Bluesound Node2 met een caps probleem

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door cool »

Dit is een afgeplitste discussie van dit (verkoop)topic.
Vandaag even bezig geweest met de Node 2. De voeding is een losse module gelukkig en op het oog is niet echt iets vreemd te zien, ook in het processor gedeelte niet. De 2 groene elco´s in het midden tussen trafo en koelplaatje zijn hetzelfde als de middelste elco rechts op de hoek, 1000uF/10V.
Maar die 2 lijken toch wat boller als de andere. Dus deze 2 eruit gehaald en gemeten. En meten geen 1000 maar ca. 41 en 42uF.
Foute boel dus en een nieuwe gepakt en deze meet 1100uF. Dus de meter is ok. Vervelende is dat een aantal andere C´s met kit zijn vastgezet.
Maar dat gaat ook wel lukken hoop ik. Wordt vervolgd.
Bijlagen
powersupply.jpg
1000uFold.jpg
1000uFnw.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20401
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door Shadow »

Zou alles maar vervangen Loek :?
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door cool »

Ga ik zeker proberen Joram.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door ray5150 »

Dat zijn inderdaad geen beste waardes die je meet. logisch dat het apparaat dan niet goed werkt.

Wel opmerkelijk dat het logo van NAD op de PCB staat, mogelijk is deze gewoon ingekocht.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20401
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door Shadow »

Jazeker, ik heb wel vaker NAD voedingen onder handen gehad en ik werd er niet vrolijk van, caps al snel niet meer op hun waarde.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door ray5150 »

Zal wel een of ander meukmerk zijn, en als er 24/7 spanning op staat (standbystand), gaat het best hard.
Plus dat die bij het koelplaatje warmer worden dan de rest.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door anonamemouse »

Bluesound is dochter van NAD.
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door cool »

De elco's zijn allemaal 105'c. Merk is KSC met toevoeging VENT ...
Een werkende node2 wordt overigens niet echt warm heb in gevoeld bij een demonstratie. Dus daar komt het niet door lijkt het. Waarschijnlijk goedkope elco's.
Maar dat was ook met best prijzige Asus mobo's wel eens het geval.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36749
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door Pjotr »

cool schreef:
............
Maar dat was ook met best prijzige Asus mobo's wel eens het geval.
Jawel maar daar zaten toen ook de beruchte counterfeit elco's op. Overigens waarom denk je dat een Samsung flatscreen na 5 jaar gegarandeerd de geest geeft?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door pappaleo »

Pjotr schreef:
cool schreef:
............
Maar dat was ook met best prijzige Asus mobo's wel eens het geval.
Jawel maar daar zaten toen ook de beruchte counterfeit elco's op. Overigens waarom denk je dat een Samsung flatscreen na 5 jaar gegarandeerd de geest geeft?
Stil nou ! :-$
Die van mij draait nu 12 jaar probleemloos.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door MechanicalAnimal »

ray5150 schreef:
Dat zijn inderdaad geen beste waardes die je meet. logisch dat het apparaat dan niet goed werkt.

Wel opmerkelijk dat het logo van NAD op de PCB staat, mogelijk is deze gewoon ingekocht.
BlueSound is een zustermerk van NAD.


"ontwikkeld in samenwerking met de meest geavanceerde audiotechnologieën van NAD Electronics en het zustermerk Bluesound"

https://nadelectronics.com/nl/bluos/
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door sevenup »

Pjotr schreef:
cool schreef:
............
Maar dat was ook met best prijzige Asus mobo's wel eens het geval.
Jawel maar daar zaten toen ook de beruchte counterfeit elco's op. Overigens waarom denk je dat een Samsung flatscreen na 5 jaar gegarandeerd de geest geeft?
8 jaar en still going strong :lol:
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door cool »

Hier ook sinds 2012 :D
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36749
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door Pjotr »

Afkloppen dan =D> Heb er nu toch een aantal gerepareerd waarvan de elco's steevast zo bol als een tonnetje stonden in de voeding. Overigens zijn van een flatscreen die gemiddeld zo'n 6 - 8 uur per dag aan staat, de CFL buizen dan zo ver heen dat repareren meestal niet de moeite waard is.
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door cool »

