Opeens veel vrije tijd en mijn hobby weer eens opgepakt en gaan experimenteren met een Visaton B200 en TL16H.
Hier de ruwbouw gemaakt om metingen met de berekeningen te kunnen vergelijken.
Groet rekenaar
66 jaar en 4 maanden
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Contacteer:
Re: 66 jaar en 4 maanden
Welkom rekenaar! Ik zal je gelijk wat rekenwerk geven, de afstand tussen midwoofer en tweeter is minimaal maximaal 1/2 golflengte van de overname frequentie.
Laatst gewijzigd door SSassen op vr 13 nov 2020, 0:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Welkom!
De vuistregel van 1/2 golflengte zal je niet snel halen met een breedbander, terwijl de tweeter het geluid alsnog kan verbeteren. Maakt niet uit, er zijn verschillende insteken. De één geniet van het bouwen en experimenteren, de ander wil de luidspreker technisch zo goed mogelijk maken.
De vuistregel van 1/2 golflengte zal je niet snel halen met een breedbander, terwijl de tweeter het geluid alsnog kan verbeteren. Maakt niet uit, er zijn verschillende insteken. De één geniet van het bouwen en experimenteren, de ander wil de luidspreker technisch zo goed mogelijk maken.
Inderdaad met die 20cm breedbander die ik wil inzetten over zijn lineaire gebied to ca 7kHz lukt dat van geen kant 334 [m/sec] / 7000 [/sec] kom ik op 4,7cmChocomel schreef:Welkom!
Groet rekenaar