste beschreven in hobbyhifi en in drie Klanh+ton's hebben naast een enkele 12"+hoorn Ephedra ook nog dubbel 15's met hoorn.
Die zijn alleen afgewerkt als PA luidsprekers.
Die zijn alleen afgewerkt als PA luidsprekers.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oriëntatie topic
Dit is toch wel iets essentieels. Als het je raakt, doe je iets goed. Het hoeft technisch niet te kloppen (sorry Sander) om het mooi te vinden. Zo ook Leon. Niet voor niets zijn er veel 'fans' van zijn speakers. Het is en blijft iets persoonlijks...richard schreef:Dat was toch wel een bijzondere ervaring, in positieve zin.
Maar wel wat je zegt, ze zijn best aanwezig, zowel fysiek als in de manier waarop je ze betrekken bij de muziek.
Je kan van zijn aangehangen filosofie van alles vinden. Maar ondanks, of juist dankzij zijn benadering heeft hij toch een erg fraai en levensecht resultaat in het creëren van een illusie van de werkelijkheid.Zou goed kunnen, Leon houdt ook wel van een wat onconventionele benadering van de dingen.Dat gevoel heb ik overigens ook een beetje bij de Liionidas baffles.
Zo nu en dan krijg ik de C1 als advies. Misschien niet bij iedereen bekend dat ik die heb gehad. Een erg mooie speaker waarvan ik ook nog wel eens spijt heb gehad dat ik die heb weggedaan. Helemaal nadat ik een eigen, kleinere, luisterkamer heb gekregen. Ik denk, ook nav bovenstaande van Richard, dat ik achteraf de emotie in die speaker miste. De C1 doet alles goed. Na een aantal Troels-speakers is die 'correctheid' niet wat ik zoek. Het moet wel een beetje leven. De imaginaire ideale speaker qua sound en uiterlijk: een opgeschaalde versie van de C1 die ook de emotie weergeeft...
Re: Oriëntatie topic
Zeer herkenbaar Jan! En of die leonidas spiekers dat gaan invullen is nog maar zeer de vraag. Dit is echt veel, heel veel luisteren. Zo'n 20 jaar geleden stond een kennis ook voor die vraag en vroeg mij om raad. Al zocht zij geen zelfbouw maar kant en klare commerciële speakers. Mijn antwoord was toen ook: Luisteren en nog eens luisteren. Heeft zij een jaartje over gedaan en stad en land afgelopen. Ben een paar keer mee geweest. Uiteindelijk kwam zij bij von Schweikert uit. Al konden de Diapason Adamantes haar ook wel bekoren. Op zich zijn dit beide speakers met een vrij neutraal karakter maar hadden net dat tikje sprankeling, detail en ook rust waar ze naar op zoek was.Leeuwarden schreef:Zo nu en dan krijg ik de C1 als advies. Misschien niet bij iedereen bekend dat ik die heb gehad. Een erg mooie speaker waarvan ik ook nog wel eens spijt heb gehad dat ik die heb weggedaan. Helemaal nadat ik een eigen, kleinere, luisterkamer heb gekregen. Ik denk, ook nav bovenstaande van Richard, dat ik achteraf de emotie in die speaker miste. De C1 doet alles goed. Na een aantal Troels-speakers is die 'correctheid' niet wat ik zoek. Het moet wel een beetje leven. De imaginaire ideale speaker qua sound en uiterlijk: een opgeschaalde versie van de C1 die ook de emotie weergeeft...
Laatst gewijzigd door Pjotr op di 05 jan 2021, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Oriëntatie topic
Nee, heeft voor mij geen zin qua beschikbare plaats, maar als je ergen interesse in hebt moet je gewoon gaan luisteren toch? Nu blijft het er omheen draaien want het zou wel eens kunnen bevallenFR_Aad schreef:Ben jij zelf al eens wezen luisteren?
En als ze niet bevallen weet je dat je die kunt afstrepen, kost je wat brandstof en een zaterdag.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Oriëntatie topic
Blijft lastig, uiteindelijk is het de opname die de weergave en de emotie bepaalt, en sommige opnames vallen volledig door de mand op sommige luidsprekers en vice versa.
Re: Oriëntatie topic
Da's zeker, ik heb grote breedbandhoorns gehad die ge-wel-dig waren voor stemmen en klein werk, maar een beetje meer drukte en het werd heel naar...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oriëntatie topic
SSassen schreef:Blijft lastig, uiteindelijk is het de opname die de weergave en de emotie bepaalt, en sommige opnames vallen volledig door de mand op sommige luidsprekers en vice versa.
Samengevat kan je dus zeggen dat het altijd een compromis is. En daar is op zich niks mis mee.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Oriëntatie topic
Het compromis tussen cup A en C is gewoon B.Leeuwarden schreef:SSassen schreef:Blijft lastig, uiteindelijk is het de opname die de weergave en de emotie bepaalt, en sommige opnames vallen volledig door de mand op sommige luidsprekers en vice versa.
Samengevat kan je dus zeggen dat het altijd een compromis is. En daar is op zich niks mis mee.
Re: Oriëntatie topic
Als je er mee tevreden bent..... En daar zit nog een knoop vermoed ik zoLeeuwarden schreef:SSassen schreef:Blijft lastig, uiteindelijk is het de opname die de weergave en de emotie bepaalt, en sommige opnames vallen volledig door de mand op sommige luidsprekers en vice versa.
Samengevat kan je dus zeggen dat het altijd een compromis is. En daar is op zich niks mis mee.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oriëntatie topic
Zekers, deels omdat bouwen leuk is, deels omdat ik nog niet ben waar ik wil zijn. Overigens met de NEXT-4 wel een heel eind in de goede richting...
Re: Oriëntatie topic
Yep bouwen is leuk, muziek luisteren is ook leuk. Maar dat hoeft helemaal niet samen te gaan. Dat kan ook los van elkaar Jan... 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Oriëntatie topic
Jawel maar je kunt niet eindeloos (na)bouwen tot dat je tevreden bent. Dan kom je nooit aan luisteren toe.
Re: Oriëntatie topic
Je kunt tussen het bouwen door of tijdens het bouwen naar de vorige gebouwde set luisteren. En daarna weer door
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Oriëntatie topic
De oplossing is gewoon meerdere sets luidsprekers, zo klinkt b.v. Queen echt stukken beter op een goede PA set op volume stand 11.Leeuwarden schreef:Samengevat kan je dus zeggen dat het altijd een compromis is. En daar is op zich niks mis mee.SSassen schreef:Blijft lastig, uiteindelijk is het de opname die de weergave en de emotie bepaalt, en sommige opnames vallen volledig door de mand op sommige luidsprekers en vice versa.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
