Kan iemand mij helpen ?

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Maus0172
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2020, 13:55

Kan iemand mij helpen ?

Bericht door Maus0172 »

ik heb touwens nog een probleem/vraag
Het gaat in dit geval over ford fiesta 2001
Ik heb daar voor de grap een hifonics 3000d versterker in gegooit (1500 watt rms)
Met een hifonics subwoofer 1000 watt rms
Met een 1 farat power capacitor
Nou is mij probleem dus dat het heele riedeltje dus gewerkt heeft 1 avond na het inbouwen
Maar nu kwam ik de volgende dag van me werk
Werkt de versterker niet meer
Stroom heeft I controle lamp stond aan
Power capacitor staat ook aa
Radio geeft signaal
Singaal komt aan bij de versterker
Maar ik krijg niks meer uit me kanaalen
Versterker is intussen terug gestuurt naar de fabriek gestuurt door de winkel waar ik hem gekocht had
Iemand een idee waar dit door kan komen?
Kan dit door een accu komen die teweinig spanning leverd
Of door de capacitor dat die te klein is
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Kan iemand mij helpen ?

Bericht door Henkjan »

Maus0172 schreef:
Kan dit door een accu komen die te weinig spanning levert
Of door de capacitor dat die te klein is
dat laatste in elk geval niet, de amp moet t ook zonder zo'n ding prima kunnen doen
de accu geeft nooit te veel, je dynamo kan als de spanningsregelaar kapot is wel een te hoge spanning afgeven, maar dan had je ook wel een waarschuwingslampje op t dashboard gehad.

het eerste waar ik zou gaan zoeken is of er niet ergens een van de draden naar de speakers is losgegaan en kortsluiting naar de carrosserie gemaakt heeft
Maus0172
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2020, 13:55

Re: Kan iemand mij helpen ?

Bericht door Maus0172 »

Henkjan schreef:
Maus0172 schreef:
Kan dit door een accu komen die te weinig spanning levert
Of door de capacitor dat die te klein is
dat laatste in elk geval niet, de amp moet t ook zonder zo'n ding prima kunnen doen
de accu geeft nooit te veel, je dynamo kan als de spanningsregelaar kapot is wel een te hoge spanning afgeven, maar dan had je ook wel een waarschuwingslampje op t dashboard gehad.

het eerste waar ik zou gaan zoeken is of er niet ergens een van de draden naar de speakers is losgegaan en kortsluiting naar de carrosserie gemaakt heeft
Allemaal al gecontroleerd zat allemaal goed
Zekering voor heel
De 2 op de amp ook
Zelfs speaker op de amp aangesloten om te kijken of het verbrande sub was
Was ook niet het geval
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Kan iemand mij helpen ?

Bericht door Henkjan »

lijkt dan idd gewoon iets niet jofel in de amp zelf.
mss wat losgetrilt

(je hebt zeker wel getest of er wel 12V op de romote staat?)
Maus0172
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2020, 13:55

Re: Kan iemand mij helpen ?

Bericht door Maus0172 »

Henkjan schreef:
lijkt dan idd gewoon iets niet jofel in de amp zelf.
mss wat losgetrilt

(je hebt zeker wel getest of er wel 12V op de romote staat?)
Jaa was allemaal goed inderdaad de led van de amp gingen ook gewoon aan kreeg gewoon echt geen signaal door de versterker

Heb trouwens net ook een optima yellow top besteld
Dacht dat het wel ging werken om de vermindering lampen tegen te gaan klopt dit ook of heb ik nu een dure miskoop gedaan ?

En nog even wat anders mijn protect lanmpje knipperde wel heel licht mee op mijn remote en de power cap die knipperde ook lekker mee met de bas
Wat kan ik hier mee doen ?
e46eclipse
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
Locatie: 035

Re: Kan iemand mij helpen ?

Bericht door e46eclipse »

Glaszekering gebruikt ?
Vrolijke noot
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Kan iemand mij helpen ?

Bericht door Vrolijke noot »

ik gok op een slechte massa
Maus0172
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2020, 13:55

Re: Kan iemand mij helpen ?

Bericht door Maus0172 »

e46eclipse schreef:
Glaszekering gebruikt ?
Geen idee ik heb een hifonics kabel set gebruikt voor 2000 watt
Met 150a zekering
Maus0172
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2020, 13:55

Re: Kan iemand mij helpen ?

Bericht door Maus0172 »

Vrolijke noot schreef:
ik gok op een slechte massa
Ahhh de moeite waart om teminste effe naar te kijken thanks !
e46eclipse
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
Locatie: 035

Re: Kan iemand mij helpen ?

Bericht door e46eclipse »

Maus0172 schreef:
e46eclipse schreef:
Glaszekering gebruikt ?
Geen idee ik heb een hifonics kabel set gebruikt voor 2000 watt
Met 150a zekering
Hoe ziet die zekering eruit?
Een glazen buisje met 2 metalen "hoedjes" ?
Maus0172
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2020, 13:55

Re: Kan iemand mij helpen ?

Bericht door Maus0172 »

e46eclipse schreef:
Maus0172 schreef:
e46eclipse schreef:
Glaszekering gebruikt ?
Geen idee ik heb een hifonics kabel set gebruikt voor 2000 watt
Met 150a zekering
Hoe ziet die zekering eruit?
Een glazen buisje met 2 metalen "hoedjes" ?
Meer plastic volgens mij
Dit is de set die ik ook heb
https://www.car-products.nl/kabelset-au ... 5EQAvD_BwE
Maus0172
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2020, 13:55

Re: Kan iemand mij helpen ?

