Je bent het niet met me eens, maar ondertussen haal jij ook alleen de prijs aan en rept met geen woord over de kwaliteit.Walt schreef:Niet mee eens, maar dure audio apparatuur van exclusieve merken noemen we wel hi-end. Maar ook meer mainstream merken als Marantz leveren apparatuur in het high end segment, hun duurdere lijn.
Groetjes Waltet
de "Liionidas" open baffle.
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: de "Liionidas" open baffle.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Jij zegt per definitie te duur voor de geboden kwaliteit, ik vind de prijzen vaak wel terecht, uitzonderingen daargelaten.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Misschien heeft het iets met het uiterlijk te maken?
Ik ben zelf , denk ik , wel bezig met high-end geluid maar niet (of nauwelijks) met de afwerking.
Bij mij geen mystieke materialen en zo.
Ik zie wel regelmatig wat anderen met mijn ontwerpen doen en dat ziet er vaak erg goed uit.
Veel mensen luisteren met hun ogen ?
mvgr. Leon
Ik ben zelf , denk ik , wel bezig met high-end geluid maar niet (of nauwelijks) met de afwerking.
Bij mij geen mystieke materialen en zo.
Ik zie wel regelmatig wat anderen met mijn ontwerpen doen en dat ziet er vaak erg goed uit.
Veel mensen luisteren met hun ogen ?
mvgr. Leon
Re: de "Liionidas" open baffle.
Hier ga ik even luisteren als het corona gebeuren weer voorbij isleonidas schreef:voorbeeld.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik doel meer op zoiets. Veel dure units in een afzichtelijke kast gefrot en dan een prijs van €400.000,- rekenen.
Gaat nergens over.
Ze zijn er in de researchperiode ook niet uitgekomen wat nou beter klonk: een ribbon of een diamond dome. Dus stop je ze er allebei maar in. Met een schakelaartje kan de luisteraar dan kiezen.
Of je ze ook allebei tegelijk kan laten spelen is niet gespecificeerd.
Ze zijn er in de researchperiode ook niet uitgekomen wat nou beter klonk: een ribbon of een diamond dome. Dus stop je ze er allebei maar in. Met een schakelaartje kan de luisteraar dan kiezen.
Of je ze ook allebei tegelijk kan laten spelen is niet gespecificeerd.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Wat een gedrochten.
Zelden heeft de zogenaamde high end ook high end vormgeving. Dat is ook niet erg; de doelgroep heeft daar nauwelijks last van.
Het hebben van veel geld heeft immers geen enkele relatie tot het hebben van veel smaak. De kosten van het in de arm nemen van een vormgever gaat dan alleen maar ten koste van de opbrengst.
Als ik Leon was zou ik mij niet te druk maken om de vormgeving; dat doen de bouwers zelf wel naar eigen behoefte.
Zelden heeft de zogenaamde high end ook high end vormgeving. Dat is ook niet erg; de doelgroep heeft daar nauwelijks last van.
Het hebben van veel geld heeft immers geen enkele relatie tot het hebben van veel smaak. De kosten van het in de arm nemen van een vormgever gaat dan alleen maar ten koste van de opbrengst.
Als ik Leon was zou ik mij niet te druk maken om de vormgeving; dat doen de bouwers zelf wel naar eigen behoefte.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: de "Liionidas" open baffle.
Beste allen,
Mijn vraag betreffende high-end had eigenlijk hiermee te maken.
Onlangs kreeg ik uit China de eerste foto van het complete Liionidas systeem.
De afgewerkte versie dus.
Ik hoop dat jullie reacties iets worden van : netjes afgewerkt e.d.
Want aan de echte geldklopperij waar de zgn. high-end aan doet , wil ik , met mijn ontwerpen niet bij horen !
Ik vind het belangrijk dat mensen voor een gepast bedrag een eg goed geluid in huis krijgen wat er ook nog goed uitziet.
Graag jullie meningen of dit ermee door kan.
Een verzoek : foto a.u.b. niet verder op andere media delen !
Dit is nog in ontwikkeling.
Ik hoop binnenkort de professionele foto's binnen te krijgen en zal die dan ook posten.
Dit was alleen bedoeld om mij de afwerking te laten zien.
mvgr. Leon
Mijn vraag betreffende high-end had eigenlijk hiermee te maken.
Onlangs kreeg ik uit China de eerste foto van het complete Liionidas systeem.
De afgewerkte versie dus.
Ik hoop dat jullie reacties iets worden van : netjes afgewerkt e.d.
Want aan de echte geldklopperij waar de zgn. high-end aan doet , wil ik , met mijn ontwerpen niet bij horen !
Ik vind het belangrijk dat mensen voor een gepast bedrag een eg goed geluid in huis krijgen wat er ook nog goed uitziet.
