Mijn laatste CTA: de 6.1

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Mijn laatste CTA: de 6.1

Bericht door Willy_61 »

OpaBert schreef:
Is weer fantastisch afgewerkt en gedocumenteerd
Geweldig hoe je dat elke keer weer zo mooi en foutloos op papier kan zetten
:goeie: :goeie: =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
En ook niet als ik maar steeds maar een hoop ge ouwehoer erbij zet
Maar dat is de aard van het beestje
Prettige dagen Willy
Dank, maar zoals je zelf ook weet: het resultaat is het werk van velen, ik zou alleen niet ver geraakt zijn ;-)
Ook voor jou, maak er het beste van deze dagen :proost:
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Mijn laatste CTA: de 6.1

Bericht door Willy_61 »

meanman64 schreef:
Willy ,
Is er een mogelijkheid om de pre amp te overbruggen om zo een externe pre amp te gebruiken ?
Er zitten 2 jumpers op de print met opdruk "J1 test", 1 voor elk kanaal. Dat zijn de ingangen van het buizengedeelte, als je die jumper eraf haalt en je sluit het signaal aan op de pen -het dichtst bij het buizendeel- dan passeer je de voorversterker met toonregeling.

Door de jumper te verwijderen verbreek je de verbinding tussen toonregeling en buizenversterker.
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Mijn laatste CTA: de 6.1

Bericht door meanman64 »

Daar ik ook van plan ben om deze versterker te bouwen kom ik geregeld hier weer naar toe .
Willy , telkens als ik uw bouwsel zie denk WOW!!
Echt knap gedaan , ik hoop dat die van mij ook zo WOW gaat uitzien .
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Mijn laatste CTA: de 6.1

Bericht door Willy_61 »

Ik luister er nu elke dag naar (eindelijk eens een versterker die niet direct de deur uit gaat :-) ).
Iedereen die het hoort, deze versterker in combinatie met de Stelle Mk2 - boxen, is in de wolken van het luistergenot....
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Mijn laatste CTA: de 6.1

Bericht door OpaBert »

Willy_61 schreef:
Ik luister er nu elke dag naar (eindelijk eens een versterker die niet direct de deur uit gaat :-) ).
Iedereen die het hoort, deze versterker in combinatie met de Stelle Mk2 - boxen, is in de wolken van het luistergenot....
Leuk Willy :goedzo:
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Mijn laatste CTA: de 6.1

Bericht door Willy_61 »

Ik heb er ondertussen al enkele weken een kopie van afgewerkt en even goed werkend :wink:
Die moet enkel nog op het chassis en afgewerkt worden, maar dat is voor binnen enkele maanden. De garage buiten is voor mij in de winter min of meer een no-go zone, ik ben een "kouwkrimper" of voor de Nederlanders: ik hou niet van koude ruimtes :lol: .

Kan je voorstellen: die garage was zo'n 140 jaar geleden het karrehuis van een brouwerij, 10 op 10m met bovenop een zolder. Hoog plafond en geen verwarming, garage zelf is 5 op 10m, daarnaast mijn atelier van 5 op 6m en daarachter 5 op 4m opslagruimte. Allemaal moeilijk te verwarmen en daarom werk ik in de winter zoveel mogelijk in huis :-)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Mijn laatste CTA: de 6.1

Bericht door OpaBert »

Willy_61 schreef:
Ik heb er ondertussen al enkele weken een kopie van afgewerkt en even goed werkend :wink:
Die moet enkel nog op het chassis en afgewerkt worden, maar dat is voor binnen enkele maanden. De garage buiten is voor mij in de winter min of meer een no-go zone, ik ben een "kouwkrimper" of voor de Nederlanders: ik hou niet van koude ruimtes :lol: .

Kan je voorstellen: die garage was zo'n 140 jaar geleden het karrehuis van een brouwerij, 10 op 10m met bovenop een zolder. Hoog plafond en geen verwarming, garage zelf is 5 op 10m, daarnaast mijn atelier van 5 op 6m en daarachter 5 op 4m opslagruimte. Allemaal moeilijk te verwarmen en daarom werk ik in de winter zoveel mogelijk in huis :-)
Ik nu ook ben ik meteen van het geklier af van die Buur en ik hoef niks op te warmen buitens huis Win Win
Maar het is zo maar stil :-s
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Mijn laatste CTA: de 6.1

Bericht door Willy_61 »

Ik ben deze namiddag aan 't poetsen geweest met muziek van de jaren 60 uit de buizen... net als toen dus :kwijl: , en nu luister ik verder terwijl ik aan de computer zit.
Het is wel niet wat jij in gedachte hebt, maar het brengt je gedachten naar heeel lang geleden, toen we nog jonge snaken waren en alles konden en (niet) mochten :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Mijn laatste CTA: de 6.1

Bericht door OpaBert »

Willy_61 schreef:
Ik ben deze namiddag aan 't poetsen geweest met muziek van de jaren 60 uit de buizen... net als toen dus :kwijl: , en nu luister ik verder terwijl ik aan de computer zit.
Het is wel niet wat jij in gedachte hebt, maar het brengt je gedachten naar heeel lang geleden, toen we nog jonge snaken waren en alles konden en (niet) mochten :lol:
Dat kan ik beter in een PB schrijven wat ik toen allemaal uit gevroten heb vroeger :lol:
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Mijn laatste CTA: de 6.1

Bericht door douwebakker »

Willy_61 schreef:
Ik heb er ondertussen al enkele weken een kopie van afgewerkt en even goed werkend :wink:
Die moet enkel nog op het chassis en afgewerkt worden, maar dat is voor binnen enkele maanden. De garage buiten is voor mij in de winter min of meer een no-go zone, ik ben een "kouwkrimper" of voor de Nederlanders: ik hou niet van koude ruimtes :lol: .

Kan je voorstellen: die garage was zo'n 140 jaar geleden het karrehuis van een brouwerij, 10 op 10m met bovenop een zolder. Hoog plafond en geen verwarming, garage zelf is 5 op 10m, daarnaast mijn atelier van 5 op 6m en daarachter 5 op 4m opslagruimte. Allemaal moeilijk te verwarmen en daarom werk ik in de winter zoveel mogelijk in huis :-)
In mijn werkkamer komt de temperatuur niet hoger dan 19 graden terwijl de woonkamer 22 graden aangeeft.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Mijn laatste CTA: de 6.1

Bericht door OpaBert »

Nog een om het af te leren
Grotere buizen en in klasse A Douwe en in een dummy load :lol:
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Mijn laatste CTA: de 6.1

Bericht door douwebakker »

OpaBert schreef:
Nog een om het af te leren
Grotere buizen en in klasse A Douwe en in een dummy load :lol:
Super idee Bert
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Mijn laatste CTA: de 6.1

Bericht door Willy_61 »

:rofl:
Plaats reactie