Gisteren de nieuwe elco's gemonteerd. Het was toch nog wel gepiel om de gelijmde c's eruit te krijgen.
Ook nog andere onderdelen moeten verwijderen om er bij te kunnen maar het is uiteindelijk gelukt.
Nog 2 andere elco's waren wat minder dan de opgedrukte waarde.
En dan spanning erop: rode led weer maar gelukkig veranderde na enige tijd de kleur naar groen.
Toen de netwerkkabel erin en na wat geknipper een blauwe led. En dat is volgens het boekje.
Nog wat instellingen in de app gedaan en sinds gisteravond nog steeds een werkende Node 2 :rock: :yeah:.
Het apparaat wordt nauwelijks warm maar is ook nog niet helemaal dicht.
Dus het ziet er naar uit dat deze operatie geslaagd is. Blij mee :D
Bijlagen
node2OK.jpg
Screenshot.png
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door anonamemouse »

:rock: :goedzo:
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door Bertje »

Ben er ook met één bezig, van de elco's in het voedinkje waren er 3 van lek en anderen hadden een hoge ESR waarde, dus alles maar vervangen nu die toch open ligt. De behuizing plakt nogal, dus even flink poetsen. Voor het geld een behoorlijk matige hardware dus...
R&B
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 30 okt 2022, 10:02

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door R&B »

cool schreef: do 12 nov 2020, 15:12
Gisteren de nieuwe elco's gemonteerd. Het was toch nog wel gepiel om de gelijmde c's eruit te krijgen.
Ook nog andere onderdelen moeten verwijderen om er bij te kunnen maar het is uiteindelijk gelukt.
Nog 2 andere elco's waren wat minder dan de opgedrukte waarde. :D
Hallo daar, relevante reparatie en mooi beschreven! Mijn node2 gaat niet meer aan. Lampjes branden niet meer. Reparatie van €150 (eerder gemeld op dit forum) of zelf doen voor ongeveer €15(?) is geen moeilijk besluit. Ik ben erg handig maar geen electro jongen van achtergrond. Ik heb wel de spullen om reparatie uit te voeren, denk ik. Vragen: hoe maak je node2 open? Welke elco's en welk merk zijn precies te kiezen en waar te bestellen (internet?). Ik zie graag jullie reactie. Alvast met dank.
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door cool »

Ik heb wel een lijstje met typenummers. Zal het moeten opzoeken. Openmaken van de node is simpel. Kijk hier bijv. voor tips:
https://yawesome.com/how-to/bluesound-n ... capacitors
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door cool »

Hierbij het overzicht en bestelnummers van mijn bestelling destijds bij Farnell. Ik zag dat de 1e scan niet compleet was, nu aangepast.
Ook bij RS en E.O.O zijn er wellicht geschikte exemplaren te koop.
Bijlagen
Node2 Caps_0001.pdf
(776.24 KiB) 164 keer gedownload
Gebruikersavatar
Ouwebok
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 07 jan 2009, 18:22
Locatie: Amsterdam

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door Ouwebok »

Hier is een video over het openen van de Node.
https://www.alpha-audio.nl/review/revie ... node-2i/2/

Zie hier een verslagje van de reparatie van mijn Node 2:
http://ruvox47.blogspot.com/2021/09/rep ... -2-in.html
R&B
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 30 okt 2022, 10:02

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door R&B »

Ouwebok, dank je wel. Ik ga het bestuderen.
R&B
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 30 okt 2022, 10:02

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door R&B »

cool schreef: zo 30 okt 2022, 15:54
Hierbij het overzicht en bestelnummers van mijn bestelling destijds bij Farnell. Ik zag dat de 1e scan niet compleet was, nu aangepast.
Ook bij RS en E.O.O zijn er wellicht geschikte exemplaren te koop.
Cool, dank je wel. Ik ga dit ook bestuderen. Allemaal onmisbare info voor mij. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen. En van waarschijnlijk ook aanvullende vragen.
R&B
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 30 okt 2022, 10:02

Re: Bluesound Node2 met een caps probleem

Bericht door R&B »

Hallo Ouwebok en Cool,
Ik ben gezwicht voor de kwaliteitsbeloften van de voedingsmodificatie van PD Creative in combinatie met een Sbooster BOTW P&P ECO MKII 5-6V en de 5V Ultra extensie. Nu al dank voor jullie hulp en inzichten. Ik zal nog berichten als ik de spullen heb ontvangen en de mod heb ingebouwd.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”