Je zou ook even met een toon-generator een signaal door de speaker kunnen jagen, vanf 30hz tot 20khz. Met REW kan je dat heel simpel doen. Ik doe dit eigenlijk altijd als ik een speaker in elkaar gezet heb, je hoort dan direct of er ergens iets staat te klapperen/trillen.leonidas schreef:Mijn vermoeden was dat ik de achterkant zou moeten verstevigen.
Echter : gisteravond best met hoger volume gespeeld en mijn vingertoppen op de panelen gehouden.
Tot mijn verbazing trilde het veel minder dan de top van de Liionidas OB.
de "Liionidas" open baffle.
Moderator: Beheerdersteam
Re: de "Liionidas" open baffle.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Leuke vondst! zijn die panelen niet een sandwich van hardboard/dun mdf met golfkarton? Kan mij voorstellen dat dat erg resonantievrij is. Of zijn dat meer de tafelbladen?leonidas schreef:Beste allemaal,
Het zijn eigenlijk spaanplaat deurtjes uit de Ikea snuffelhoek
Ze hadden voor dit experiment de juiste maten en voor de vraagprijs van 3,50 euro per paneeltje kon ik ze niet laten liggen.
Mijn vermoeden was dat ik de achterkant zou moeten verstevigen.
Echter : gisteravond best met hoger volume gespeeld en mijn vingertoppen op de panelen gehouden.
Tot mijn verbazing trilde het veel minder dan de top van de Liionidas OB.
Het geluk is met de dommen zullen we maar zeggen
Als ik bij de Ikea andere kleurcombinaties tegen kom , kan het huidige paneel eruit en een andere erin.
Ik vind het net wat leuker dan kaal mdf toch?
mvgr. Leon
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ja sorry Leon, las er overheen. Helemaal niets mis met spaanplaat. Was destijds ook het standaard materiaal voor speakerkasten.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Enkele pax panelen zijn inderdaad honingraat en de dichtheid is inmiddels ook belabberd.
Ander panelen varieren van prima MDF tot gewoon spaanplaat.
Soms ben je met een eurootje klaar. Dat is onverslaanbaar.
Ander panelen varieren van prima MDF tot gewoon spaanplaat.
Soms ben je met een eurootje klaar. Dat is onverslaanbaar.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Sinds vandaag staan ze bij mij in het mdf.
Maar ik vindt je stijl niet gek Leon.
Zeker niet voor die prijs.
Maar ik vindt je stijl niet gek Leon.
Zeker niet voor die prijs.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik zie dit nu pas !
Goed bezig Sjoerd
Laat de updates maar komen.
gr. Leon
Goed bezig Sjoerd
Laat de updates maar komen.
gr. Leon
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik kreeg gisteren het (na 5 dagen) de speakers binnen. Toen ontdekte ik dat er vlekken op de drivers zaten. Eerst even een mailtje naar China en (tot mijn grote verbazing) vandaag meteen een mailtje terug.
Ze hebben de voorraad nagekeken en aangeboden om te ruilen. Of een discount op een volgend product.
Ik wilde dit even vermelden omdat kopen in China best eng kan zijn. Maar petje af voor Lii audio
Een vochtig doekje heeft 95 procent opgelost. (doesn,t it always?)
en ik ben blij met mijn drivers.
De crossover parts laten nog even op zich wachten, maar ik kon natuurlijk niet wachten dus ze staan al in te spelen.
En ik moet zeggen dat ik ook nu al geniet.
Leuk om te zien dat deze fullrangers zoveel potentie hebben.
Ze hebben de voorraad nagekeken en aangeboden om te ruilen. Of een discount op een volgend product.
Ik wilde dit even vermelden omdat kopen in China best eng kan zijn. Maar petje af voor Lii audio
Een vochtig doekje heeft 95 procent opgelost. (doesn,t it always?)
De crossover parts laten nog even op zich wachten, maar ik kon natuurlijk niet wachten dus ze staan al in te spelen.
En ik moet zeggen dat ik ook nu al geniet.
Leuk om te zien dat deze fullrangers zoveel potentie hebben.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Net binnen uit China : Silver 10
Ze willen graag mijn mening over hoe hij het doet in de Liionidas setup.
Lao Lii beweert dat dit beter klinkt dan de Crystal 10.
Het verschil zit in het conus materiaal want verder kunnen het broertjes zijn van mekaar.
Ben benieuwd.
mvgr. Leon
Ze willen graag mijn mening over hoe hij het doet in de Liionidas setup.
Lao Lii beweert dat dit beter klinkt dan de Crystal 10.
Het verschil zit in het conus materiaal want verder kunnen het broertjes zijn van mekaar.
Ben benieuwd.
mvgr. Leon
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ze staan nog niet op de site.
