Lm3886

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Lm3886

Bericht door Barry2001 »

FF zelf tekenen. Heb je 250 stuks voor dat geld.
Bijlagen
jlcpcb.JPG
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Lm3886

Bericht door pvanlingen »

fred64
Berichten: 150
Lid geworden op: vr 16 mar 2018, 20:52

Re: Lm3886

Bericht door fred64 »

Hëeeeeeeeeee eelllllllllll duuuuuuuuuuuur
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Lm3886

Bericht door ray5150 »

Gaatjes print dan maar ?
fred64
Berichten: 150
Lid geworden op: vr 16 mar 2018, 20:52

Re: Lm3886

Bericht door fred64 »

Eerst kicad, dan gaatjesprint, Ray. Denk ik
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Lm3886

Bericht door ds23man »

Zeg maar reteduur...
fred64
Berichten: 150
Lid geworden op: vr 16 mar 2018, 20:52

Re: Lm3886

Bericht door fred64 »

Huh? Ds??
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Lm3886

Bericht door ds23man »

Verder zoeken.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Lm3886

Bericht door ray5150 »

Ik snap er eerlijk gezegd geen ene reet meer van.
Typisch geval van moeilijk om het moeilijk doen, als je het mij vraagt.
Laatst gewijzigd door ray5150 op do 30 jul 2020, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
fred64
Berichten: 150
Lid geworden op: vr 16 mar 2018, 20:52

Re: Lm3886

Bericht door fred64 »

Maak het maar simpel dan ray?
Greetz
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Lm3886

Bericht door ray5150 »

De boel hardwired aan elkaar knopen.
Simpeler en goedkoper kan het niet.
https://www.google.nl/search?q=lm3886+h ... MGSqwGi3xE
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Lm3886

Bericht door Pjotr »

Ah!buis schreef:
fred64 schreef:
P.s. heb nu xy-pcb in elkaar gezet, werkt maar plaats wel vraagtekens bij de echtheid van de lm3886.
Voor zover ik weet is TI gestopt met de 3886.Dus dan is wat je nu vindt is oude voorraad of namaak.
Anne
??? Ga nie goed met je kennis Anne. Is gewoon active bij TI. Laatst nog een kokertje van binnen gekregen. Nu maken die Chinezen van alles na maar of ze dit lukt lijk mij sterk. Is een vrij uniek ding. Ze zijn vooral erg goed in het het stempelen van bekende namen op hun al reeds bestaande halfgeleiders.

[edit]
Hadden anderen ook al gevonden O:)
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Lm3886

Bericht door Ah!buis »

Pjotr schreef:
Ah!buis schreef:
Voor zover ik weet is TI gestopt met de 3886.Dus dan is wat je nu vindt is oude voorraad of namaak.
??? Ga nie goed met je kennis Anne. Is gewoon active bij TI. Laatst nog een kokertje van binnen gekregen.
Er was een tijdje geleden nogal wat te doen dat TI een hele reeks ex NS ICs zou stoppen.
Was dan misschien de LM4780 , onthoud idd niet meer alles :(
Anne
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Lm3886

Bericht door Shadow »

De 4780 is idd. EOL
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Lm3886

Bericht door Pjotr »

Ah!buis schreef:
Er was een tijdje geleden nogal wat te doen dat TI een hele reeks ex NS ICs zou stoppen.
Ja, dat klopt ook wel. Maar dat zijn de wat minder hard lopende componenten en/of dubbelaars met BB. Maar het blijven Texaanse cowboys, dat wel :D
fred64
Berichten: 150
Lid geworden op: vr 16 mar 2018, 20:52

Re: Lm3886

Bericht door fred64 »

Ziet er niet uit ray, maar zal wel werke.n.

Gr. Fred
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Lm3886

Bericht door Pjotr »

Is meestal met kunst O:) :relax:
fred64
Berichten: 150
Lid geworden op: vr 16 mar 2018, 20:52

Re: Lm3886

Bericht door fred64 »

Uit de kunst!!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Lm3886

Bericht door ray5150 »

Pjotr schreef:
Ah!buis schreef:
Er was een tijdje geleden nogal wat te doen dat TI een hele reeks ex NS ICs zou stoppen.
Ja, dat klopt ook wel. Maar dat zijn de wat minder hard lopende componenten en/of dubbelaars met BB. Maar het blijven Texaanse cowboys, dat wel :D
Ik denk (en hoop ook wel) dat de 3886 een blijvertje is, vergelijkbaar met de 7812, 5532, 741 en dergelijke.
Als je ziet in hoeveel verschillende toepassingen die chip gebruikt is moeten er wereldwijd toch heel wat stuks op maandbasis doorheen gaan.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Lm3886

Bericht door Pjotr »

Dat is ook zo. Maar TI pusht ook heel hard hun eigen klasse-D chips. Zolang de LM3886 goed loopt en geen niche product wordt denk ik ook wel dat ie blijft. Maar gaat ie terug lopen dan is het ook afgelopen.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Lm3886

Bericht door motoindo »

Pjotr schreef:
Maar TI pusht ook heel hard hun eigen klasse-D chips.
En terecht, heerlijk simpel in elkaar te zetten en met een vooralsnog onklopbare prijs/kwaliteit verhouding. Een enkele voedingsspanning bijvoorbeeld ipv de standaard symmetrische setups, en een schattig klein heatsinkje. De vervormings guru's alhier krijgen wellicht de bibbers van dit soort praat maar die zijn ook met een 3886 nauwelijk tevreden te stellen. Dus.

Maar on-topic: het is al eerder gemeld dat de online design tool van jlcpcb zeer tot de verbeelding spreekt. Vooral ook omdat je je ontwerp dan meteen tegen een bijzonder scherp tarief kan laten voorzien van voorgebakken onderdeeltjes.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Lm3886

Bericht door ray5150 »

Ik vraag me eigenlijk af of het de TS nog gelukt is om iets (werkends) in elkaar te zetten ?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Lm3886

Bericht door Shadow »

motoindo schreef:
Pjotr schreef:
Maar TI pusht ook heel hard hun eigen klasse-D chips.
En terecht, heerlijk simpel in elkaar te zetten en met een vooralsnog onklopbare prijs/kwaliteit verhouding. Een enkele voedingsspanning bijvoorbeeld ipv de standaard symmetrische setups, en een schattig klein heatsinkje. De vervormings guru's alhier krijgen wellicht de bibbers van dit soort praat maar die zijn ook met een 3886 nauwelijk tevreden te stellen. Dus.

Maar on-topic: het is al eerder gemeld dat de online design tool van jlcpcb zeer tot de verbeelding spreekt. Vooral ook omdat je je ontwerp dan meteen tegen een bijzonder scherp tarief kan laten voorzien van voorgebakken onderdeeltjes.
Ik denk dat de laatste creatie van Peter op basis van de 3886 dan wel wat voor jou is?
viewtopic.php?f=7&t=29248
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Lm3886

Bericht door Pjotr »

Ik ga daar i.i.g. wel een versterkertje mee bouwen voor een FAST config met een TRIO-8 woef. Met de bedoeling woef MFB aan te sturen in de toekomst. Nou ja FAST, gaat iets dergelijks worden als Leo's PC speakers: SAST, Satellite And Subwoofer Technology :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”