de "Liionidas" open baffle.
Moderator: Beheerdersteam
Re: de "Liionidas" open baffle.
Dat hoop ik echt Walt.
Blije muziekliefhebbers is toch waar het om draait?
mvgr. Leon
Blije muziekliefhebbers is toch waar het om draait?
mvgr. Leon
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik heb vannacht nog een quote gehad van Marcus, maar die is al geruimd zo te zien
Affijn
Affijn
Re: de "Liionidas" open baffle.
Op HT forum is die quote terug te lezen, niks schokkends.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: de "Liionidas" open baffle.
Voor de geïnteresseerden
https://www.diyaudio.com/forums/swap-me ... r-8-a.html
https://www.diyaudio.com/forums/swap-me ... r-8-a.html
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ben wel benieuwd, in welke richting de sfeer was... Als er is opgeruimdShadow schreef:Ik heb vannacht nog een quote gehad van Marcus, maar die is al geruimd zo te zien![]()
Affijn
En gaaf Leon, zeer concurrerende prijzen inderdaad. Helemaal als je de kit koopt incl gespoten kastdelen.
Ik ben echt benieuwd wat de W15 zo goed maakt, dit zal niet alleen parameters zijn - is de conus ongewoon stijf?
Re: de "Liionidas" open baffle.
Hoi Wouter,
Misschien dat de 15 inch van Jeroen nog beter zijn maar daar hangt dan ook een behoorlijk prijskaartje aan.
Op dit moment is voor mij heel helder dat de W15 ongeveer de lekkerste bas heeft ever in my room.
Als je in de buurt bent , kom dan zeker een keer luisteren want dat zegt zoveel meer dan tsp's.
mvgr. Leon
Misschien dat de 15 inch van Jeroen nog beter zijn maar daar hangt dan ook een behoorlijk prijskaartje aan.
Op dit moment is voor mij heel helder dat de W15 ongeveer de lekkerste bas heeft ever in my room.
Als je in de buurt bent , kom dan zeker een keer luisteren want dat zegt zoveel meer dan tsp's.
mvgr. Leon
Re: de "Liionidas" open baffle.
Op dit moment luister ik alweer een dag of vier naar de Liionidas met Silver 8.
Het begint een beetje saai te worden eigenlijk maar ........
Wat een fenomenale combinatie is dit weer.
Puur muzikaal genieten!
Mijn persoonlijke ranking van excellent (S10 naar goed (Fast8) ieder streepje geeft ongeveer de afstand aan.
Excellent zeer goed goed
S10 - - C10 -S8 - - - F12 - - - F8
De F15 zit hier niet bij verwerkt.
Ik vind dat de combi w15 & f15 een eigen categorie is. Als je dit gebruikt om naar een specifieke muzieksoort te luisteren verslaat het alles !
mvgr. Leon.
Het begint een beetje saai te worden eigenlijk maar ........
Wat een fenomenale combinatie is dit weer.
Puur muzikaal genieten!
Mijn persoonlijke ranking van excellent (S10 naar goed (Fast8) ieder streepje geeft ongeveer de afstand aan.
Excellent zeer goed goed
S10 - - C10 -S8 - - - F12 - - - F8
De F15 zit hier niet bij verwerkt.
Ik vind dat de combi w15 & f15 een eigen categorie is. Als je dit gebruikt om naar een specifieke muzieksoort te luisteren verslaat het alles !
mvgr. Leon.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: de "Liionidas" open baffle.
Heel helder Leon, fijn!
Zou je ook een ranking advies kunnen maken als je geen wide baffle met W15 kwijt kunt?
Zou je ook een ranking advies kunnen maken als je geen wide baffle met W15 kwijt kunt?
Re: de "Liionidas" open baffle.
Hoi Wouter ,
Ik begrijp de vraag niet helemaal.
Wil je dat ik alle drivers als losstaand beoordeel ?
Of wil je een smallere oplossing dan de Liionidas (55cm) ?
mvgr. Leon
Ik begrijp de vraag niet helemaal.
Wil je dat ik alle drivers als losstaand beoordeel ?
Of wil je een smallere oplossing dan de Liionidas (55cm) ?
mvgr. Leon
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: de "Liionidas" open baffle.
Sorry, vermoedelijk wordt het dan hetzelfde rijtje, want die drivers passen ook wel op ca 35cm breedte of smaller. De F15 niet, maar die had je in dit rijtje er ook buiten gelaten.
Zou jij bij gebruik van een smallere baffle en daarom ook andere woofers (even zoeken welke optie je daarvoor ook al weer had) dezelfde fullrange selectie/voorkeur hebben?
Die 55cm vind ik namelijk ondoenlijk, maar een 2x10" zoals de C1 speelt echt wel goed - dus een combi met een fullrange is dan denkbaar, S10 of F8 zeg maar. Wellicht niet via jouw crossover topologie, maar dat is niet waar mijn vraag over gaat.
