Valhalla - Een hemelse vloerstaander
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
Re: Valhalla - Een hemelse vloerstaander
Totdat we twee werkende exemplaren zien wel...dre schreef:Lalhalla dus?
Gewoon eerdaags.pappaleo schreef:Definieer "binnenkort"
Binnen nu en afzienbare tijd.dre schreef:Gewoon eerdaags.pappaleo schreef:Definieer "binnenkort"
Om een bekende filosoof uit Berkel Rodenrijs te citeren : Pleurisweer!
groet,
Aat
groet,
Aat
- SSassen
- Contacteer:
Henkjan een filosoof? Ken jij dezelfde Henkjan als ik? Pakweg 1.70m? 
- Hans Nootdorp
Oh, in de nabije toekomst....satefan schreef:Binnen nu en afzienbare tijd.dre schreef:Gewoon eerdaags.pappaleo schreef:Definieer "binnenkort"
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
binnen = in huisHans Nootdorp schreef:Oh, in de nabije toekomst....satefan schreef:Binnen nu en afzienbare tijd.dre schreef:Gewoon eerdaags.
kort = niet lang
dus binnenkort = Sander is Thuis
- SSassen
- Contacteer:
Stap net 10 minuten geleden binnen inderdaad ... /me trekt de stekker uit de beveiligingscameraHenkjan schreef:binnen = in huisHans Nootdorp schreef:Oh, in de nabije toekomst....satefan schreef:Binnen nu en afzienbare tijd.
kort = niet lang
dus binnenkort = Sander is Thuis
- SSassen
- Contacteer:
Goed, heb weer wat vorderingen kunnen maken vandaag en ik heb ook Joram weer bereid gevonden model te zijn, dus bij deze nog een aantal renders, alsook een kijkje in de binnenkant. Ik deel de kast feitelijk in tweeën ter hoogte van de mid, zodat de vier woofers boven en onder hetzelfde volume zien. Beide helften koppelen kan ook, maar ik ben d'r nog niet helemaal uit wat de meest verstandige benadering is. Vier woofers zien pakweg 60-liter, wat een afstemming geeft van 35Hz met een F3 van 45Hz.
De mid en tweeter krijgen een aparte behuizing, met een opbouw uit plakjes 18mm MDF en een patroon wat garandeert dat er geen kastreflecties oid. roet in het eten gooien. De tweeter heeft zelf een gesloten behuizing, die handhaaf ik, dus de pakweg 6-liter die er beschikbaar is is puur voor de mid. Met een dergelijk volume geeft dit een Q=0.5 en een F3 van 170Hz voor de 6RS140 en een Q=0.4 en een F3 van 300Hz voor de 6PR160.
Suggesties en opmerkingen zijn uiteraard welkom!
De mid en tweeter krijgen een aparte behuizing, met een opbouw uit plakjes 18mm MDF en een patroon wat garandeert dat er geen kastreflecties oid. roet in het eten gooien. De tweeter heeft zelf een gesloten behuizing, die handhaaf ik, dus de pakweg 6-liter die er beschikbaar is is puur voor de mid. Met een dergelijk volume geeft dit een Q=0.5 en een F3 van 170Hz voor de 6RS140 en een Q=0.4 en een F3 van 300Hz voor de 6PR160.
Suggesties en opmerkingen zijn uiteraard welkom!
Schotten waar de BR buizen doorheen gaan doortrekken tot boven/onderplaat om deze uit te stijven.
- SSassen
- Contacteer:
Ja, dat zou je denken, maar dan kan ik m’n wisselfilters niet meer kwijt. Een alternatieve oplossing zou zijn om de ruimte achter de mid af te sluiten en een toegangsluik te maken aan de achterkant, er is daar voldoende ruimte voor het filter.Walt schreef:Schotten waar de BR buizen doorheen gaan doortrekken tot boven/onderplaat om deze uit te stijven.
Ik vind het wel wat hebben, zo'n matzwarte baffle, en dan in combinatie met een mooie fineer tekening op de zijwanden.
Wel een aantrekkelijk modelletje.
De luidspreker dan.
Maar bij een rondborstige uit het walhalla heb ik eerder het beeld van een pronte Walkure.
Het tussenschot zou ik laten zitten of er een filterkamer van maken. Als je het open laat heb je eerder kans op staande golven tussen onder- en bovenkant (90-100 Hz?). Nu zit je een octaaf hoger.
De luidspreker dan.
Maar bij een rondborstige uit het walhalla heb ik eerder het beeld van een pronte Walkure.
Het tussenschot zou ik laten zitten of er een filterkamer van maken. Als je het open laat heb je eerder kans op staande golven tussen onder- en bovenkant (90-100 Hz?). Nu zit je een octaaf hoger.
Mooi Nederlands woord, eigenlijk. wisselfilter.
Zou eigenlijk verplicht moeten worden hier op het forum ipv dat vreselijke crossover of nog erger XO.
Dan denk ik nog eerder aan een fles hoogwaardige cognac.
Zou eigenlijk verplicht moeten worden hier op het forum ipv dat vreselijke crossover of nog erger XO.
Management assistent o.i.d.
- pappaleo
- Contacteer:
ray5150 schreef:Ah, het is weer tijd voor alcohol verheerlijking...
En weer wordt die alcohol er bij gehaaldray5150 schreef:... of nog erger XO.
Dat is dan weer Arabisch.pappaleo schreef:En weer wordt die alcohol er bij gehaald