Valhalla - Een hemelse vloerstaander
Moderator: Beheerdersteam
Re: Inspiratie gezocht, rondborstige vloerstaander
Gewoon dierct uit alu CNC'en en hoppa.......Forza schreef:Alles kan he![]()
Capture3.JPG
(Bijna alles dan)
- pappaleo
- Contacteer:
Ja, dat voelt een beetje als een fiets met zijwieltjes, zo van ik kan niet zelfstandig overeind blijven.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
En je zit altijd de tweeter behoorlijk of axis te beluisteren...
Hoezo? Tweeter staat zo ongeveer 95cm van de grond, schat ik zo. (Indien SB17 gebruikt wordt)
Rondborstige vloerstaander op handen en voetenHenkjan schreef:weer van die voeten
Hoe ordinair, bij dure speakers heten dat "outriggers"...Henkjan schreef:weer van die voeten
Zullen we ‘outriggers’ aan Walter overlaten? Ofzo?ray5150 schreef:Hoe ordinair, bij dure speakers heten dat "outriggers"...Henkjan schreef:weer van die voeten
- Leeuwarden
Dat is dan wel de concurrentie van Walter z'n baas.

Ik vind nog steeds de render van Forza het mooist...SSassen schreef:Lustopwekkend ...![]()
- pappaleo
- Contacteer:
Maar dan wel de rechtopstaande, zonder die voetjes.Shadow schreef:Ik vind nog steeds de render van Forza het mooist...SSassen schreef:Lustopwekkend ...![]()
-
wouter
- Ook commercieel actief
Te veel verschillende vormen vind ik stijlloos. Een stapel met de vorm van versmolten dobbelstenen en dan ook een ronding in de kastwanden. Beetje wat automerken doen met een model met allerlei rechte lijnen, gebogen lijnen en dan ook nog gebogen trapezium vlakken o.i.d.
Strak is mooi, en gebogen is iets meer uitdaging om een kloppend geheel mee te maken dan met rechte lijnen(spel).
Leuk die van Sander (mono-stereo) met Morel tweeter... inmiddels weet ik hoe jij over Morel denkt
Nou ja, kan ook Dayton zijn geweest - of Dynaudio
Strak is mooi, en gebogen is iets meer uitdaging om een kloppend geheel mee te maken dan met rechte lijnen(spel).
Leuk die van Sander (mono-stereo) met Morel tweeter... inmiddels weet ik hoe jij over Morel denkt
Rechte kast met een paar facetten of afrondingen is eigenlijk je makkelijk ervanaf maken, CNC baffletje laten frezen en paar plankjes laten zagen en in elkaar lijmen, nauwelijks moeilijker dan een open baffle, wil je fancy ga dan echt voor een exclusieve kastvorm, en combinatie verschillende materialen, sandwich constructies, vliegtuig techniek, carbonfibres of zelfs nanotechniek.

Volgens mij raak jij pas opgewonden bij een lengte van meer dan 100m verticaalWalt schreef:Rechte kast met een paar facetten of afrondingen is eigenlijk je makkelijk ervanaf maken, CNC baffletje laten frezen en paar plankjes laten zagen en in elkaar lijmen, nauwelijks moeilijker dan een open baffle, wil je fancy ga dan echt voor een exclusieve kastvorm, en combinatie verschillende materialen, sandwich constructies, vliegtuig techniek, carbonfibres of zelfs nanotechniek.
![]()
![]()
Zolang de bivenste drivers maar in MTM modus staan vind ik t goed.Forza schreef:Alles kan he![]()
Capture3.JPG
(Bijna alles dan)
- SSassen
- Contacteer:
Dan moet ik je teleurstellen ben ik bang ...satefan schreef:Zolang de bivenste drivers maar in MTM modus staan vind ik t goed.Forza schreef:Alles kan he![]()
Capture3.JPG
(Bijna alles dan)
Ik had al zo'n voorgevoelSSassen schreef:Dan moet ik je teleurstellen ben ik bang ...satefan schreef:Zolang de bivenste drivers maar in MTM modus staan vind ik t goed.Forza schreef:Alles kan he![]()
Capture3.JPG
(Bijna alles dan)
- SSassen
- Contacteer:
Zo, nog even wat simulaties gedraaid, want het bleef kriebelen, en ik heb toch een alternatief gevonden dat beter simuleert in een kleinere kast, namelijk de Dayton Audio DSA270-8. Waar de 4 stuks SB17 100 liter nodig hebben voor een nette -3dB afstemming op 40Hz doen twee stuks DSA270-8 dat in slechts 80 liter. Dus nu is de brandende vraag, ga ik voor de DSA270's, of blijf ik bij de SB17's?
- SSassen
- Contacteer:
Zal ik dan maar niet eigenwijs zijn en gewoon doen wat ik altijd doe: specify the performance, accept the design?
- MechanicalAnimal
Dat is toch meer afhankelijk van wat jij wilt qua kastgrootte?SSassen schreef:Waar de 4 stuks SB17 100 liter nodig hebben voor een nette -3dB afstemming op 40Hz doen twee stuks DSA270-8 dat in slechts 80 liter. Dus nu is de brandende vraag, ga ik voor de DSA270's, of blijf ik bij de SB17's?
Wil jij een bepaald ontwerp met een bepaalde afmeting en je komt op max 81 liter hoe je het wendt of keert, dan beantwoordt je toch zelf die vraag?
Ik krijg voor de rest ook eigenlijk mee dat jij ontwerpen met 4 wooferts mooier vind, en ook wat slanker kunt ontwerpen, dan 2 grotere drivers.
Voor de rest kan ik qua specs die drivers niet beoordelen maar ik weet niet of dat nog van belang is voor je?