Positief blijven dre, ik slik inmiddels anti-depressivadre schreef:Neeeeee,geen ban?
Purifi - Welke driver?
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Purifi - Welke driver?
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Purifi - Welke driver?
Wouter even lief aankijken, met een veelzeggende knipoog erbij, dat werkte bij mij ook prima!Rob Dingen schreef:Hoe kan ik meedoen met de groupbuy, of ben ik te laat?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Purifi - Welke driver?
komt nog wel meer aan, er is meer interesse.
Maar ik moest vandaag besteld hebben, had 22 december nog nagevraagd en bleef stil op Wieger61 na.
Maar ik moest vandaag besteld hebben, had 22 december nog nagevraagd en bleef stil op Wieger61 na.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Purifi - Welke driver?
Ben benieuwd wie er een goed idee heeft voor sierringen, om om de bolle korf te plaatsen. Voor diepe montage in een baffle, of voor montage van achter de baffle.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Purifi - Welke driver?
Ja, zou kunnen. Denk dan wel eerst even aan wat 3D geprinte prototypen. Ik denk dat Sander dat mag proberen, of dat ik Satefan lief aan kijk of hij me op weg wil helpen met het 3D printen. Heb een tijdje terug 1 gekocht voor op school, nog niet zelf mee gestoeid. Moet eigenlijk al lang...
Re: Purifi - Welke driver?
Geen probleem hoor. Ik maak graag een ring voor je, en printen is natuurlijk ook geen punt.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Purifi - Welke driver?
Cool, het mooiste zou zijn als ik met je kan mee kijken tot ik het zelf onder de knie heb om de ontwerpen te maken.
Printen kan ik op mijn werk - of de printer mee naar huis nemen - maar wellicht is die van jouw beter afgesteld.
Is het helemaal correct dan kan er een gietmal gemaakt worden of iets elders in aluminum besteld worden o.i.d.
Printen kan ik op mijn werk - of de printer mee naar huis nemen - maar wellicht is die van jouw beter afgesteld.
Is het helemaal correct dan kan er een gietmal gemaakt worden of iets elders in aluminum besteld worden o.i.d.
Re: Purifi - Welke driver?
Sure - gaan we doen - ik ben wel voorzichtig met Covid etc (mijn vrouw zit zwaar in de risico-groep), dus mischien eerst maar even op afstand.wouter schreef:Cool, het mooiste zou zijn als ik met je kan mee kijken tot ik het zelf onder de knie heb om de ontwerpen te maken.
Printen kan ik op mijn werk - of de printer mee naar huis nemen - maar wellicht is die van jouw beter afgesteld.
Is het helemaal correct dan kan er een gietmal gemaakt worden of iets elders in aluminum besteld worden o.i.d.
Het laten maken van een mal tbv spuitgieten is serieus duur en heeft zin bij grote volumes (500+). Laten frezen bij Freeskees bijvoorbeeld is denk ik een betere optie. Het kan ook bij WEERG in Italie, kun je online regelen, maar is voor 2 stuks ook gewoon serieus duur.
Ik heb een Prusa printer met auto-bed levelling etc etc. Gaat eigenlijk altijd in 1 keer goed. Ik had hiervoor een recht-toe-recht-aan printer van Chinese makelij. Ik moest echt alles met de hand instellen/calibreren. Ik was meer met instellen bezig dan met printen
Satefan
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Purifi - Welke driver?
zo, ze zijn al rearmount 
Thuiswerk broek staat er ook mooi op
Sander en Wieger61 kunnen binnenkort hun spullen verwachten
Thuiswerk broek staat er ook mooi op
Sander en Wieger61 kunnen binnenkort hun spullen verwachten
Re: Purifi - Welke driver?
Cosmetisch wel echt een ramp die ophanging, maar ja als het er beter door klinkt...
Re: Purifi - Welke driver?
Muziek luisteren doe je met je ogen dicht toch?Walt schreef:Cosmetisch wel echt een ramp die ophanging, maar ja als het er beter door klinkt...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Purifi - Welke driver?
Dat is overal kurk op plakken ook hoor WaltWalt schreef:Cosmetisch wel echt een ramp die ophanging, maar ja als het er beter door klinkt...
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Purifi - Welke driver?
Luidsprekers stel je niet bloot aan direct zonlicht, dus er zit een frontje voor. En rearmount is bijna noodzaak, anders wordt je frontje een dik opzet frame, of de conus/rolberglandschaprand raakt het doekWalt schreef:Cosmetisch wel echt een ramp die ophanging, maar ja als het er beter door klinkt...
Het schijnt dat iemand die ik ken heel veel Bliesma's met Be heeft gekocht met 3mm (absolute) Xmax en 34mm dome
Ik heb hier van jou nog een setje prachtig metende Vifa P13WH's liggen, die een fs hebben van 3x de oorspronkelijke waarde... Dat zou ik bij de purifi niet willen, haha - krijg je door UV/zonlicht met deze vorm rolrand niet voor elkaar - tenminste 50% ligt in een bergdal
Re: Purifi - Welke driver?
De vier tweeters die Bliesma produceert zien er bijzonder indrukwekkend uit. Als je de grille eraf kunt halen zou zoiets ideaal zijn in een waveguide...
Re: Purifi - Welke driver?
Zijn er al forummers die de Purifi woofers in gebruik hebben? Er is een group-buy geweest geloof ik - ben benieuwd naar de ervaringen!
Re: Purifi - Welke driver?
Ik ben nog niet zo ver. Ik twijfel nog tussen een praktische, kleine en smalle kast die door relatief versterkt midden relatief warm klinkt (zie mijn experiment brede VS smalle kast elders) en een brede kast a la Grimm LS1 waarin (ook) volgens Grimm/Putzeys door de breedte het midden minder gepronceerd en zo transparanter doorklinkt. Juist dat midden zou van de Purifi van zo'n hoge kwaliteit zijn en in een brede kast meer tot z'n recht komen. Misschien moet ik maar eens een oud plan uitvoeren en voor onderzoek een multifunctionele kast maken: 1meter hoog met luidsprekeropeningen op de brede en de smalle kant zodat ik met een Hypex FA123 makkelijk de twee types kan vergelijken.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Purifi - Welke driver?
Dit is wat bij mij op de planning staat, met nog 2 weken vakantie voor de boeg:
Heb de juiste freesjes binnen, maar nog niet gebruikt. Kleine modificatie aan de freestafel nodig, R38 past net niet door het bovenblad.
Naar een idee van Q Acoustics Concept 300.
Heb de juiste freesjes binnen, maar nog niet gebruikt. Kleine modificatie aan de freestafel nodig, R38 past net niet door het bovenblad.
Naar een idee van Q Acoustics Concept 300.