Graag jullie meningen of dit ermee door kan.
Een verzoek : foto a.u.b. niet verder op andere media delen !
Dit is nog in ontwikkeling.
Ik hoop binnenkort de professionele foto's binnen te krijgen en zal die dan ook posten.
Dit was alleen bedoeld om mij de afwerking te laten zien.
mvgr. Leon
Re: de "Liionidas" open baffle.
De garantie dat het niet gedeeld wordt is dubieus, Pinterest heeft al veel ontwerpen "geleend" die bij hun terug ziet, ook van Zelfbouwaudio, en ze claimen bijna eigenaar te zijn van het fotomateriaal.
De eerste bot is er al. Een Rus zo te zien.
De eerste bot is er al. Een Rus zo te zien.
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 25 okt 2020, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: de "Liionidas" open baffle.
OK Hans,
Bedankt , dan neem ik een gok.
Laat de foto 24 uren staan en zal hem morgen verwijderen.
mvgr. Leon
Bedankt , dan neem ik een gok.
Laat de foto 24 uren staan en zal hem morgen verwijderen.
mvgr. Leon
Re: de "Liionidas" open baffle.
Met de naden tussen de platen ziet het er, ondanks de piano aflak, toch nog wat DIY uit. Op zich niks mis mee, de vraag is een beetje wat het gaat kosten. Als het een kant en klare speaker betreft, misschien ook de twee baffles uit 1 stuk maken?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op zo 25 okt 2020, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Hoi Walt,
Geen idee wat het gaat kosten maar :
kant en klare kasten zijn bij Lii eigenlijk meer een soort van extra service voor mensen die niet zelf kunnen bouwen.
Dit gaat echt niet 10x over de kop t.o.v. de materiaal kosten schat ik.
mvgr. Leon
Geen idee wat het gaat kosten maar :
kant en klare kasten zijn bij Lii eigenlijk meer een soort van extra service voor mensen die niet zelf kunnen bouwen.
Dit gaat echt niet 10x over de kop t.o.v. de materiaal kosten schat ik.
mvgr. Leon
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ze hebben nog zo'n soort van luxe kast voor de C10.
Die is eigenlijk (voor wat je krijgt) nog best betaalbaar toch ?
gr. Leon
Die is eigenlijk (voor wat je krijgt) nog best betaalbaar toch ?
gr. Leon
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: de "Liionidas" open baffle.
Het lijkt alsof hier time-aligning wordt toegepast? Dat is me bij de baffles in dit topic niet opgevallen?
Een baffle uit 1 stuk lijkt me ook mooier zoals hierboven al genoemd, wellicht heeft de keuze voor deze constructie iets met de verzendmogelijkheden te maken.
Een baffle uit 1 stuk lijkt me ook mooier zoals hierboven al genoemd, wellicht heeft de keuze voor deze constructie iets met de verzendmogelijkheden te maken.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik ben nog aan het proberen om verschillende topboards te kunnen monteren.
Je kunt dan bijv. starten met een F8 (budgetversie) en later upgraden naar de C10 of S10 door een los bord bij te bestellen.
Je hebt dan geen nieuwe set speakers nodig.
Dat maakt dus de spleet verklaarbaar : is gewoon functioneel.
gr. Leon
Je kunt dan bijv. starten met een F8 (budgetversie) en later upgraden naar de C10 of S10 door een los bord bij te bestellen.
Je hebt dan geen nieuwe set speakers nodig.
Dat maakt dus de spleet verklaarbaar : is gewoon functioneel.
gr. Leon
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: de "Liionidas" open baffle.
als dat t doel is, prima uiteraard. maar als het gaat om na t hobbyen een nette set te hebben waar je jaren tegen aan kijkt, dan zou ik toch ook liever 1 baffle hebben.
en mochten ze ooit overwegen om een kant&klaar product te gaan doen: uniformiteit in de kleuren.....
maar naast dit soort smaak zaken ziet t er zo op de foto mooi uit hoor.
en mochten ze ooit overwegen om een kant&klaar product te gaan doen: uniformiteit in de kleuren.....
maar naast dit soort smaak zaken ziet t er zo op de foto mooi uit hoor.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Tevens hebben ze een systeem bedacht op de baffles te kunnen monteren zonder schroeven. Daar zijn ze nog wel wat mee aan het proberen. Ook de finish zijn ze nog niet tevreden over, dit heeft er ook mee te maken dat ze niet weten of mensen wel zn groot piano zwart oppervlak willen.
Ze willen zo goed mogelijk volgen aan het ontwerp van Leon, het geen wat ze veranderd hebben is de voorste baffle van de W15 (aestetische aanpassing, hadden ze voor mij niet hoeven doen) en hoe ze de drivers monteren (back mounted).
