Composiet versterker MK1-V2
Moderator: Beheerdersteam
Re: Composiet versterker MK1-V2
Is er ook een mogelijkheid om 2 printjes eenvoudig in brug BPA te zetten om het vermogen wat omhoog te krijgen? (met behoud van balanced input)
Beetje vergelijkbaar met de Sympatico van Twistedpear?
Beetje vergelijkbaar met de Sympatico van Twistedpear?
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ja dat kun je doen. Dan moet je 1 kanaal in tegenfase zetten. Maar alleen met 8 ohm speakers win je daarmee aan vermogen. Dan heb je ongeveer 150W. Met 4ohm speakers gaat dat niet omdat dan de stroombeveiliging in werking gaat treden. Het kan wel met 4ohm maar het vermogen blijft dan begrensd. Het is dus alleen zinvol met zeg >6ohm. Dat is met de Sympatico overigens niet anders.
Re: Composiet versterker MK1-V2
NicePjotr schreef:Ja dat kun je doen. Dan moet je 1 kanaal in tegenfase zetten. Maar alleen met 8 ohm speakers win je daarmee aan vermogen. Dan heb je ongeveer 150W. Met 4ohm speakers gaat dat niet omdat dan de stroombeveiliging in werking gaat treden. Het kan wel met 4ohm maar het vermogen blijft dan begrensd. Het is dus alleen zinvol met zeg >6ohm. Dat is met de Sympatico overigens niet anders.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Prachtig werk, ook met al die meet resultaten!
maar aan SMD waag ik mij niet meer, kan nu met de loeplamp(x8) soms al niet zien wat voor transistor of diode het is.
maar aan SMD waag ik mij niet meer, kan nu met de loeplamp(x8) soms al niet zien wat voor transistor of diode het is.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Begin volgende week ga ik een serie bestellen. Als je nog wilt aanhaken laat mij dan even per PB weten voor hoeveel PCB's. Ik ben nog bezig met het afchecken van de BOM en een bestellijst voor Mouser. Hopelijk heb ik die morgen af.
Naar aanleiding van vragen per PB: De ingangsbuffer is een discrete instrumentatie versterker. Je kunt daarmee de ingangsgevoeligheid naar believen instellen met een paar weerstanden. Standaard is het 1 V_rms voor volle uitsturing (Gain = 26dB) maar max. studio referentie niveau van +18 dBu (6,15 V_rms) is ook mogelijk.
Naar aanleiding van vragen per PB: De ingangsbuffer is een discrete instrumentatie versterker. Je kunt daarmee de ingangsgevoeligheid naar believen instellen met een paar weerstanden. Standaard is het 1 V_rms voor volle uitsturing (Gain = 26dB) maar max. studio referentie niveau van +18 dBu (6,15 V_rms) is ook mogelijk.
Re: Composiet versterker MK1-V2
De BOM en bestellijst is toegevoegd aan de openingspost. Onderdelenkosten bij Mouser zijn €70 ex BTW. per kanaal. Dit is exclusief trafo's, kast, wappers e.d.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Dank je. Op de foto's zitten op de dioden kleine koelvinnen. Die zijn voor normaal muziekgebruik niet nodig. Ik heb ze dan ook niet in de lijst gezet.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Heb je daar ook een best. no. van? Ik zet ze er liever wel op nml.Pjotr schreef:Dank je. Op de foto's zitten op de dioden kleine koelvinnen. Die zijn voor normaal muziekgebruik niet nodig. Ik heb ze dan ook niet in de lijst gezet.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Even een vraag van huishoudelijke aard, heb je wellicht de Mouser parts list ook als .csv of .xls? Ik probeer de .txt te uploaden maar Mouser accepteert 'm niet als .txt, ook niet als ik 'm rename naar .csv of .xls?
Re: Composiet versterker MK1-V2
Nee heb ik niet in csv, je moet dat gewoon knippen en plakken bij Mouser: https://nl.mouser.com/price-availability/ Daar kun je voor de hele lijst een aantal maal opgeven. Dan wordt de lijst automatisch vermenigvuldigd en kun je het in je winkelmandje plaatsen. Je kunt dan verder zelf artikelen verwijderen en toevoegen.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Oh kijk, ik zit heel ergens anders op de website van Mouser! Bedankt!Pjotr schreef:Nee heb ik niet in csv, je moet dat gewoon knippen en plakken bij Mouser: https://nl.mouser.com/price-availability/ Daar kun je voor de hele lijst een aantal maal opgeven. Dan wordt de lijst automatisch vermenigvuldigd en kun je het in je winkelmandje plaatsen. Je kunt dan verder zelf artikelen verwijderen en toevoegen.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Uhm, volgens mij accepteert Mouser de formatting niet? Zowel de bestelnummers als de aantallen geeft hun online tool niet correct weer?
Re: Composiet versterker MK1-V2
Hier no problem. Wat als je de missers met de hand even opzoekt? Kan zijn met sommigen artikelen. Die waren out of stock tot over een paar maanden en daar heb ik andere voor gekozen. Het is op het moment erg lastig met verkrijgbaarheid. Kijk er vanavond even naar.
Ehm Sander zit je soms op een Mac te koppiepeesten? Daar is vaak de ascii code van speciale tekens zoals het verticale streepje ook speciaal....
Ehm Sander zit je soms op een Mac te koppiepeesten? Daar is vaak de ascii code van speciale tekens zoals het verticale streepje ook speciaal....
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Vreemd, thuis op een andere (Windows) laptop zelfde tekst geknipt en geplakt en nu werkt het wel? Mag ik van jou ook nog de bestelnummers van de heatsinks voor de gelijkrichtdiodes Peter? Oh ja, en wat voor trafo raad je aan, dan bestel ik die gelijk mee? Dank u!
Re: Composiet versterker MK1-V2
Mooi zo. Je zat vast eerst te Appelen
Heb nog even het lijstje in csv format toegevoegd met daarin de heatsink onderaan. Is Mouser nummer 567-274-1AB. Als trafo voldoet maximaal voor zwaar continue gebruik een toroide van BLOCK: 2x 24V @ 120VA per kanaal. Meer heeft echt geen zin. En dan moet je de koeling ook optimaal op orde hebben met een flink heat sink. Evengoed voldoet voor normaal gebruik met een redelijk formaat heat sink, een BLOCK van 2x 24V @ 100VA. Die is wat kleiner. Daarmee zijn de testen in de openingspost gedaan. Ze zijn het goedkoopste bij Conrad.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Onderdelen besteld, kom maar op met die printen zou ik zeggen!
Re: Composiet versterker MK1-V2
Als DHL een beetje meewerkt zijn de PCB's eind volgende week hier 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Da’s mooi, ik heb inmiddels al een deel van de onderdelen binnen.
Re: Composiet versterker MK1-V2
De printen zijn onderweg hier naar toe met DHL Express Priority. Ik verwacht ze maandag binnen. Het heeft even wat langer geduurd bij de productie in China. Ik stuur de degenen die aangemeld hebben nog een PB met nadere gegevens e.d. Willen jullie de BOM checken voor jezelf in de openingspost? Niet alles is/blijft constant op voorraad bij Mouser. Dat verloopt steeds en dan kan dat als nog gecorrigeerd worden met een alternatief.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Super! Alle onderdelen heb ik inmiddels binnen dus ik ben er helemaal klaar voor!
