Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

satefan

Re: Oriëntatie topic

Bericht door satefan »

Prestigious Two monitor. Klinkt werkelijk briljant, met name het fase gedrag is erg goed. Ik heb de metingen in het topic van Wouter gepost: viewtopic.php?f=3&t=17940&start=100

Link naar het ontwerp: http://www.audioexcite.com/?page_id=2386

Ik heb ze op een luisterdag in Hengelo gedemonstreerd. Vielen zeer in de smaak bij velen door de muzikale weergave. Je geeft aan dat je een 3D weergave zoekt. De DXT tweeter zorgt voor een erg breed stereo-beeld. Kun je zien bij de metingen eerder genoemd.

Grt .

Satefan

EDIT: Volgens mijn zoek je iets met meer slagvolume. Dan is dit ontwerp niet aan de orde vermoed ik.
Laatst gewijzigd door satefan op do 24 dec 2020, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
koenjer

Bericht door koenjer »

Aangezien je de calpamos als mogelijke kanshebber ziet, zou dit eventueel ook nog een richting kunnen zijn?
Het zal wellicht niet aan jullie bouw standaarden voldoen maar misschien is het concept wel iets?
viewtopic.php?f=3&t=28892&start=225#p1974627

En je mag natuurlijk altijd een keer komen luisteren.
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

FR_Aad schreef:
De tip van Ruud om te gaan luisteren zou ik willen onderschrijven.
Alleen hoe goed luister je als je net een paar uur hebt gereden. (ik niet best)
Inderdaad, na 2 uren in de auto, en ik heb een redelijk stille auto, is dat zeker een ding...
FR_Aad schreef:
Hoe je speakers ervaart kan heel erg verschillen. Zeker wanneer je oren minder zijn/worden.
Ik ervaar nu bij het thuiswerken dat een paar breedbandertjes op mijn werkblad mij meer plezier geven dan de eerder genoemde Jenzen's in de woonkamer.
Dat ervaar ik min of meer ook zo... Vandaar ook dat die Lii op mijn lijstje staat.
Leeuwarden

satefan schreef:
Prestigious Two monitor. Klinkt werkelijk briljant, met name het fase gedrag is erg goed. Ik heb de metingen in het topic van Wouter gepost: viewtopic.php?f=3&t=17940&start=100

Ik heb ze op een luisterdag in Hengelo gedemonstreerd. Vielen zeer in de smaak bij velen door de muzikale weergave. Je geeft aan dat je een 3D weergave zoekt. De DXT tweeter zorgt voor een erg breed stereo-beeld. Kun je zien bij de metingen eerder genoemd.

Grt .

Satefan

EDIT: Volgens mijn zoek je iets met meer slagvolume. Dan is dit ontwerp niet aan de orde vermoed ik.

Klopt, het mag wat meer body hebben. Overigens heb ik jouw Prestigious, als ik me goed herinner, gehoord en ze zijn inderdaad erg fraai!
satefan

Bericht door satefan »

Leeuwarden schreef:
satefan schreef:

Grt .

Satefan

Klopt, het mag wat meer body hebben. Overigens heb ik jouw Prestigious, als ik me goed herinner, gehoord en ze zijn inderdaad erg fraai!
Dat klopt inderdaad nu je het zegt. Op de Holton Amp!
Leeuwarden

wouter schreef:
Is de faktum te klein?
Scan Speak... Ik heb vreemde ervaring met Scan Speak. Ooit een keer een ontwerp van Tony Gee gebouwd, slanke zuil WTW, Concerto meende ik, en die was best leuk. Zeker voor het geld. Maar voor de rest ben ik nooit heel erg gecharmeerd geweest van Scan Speak ontwerpen...
Leeuwarden

satefan schreef:

Dat klopt inderdaad nu je het zegt. Op de Holton Amp!
Inderdaad! Die versterkers die iedereen links laat liggen :lol: Heel vreemd en onterecht!
Leeuwarden

beijert schreef:
Een leuke coax in een hoorn met een 18" er onder?

Ken jij goed gedocumenteerde ontwerpen op het WWW en dan met een max 15 inch? (het moet nog wel door de deur passen in ons huis van 1935 waar de deuren hier en daar iets smaller zijn)

Spatial heeft een soortgelijke open baffle ( maar da's dan geen hoorn), altijd nieuwsgierig geweest hoe dat klinkt...
Leeuwarden

koenjer schreef:
Aangezien je de calpamos als mogelijke kanshebber ziet, zou dit eventueel ook nog een richting kunnen zijn?
Het zal wellicht niet aan jullie bouw standaarden voldoen maar misschien is het concept wel iets?