Bericht door Maus0172 »

Maus0172 schreef:
e46eclipse schreef:
Maus0172 schreef:

Geen idee ik heb een hifonics kabel set gebruikt voor 2000 watt
Met 150a zekering
Hoe ziet die zekering eruit?
Een glazen buisje met 2 metalen "hoedjes" ?
Meer plastic volgens mij
Dit is de set die ik ook heb
https://www.car-products.nl/kabelset-au ... 5EQAvD_BwE
Heb hier de verpakking voor me neus en daar staat op
150A ANL FUSE
e46eclipse
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
Locatie: 035

Re: Kan iemand mij helpen ?

Bericht door e46eclipse »

Ok , een ANL zekering.
Dan is idd een slechte massa de 2e verdachte.
Hoe dik is die kabel en waar/hoe is die aangesloten?
Maus0172
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2020, 13:55

Re: Kan iemand mij helpen ?

Bericht door Maus0172 »

e46eclipse schreef:
Ok , een ANL zekering.
Dan is idd een slechte massa de 2e verdachte.
Hoe dik is die kabel en waar/hoe is die aangesloten?

Op de verpakking staat
1x 35mm2 power cable 0.12mm strand ø12

En hij loopt vanaf accu eerst 15 a 20 cm met caliber 2000 kabel op de zekering vanaf daar met die hifonic kabel naar achter links aan de bestuurders kant dan komt i met oog aan bij de power cap op het oog zit de power kabel van de amp op vast gesoldeer
e46eclipse
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
Locatie: 035

Re: Kan iemand mij helpen ?

Bericht door e46eclipse »

Maus0172 schreef:
e46eclipse schreef:
Ok , een ANL zekering.
Dan is idd een slechte massa de 2e verdachte.
Hoe dik is die kabel en waar/hoe is die aangesloten?

Op de verpakking staat
1x 35mm2 power cable 0.12mm strand ø12

En hij loopt vanaf accu eerst 15 a 20 cm met caliber 2000 kabel op de zekering vanaf daar met die hifonic kabel naar achter links aan de bestuurders kant dan komt i met oog aan bij de power cap op het oog zit de power kabel van de amp op vast gesoldeer
en de massa ( de minkabel) ?
Maus0172
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2020, 13:55

Re: Kan iemand mij helpen ?

Bericht door Maus0172 »

e46eclipse schreef:
Maus0172 schreef:
e46eclipse schreef:
Ok , een ANL zekering.
Dan is idd een slechte massa de 2e verdachte.
Hoe dik is die kabel en waar/hoe is die aangesloten?

Op de verpakking staat
1x 35mm2 power cable 0.12mm strand ø12

En hij loopt vanaf accu eerst 15 a 20 cm met caliber 2000 kabel op de zekering vanaf daar met die hifonic kabel naar achter links aan de bestuurders kant dan komt i met oog aan bij de power cap op het oog zit de power kabel van de amp op vast gesoldeer
en de massa ( de minkabel) ?

Vanaf amp hifonics naar punt waar me rug leuning ook vast zit
Vanaf power cap caliber naar het zelfde punt
e46eclipse
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
Locatie: 035

Re: Kan iemand mij helpen ?

Bericht door e46eclipse »

Maus0172 schreef:
e46eclipse schreef:
Maus0172 schreef:


Op de verpakking staat
1x 35mm2 power cable 0.12mm strand ø12

En hij loopt vanaf accu eerst 15 a 20 cm met caliber 2000 kabel op de zekering vanaf daar met die hifonic kabel naar achter links aan de bestuurders kant dan komt i met oog aan bij de power cap op het oog zit de power kabel van de amp op vast gesoldeer
en de massa ( de minkabel) ?

Vanaf amp hifonics naar punt waar me rug leuning ook vast zit
Vanaf power cap caliber naar het zelfde punt
Tussen een bout van de rail en de carrosserie geklemd?
Maus0172
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2020, 13:55

Re: Kan iemand mij helpen ?

Bericht door Maus0172 »

e46eclipse schreef:
Maus0172 schreef:
e46eclipse schreef:

en de massa ( de minkabel) ?

Vanaf amp hifonics naar punt waar me rug leuning ook vast zit
Vanaf power cap caliber naar het zelfde punt
Tussen een bout van de rail en de carrosserie geklemd?

Jaa met die bout door door die oogen op carrosserie
e46eclipse
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
Locatie: 035

Re: Kan iemand mij helpen ?

Bericht door e46eclipse »

Maus0172 schreef:
e46eclipse schreef:
Maus0172 schreef:


Vanaf amp hifonics naar punt waar me rug leuning ook vast zit
Vanaf power cap caliber naar het zelfde punt
Tussen een bout van de rail en de carrosserie geklemd?

Jaa met die bout door door die oogen op carrosserie
Carrosserie goed kaalgeschuurd ?
Maus0172
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2020, 13:55

Re: Kan iemand mij helpen ?

Bericht door Maus0172 »

e46eclipse schreef:
Maus0172 schreef:
e46eclipse schreef:

Tussen een bout van de rail en de carrosserie geklemd?

Jaa met die bout door door die oogen op carrosserie
Carrosserie goed kaalgeschuurd ?
Ben er wel effe goed met staal borstel overheen geweest
e46eclipse
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
Locatie: 035

Re: Kan iemand mij helpen ?

Bericht door e46eclipse »

Goed kaalschuren ,echt tot blank metaal, dan heb je kans dat het goed gaat.
Maus0172
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2020, 13:55

Re: Kan iemand mij helpen ?

Bericht door Maus0172 »

e46eclipse schreef:
Goed kaalschuren ,echt tot blank metaal, dan heb je kans dat het goed gaat.

Okee ga ik dat effe doen hoopelijk is het dan weg
Thanks O:)
Plaats reactie