Ik heb geen idee wat ze gaan kosten maar er komt een 6,5 een 8 en de 10 dus.
We hebben hier in Nederland een primeur dus.
Toch leuk ?
mvgr. Leon
Ik heb geen idee wat ze gaan kosten maar er komt een 6,5 een 8 en de 10 dus.
We hebben hier in Nederland een primeur dus.
Toch leuk ?
mvgr. Leon
Re: de "Liionidas" open baffle.
En ze bekijken ook de optie voor een 15inch versieleonidas schreef:Ze staan nog niet op de site.
Ik heb geen idee wat ze gaan kosten maar er komt een 6,5 een 8 en de 10 dus.
We hebben hier in Nederland een primeur dus.
Toch leuk ?
mvgr. Leon
Zeer benieuwd naar deze drivers!
Re: de "Liionidas" open baffle.
En dat op ZBA!leonidas schreef:We hebben hier in Nederland een primeur dus.
Jazeker.Toch leuk ?
Is het ook ander materiaal? Zo als banaanvezel of iets dergelijks?
Re: de "Liionidas" open baffle.
Geen idee Richard , ik heb ze binnen voordat er iets over bekend is.
Wel uit eigen ervaring : conusmateriaal maakt tonaal veel verschil.
Wel uit eigen ervaring : conusmateriaal maakt tonaal veel verschil.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ze noemen het zelf een paper-cone. Of het nog iets speciaals hebben ze nog niet laten weten.richard schreef:Is het ook ander materiaal? Zo als banaanvezel of iets dergelijks?
-
Shutdown98
- Berichten: 228
- Lid geworden op: zo 29 jul 2012, 15:35
- Locatie: Zutphen
Re: de "Liionidas" open baffle.
Zie net dat een set W15 drivers €150,- duurder zijn geworden...
De nieuwe look van de driver staat online en de prijs heeft dus ook een nieuwe look gekregen
De nieuwe look van de driver staat online en de prijs heeft dus ook een nieuwe look gekregen
Re: de "Liionidas" open baffle.
Het zou verboden moeten worden!Shutdown98 schreef:Zie net dat een set W15 drivers €150,- duurder zijn geworden...
De nieuwe look van de driver staat online en de prijs heeft dus ook een nieuwe look gekregen
Re: de "Liionidas" open baffle.
Slim toch? Beetje faam vergaren via de eerste gebruikers zoals Leon etc en dan als de hype op gang is cashen.Shutdown98 schreef:Zie net dat een set W15 drivers €150,- duurder zijn geworden...
De nieuwe look van de driver staat online en de prijs heeft dus ook een nieuwe look gekregen
Re: de "Liionidas" open baffle.
De kapper hier ook , Toen de Corona in mei werd versoepeld 2€ erbij
Nu hebben we een tondeuse , en Veel minder grijshaar nu op mn hoofd
Nu hebben we een tondeuse , en Veel minder grijshaar nu op mn hoofd
Laatst gewijzigd door OpaBert op wo 14 okt 2020, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: de "Liionidas" open baffle.
De vorige prijs was een actie prijs. De prijs die ze nu zijn heeft er altijd al bij gestaan als de oorspronkelijke prijs.Shutdown98 schreef:Zie net dat een set W15 drivers €150,- duurder zijn geworden...
De nieuwe look van de driver staat online en de prijs heeft dus ook een nieuwe look gekregen
Had je ze maar eerder moeten kopen
-
Shutdown98
- Berichten: 228
- Lid geworden op: zo 29 jul 2012, 15:35
- Locatie: Zutphen
Re: de "Liionidas" open baffle.
Nee hoor...
De actie prijs lag rond de 450 excl. Tax. De set en was al behoorlijke tijd geleden.
Daarna lag de prijs op 550 excl. Tax.
Nu weer omhoog.
De actie prijs lag rond de 450 excl. Tax. De set en was al behoorlijke tijd geleden.
Daarna lag de prijs op 550 excl. Tax.
Nu weer omhoog.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ze zijn nu 260€per stuk dus 520€ per set. Dus goedkoper dan de 550 
-
Shutdown98
- Berichten: 228
- Lid geworden op: zo 29 jul 2012, 15:35
- Locatie: Zutphen
Re: de "Liionidas" open baffle.
Zit inderdaad te kijken...
Eindprijs is omhoog gegaan...
Wellicht zit het in de verzendkosten.
Een tijdje geleden was de set prijs rond de 750,- incl. Verzenden. Heb ik hier nog aangegeven op een vraag van Fedde.
Nu 900,-
Eindprijs is omhoog gegaan...
Wellicht zit het in de verzendkosten.
Een tijdje geleden was de set prijs rond de 750,- incl. Verzenden. Heb ik hier nog aangegeven op een vraag van Fedde.
Nu 900,-