Zou jij bij gebruik van een smallere baffle en daarom ook andere woofers (even zoeken welke optie je daarvoor ook al weer had) dezelfde fullrange selectie/voorkeur hebben?
Die 55cm vind ik namelijk ondoenlijk, maar een 2x10" zoals de C1 speelt echt wel goed - dus een combi met een fullrange is dan denkbaar, S10 of F8 zeg maar. Wellicht niet via jouw crossover topologie, maar dat is niet waar mijn vraag over gaat.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Weet iemand of Rumoh op vakantie is?
Zo'n 10 dagen geleden wat spoeltjes en weerstanden besteld en nog steeds niets gehoord.
Hoe lang duurt zo iets gewoonlijk?
mvgr. Leon
Zo'n 10 dagen geleden wat spoeltjes en weerstanden besteld en nog steeds niets gehoord.
Hoe lang duurt zo iets gewoonlijk?
mvgr. Leon
Re: de "Liionidas" open baffle.
Dat ligt er aan of hij het op voorraad heeft. Ik heb daar spoelen besteld die hij ook eerst moest bestellen en dat duurde al 14dagen voordat hij ze binnen had.
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: de "Liionidas" open baffle.
Het is altijd een beetje moeizaam rond de feestdagen. Rudy is dan afhankelijk van de snelheid van leveren en of feestdagensluiting van zijn toeleveranciers.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Is ook mijn ervaring met de spoelen. Ik heb hem destijds gebeld en toen gaf hij ook aan dat het wachten was op de leverancier...
Re: de "Liionidas" open baffle.
Zou even een emailtje sturen om te vragen naar de stand van zaken.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Klopt, Rudy reageert naar mijn ervaring meestal binnen een dag. Hij houdt weinig voorraad aan. Soms heb je geluk en is het voorraad Nederlandse distributeur. Maar ik heb ook wel eens maanden op een spoeltje of condensator moeten wachten.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik zal dus wat geduld moeten hebben (niet mijn sterkste kant).
Hoop dat het geen maanden worden !
mvgr. Leon
Hoop dat het geen maanden worden !
mvgr. Leon
Re: de "Liionidas" open baffle.
Jantzen is gestopt met aannemen bestellingen 11 dec dus misschien was je net te laat nog voor dit jaar
Jantzen houdt geen voorraden aan ze produceren uitsluitend op basis van bestelling. Doen steeds meer leveranciers. Voorraad houden is duur en de marktvraag onvoorspelbaar. Loont alleen nog als je slechts een enkel product levert waar je vervolgens alle verkoopinspanning op focusseert om die voorraad weg te werken
Jantzen houdt geen voorraden aan ze produceren uitsluitend op basis van bestelling. Doen steeds meer leveranciers. Voorraad houden is duur en de marktvraag onvoorspelbaar. Loont alleen nog als je slechts een enkel product levert waar je vervolgens alle verkoopinspanning op focusseert om die voorraad weg te werken
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: de "Liionidas" open baffle.
deel anders even wat je nodig hebt, dikke kans dat je het dan voor de kerst kunt lenen.leonidas schreef:Weet iemand of Rumoh op vakantie is?
Zo'n 10 dagen geleden wat spoeltjes en weerstanden besteld en nog steeds niets gehoord.
Hoe lang duurt zo iets gewoonlijk?
mvgr. Leon
Re: de "Liionidas" open baffle.
Gisteren een keurige mail van Rudy (Rumoh) gehad.
Ik weet nu waar ik aan toe ben.
Had toch al met de nodige vertragingen gerekend i.v.m. covid & feestdagen.
alle anderen ook bedankt voor de info.
mvgr. Leon.
Ik weet nu waar ik aan toe ben.
Had toch al met de nodige vertragingen gerekend i.v.m. covid & feestdagen.
alle anderen ook bedankt voor de info.
mvgr. Leon.
Re: de "Liionidas" open baffle.
LII Audio heeft nu ook een 18inch. Ik ben benieuwd of je die ook mag /gaat testen Leon.
https://www.lii-audio.com/product/one-p ... ging-f-18/
En de beste wensen natuurlijk
https://www.lii-audio.com/product/one-p ... ging-f-18/
En de beste wensen natuurlijk
Re: de "Liionidas" open baffle.
Allen,
De beste, muzikale, wensen voor 2021.
T.a.v. de 18" zie ik data onderaan (zie foto) van 2007. Vraag mij af of Linear X Systems in dat jaar deze driver al ontwikkeld had...?
De beste, muzikale, wensen voor 2021.
T.a.v. de 18" zie ik data onderaan (zie foto) van 2007. Vraag mij af of Linear X Systems in dat jaar deze driver al ontwikkeld had...?
Re: de "Liionidas" open baffle.
Dat lijkt meer op een Eminence kopie dan een doorontwikkeling van de 15"Sjoerd79 schreef:LII Audio heeft nu ook een 18inch. Ik ben benieuwd of je die ook mag /gaat testen Leon.
https://www.lii-audio.com/product/one-p ... ging-f-18/
En de beste wensen natuurlijk