Dat hou ik in mijn achterhoofd, waar wonen jouw speakers?
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Leeuwarden schreef:
wouter schreef:
Is de faktum te klein?
Scan Speak... Ik heb vreemde ervaring met Scan Speak. Ooit een keer een ontwerp van Tony Gee gebouwd, slanke zuil WTW, Concerto meende ik, en die was best leuk. Zeker voor het geld. Maar voor de rest ben ik nooit heel erg gecharmeerd geweest van Scan Speak ontwerpen...
Dat lijkt me inderdaad een vreemde ervaring. De C1's die ik van je overnam hadden ook Scanspeak ;-)

De Faktum is onafhankelijk van elkaar door meerdere partijen als ontzettend goed beoordeeld. Het lijkt me raar om dit op basis van wat geüpdate Vifa units over een kam te scheren...
FR_Aad

Bericht door FR_Aad »

Jan, open baffle is een gepasseerd station?
Dat kan ook fun zijn. En het zijn grote woofers die door de deuropening kunnen. :-)
Leeuwarden

Nee hoor, mits goed gedocumenteerd...
koenjer

Bericht door koenjer »

Leeuwarden schreef:
koenjer schreef:

Dat hou ik in mijn achterhoofd, waar wonen jouw speakers?
Omgeving raalte
FR_Aad

Bericht door FR_Aad »

Dat is nog een soort van te doen Jan
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

FR_Aad schreef:
Jan, open baffle is een gepasseerd station?
Dat kan ook fun zijn. En het zijn grote woofers die door de deuropening kunnen. :-)
Leeuwarden schreef:
Nee hoor, mits goed gedocumenteerd...
bij Leon gaan luisteren dan :bakkie:
Leeuwarden

wouter schreef:
Leeuwarden schreef:
wouter schreef:
Is de faktum te klein?
Dat lijkt me inderdaad een vreemde ervaring. De C1's die ik van je overnam hadden ook Scanspeak ;-)

De Faktum is onafhankelijk van elkaar door meerdere partijen als ontzettend goed beoordeeld. Het lijkt me raar om dit op basis van wat geüpdate Vifa units over een kam te scheren...
Ik scheer niet over 1 kam Wouter, het is mijn ervaring tot nu toe. Wat de C1 betreft: die had een andere mid en tweeter. Reden dat die wegging was dat ik die in onze huiskamer niet fijn vond spelen. Ik kon er op dat moment even niet aan wennen. Achteraf ook nog wel eens een momentje spijt van gehad...
richard

Bericht door richard »

Misschien is het ook gewoon je ding niet. Net als met breedbanders en zoute haring; ook een acquired taste (verworven smaak).
Leeuwarden

Inderdaad, soms kost het ook even tijd voordat je je dat beseft...
beijert

Bericht door beijert »

Leeuwarden schreef:
beijert schreef:
Een leuke coax in een hoorn met een 18" er onder?

Ken jij goed gedocumenteerde ontwerpen op het WWW en dan met een max 15 inch?

Helaas niet. Enkel die uit de Duitse bladen welke volgens mij gebruik maken van wel héle grote hoorns.
TabCam

Bericht door TabCam »

Ben erg tevreden over de Lii Audio drivers. Moeten wel zuiver aangestuurd worden, maakt nogal uit. Het Liionidas Open Baffle ontwerp is voor nabouwen bijzonder geschikt. De W18 heeft dubbele aansluitingen voor meer impactvol laag.

Eventueel kan je later dan nog wel units verwisselen zoals een coaxial driver. Pure Audio Project heeft net een nieuw model aangekondigd met een coaxial driver. Zelf kan je de units voor minder dan $500 per twee wel bestellen.

Voordeel met zo'n open baffle ontwerp is dat je zelf later kan aanpassen/upgraden. Qua plaatsing heb je wel wat ruimte nodig, zeg 60 cm van de wanden. Voor de rest kunnen ze wel door een duur als er ook een stoel doorheen kan.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Hoeveel haast heb Jan? Sta op het punt met Calpamos te beginnen, voordat de lockdown voorbij is zijn ze zeker nog
niet af :mrgreen:
Shadow

Bericht door Shadow »

TabCam schreef:
Ben erg tevreden over de Lii Audio drivers. Moeten wel zuiver aangestuurd worden, maakt nogal uit. Het Liionidas Open Baffle ontwerp is voor nabouwen bijzonder geschikt. De W18 heeft dubbele aansluitingen voor meer impactvol laag.

Eventueel kan je later dan nog wel units verwisselen zoals een coaxial driver. Pure Audio Project heeft net een nieuw model aangekondigd met een coaxial driver. Zelf kan je de units voor minder dan $500 per twee wel bestellen.

Voordeel met zo'n open baffle ontwerp is dat je zelf later kan aanpassen/upgraden. Qua plaatsing heb je wel wat ruimte nodig, zeg 60 cm van de wanden. Voor de rest kunnen ze wel door een duur als er ook een stoel doorheen kan.

Dat laatste is niet uniek aan een open baffle hoor :lol:
FR_Aad

Bericht door FR_Aad »

TabCam schreef:
....... Moeten wel zuiver aangestuurd worden, maakt nogal uit. ..........
Als? :think:
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Iemand schreef zoute haring, krijg ik daar toch spontaan trek in nu, wel met zuur en uitjes natuurlijk ...
Leeuwarden

Barry2001 schreef:
Hoeveel haast heb Jan? Sta op het punt met Calpamos te beginnen, voordat de lockdown voorbij is zijn ze zeker nog
niet af :mrgreen:
Geen haast, eerst even vaccineren...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”