Ik ben benieuwd hoe dit verder uit pakt en of er een grote markt voor is.
Ze willen zo goed mogelijk volgen aan het ontwerp van Leon, het geen wat ze veranderd hebben is de voorste baffle van de W15 (aestetische aanpassing, hadden ze voor mij niet hoeven doen) en hoe ze de drivers monteren (back mounted).
Ik ben benieuwd hoe dit verder uit pakt en of er een grote markt voor is.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Die markt is er wel denk ik, maak me wel zorgen over het verzenden uit china, blijft alles heel en de lak onbeschadigd? Dit moet wel heel bullet proof verpakt gaan worden. Ik zou de baffle uit 1 stuk doen, iemand die zo’n kant en klaar product koop zal waarschijnlijk niet snel units gaan wisselen. De zwarte achtervleugels zien er ook massief uit zo, misschien uit stuk RVS of iets dergelijks laten maken, eventueel gelijk integreren met een mooie voet.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Vind het jammer van de naad bij de vleugels , was het niet beter zo als op mijn foto mooi in verstek .
Of wat ook kan een mooi V groefje erin trekken .
Spuitwerk heel knap gedaan .
Of wat ook kan een mooi V groefje erin trekken .
Spuitwerk heel knap gedaan .
Re: de "Liionidas" open baffle.
Als zelfbouwer zou ik heel tevreden zijn met dit als resultaat. Voor een commercieel product ziet het er aardig uit. Maar als je het vergelijkt met andere commerciële ontwerpen blijft het toch wel wat achter.
Waarom is het zijschot afgeschuind?
De baffle van de breedbander is afgerond in de hoeken, die van de woofer is hoekkig.
Waarom is de dubbeling van de baffle van de woofer net iets te klein en ook afgerond?
De kleur en vorm van de faseplug is verschillend.
De kleur van het membraan ook, maar dat is minder een ding.
De naad tussen de baffle van de woofer en de zijschotten zijn al genoemd.
Zie dit niet als negatieve kritiek, maar het maken van een goede vormgeving is een vak op zich.
Waarom is het zijschot afgeschuind?
De baffle van de breedbander is afgerond in de hoeken, die van de woofer is hoekkig.
Waarom is de dubbeling van de baffle van de woofer net iets te klein en ook afgerond?
De kleur en vorm van de faseplug is verschillend.
De kleur van het membraan ook, maar dat is minder een ding.
De naad tussen de baffle van de woofer en de zijschotten zijn al genoemd.
Zie dit niet als negatieve kritiek, maar het maken van een goede vormgeving is een vak op zich.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik heb zo goed als al deze punten al doorgeven aan Lii-audio. Ze hebben ook bouwtekeningen van mij die al deze "problemen" oplossen en er een meer commercieel product van maakt.richard schreef:Als zelfbouwer zou ik heel tevreden zijn met dit als resultaat. Voor een commercieel product ziet het er aardig uit. Maar als je het vergelijkt met andere commerciële ontwerpen blijft het toch wel wat achter.
Waarom is het zijschot afgeschuind?
De baffle van de breedbander is afgerond in de hoeken, die van de woofer is hoekkig.
Waarom is de dubbeling van de baffle van de woofer net iets te klein en ook afgerond?
De kleur en vorm van de faseplug is verschillend.
De kleur van het membraan ook, maar dat is minder een ding.
De naad tussen de baffle van de woofer en de zijschotten zijn al genoemd.
Zie dit niet als negatieve kritiek, maar het maken van een goede vormgeving is een vak op zich.
Schijnbaar zijn deze baffle in een kleine batch al gebouwd voordat ze die set tekeningen bekeken hebben (En die hebben ze toch al een aantal maanden). Er is mij verteld dat ze voor een volgende batch de nodige veranderingen doorvoeren.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ben altijd vreselijk nieuwsgierig hoe zoiets nu klinkt.leonidas schreef:Ze hebben nog zo'n soort van luxe kast voor de C10.
Die is eigenlijk (voor wat je krijgt) nog best betaalbaar toch ?
gr. Leon
Wat zijn eigenlijk de verzendkosten van de C10?
Re: de "Liionidas" open baffle.
Setje Crystal-10 is €1035,01 plus €58.71 verzendkosten.Leeuwarden schreef:Ben altijd vreselijk nieuwsgierig hoe zoiets nu klinkt.leonidas schreef:Ze hebben nog zo'n soort van luxe kast voor de C10.
Die is eigenlijk (voor wat je krijgt) nog best betaalbaar toch ?
gr. Leon
Wat zijn eigenlijk de verzendkosten van de C10?
Dit is incl btw en import tax.
