Ja, zondermeer, da's zowieso een voordeel van de inzet van 4 woofers op één lijn die samen hetzelfde frequentiebereik weergeven.markbakk schreef:Beter dan dat Egglestonworks-gepruts. Het voordeel van vier 'bronnen' (basreflex- of TL-uiteinden) die in de ruimte worden verdeeld, moet je ook niet onderschatten, dat gaat staande golven in het vlak van de speakers tegen.
Valhalla - Een hemelse vloerstaander
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Contacteer:
Re: Inspiratie gezocht, nette vloerstaander
- MechanicalAnimal
mag een "nette vloerstaander" 1700 mm hoog zijn?SSassen schreef:Ik hou je niet tegen Mark, the floor is yours ...markbakk schreef:Ik ga helemaal los, zie een mooi plekje voor die Beyma. PMC Fenestria!
Schermafbeelding 2020-10-07 om 11.05.01.png
Met wat kunstzinnig houtsnijwerk kun je de achterzijde van de AMT nog open laten ook.
Fraaie speakers trouwens hoor
Geen ervaring, maar hierbij denk ik wel meteen aan de 6ND430. Die moet jou ook zijn opgevallen. Zeker met die Beyma in gedachten.SSassen schreef:
Neeeeeeee, je moet ze zó hoog bouwen dat ze niet bij de bovenkant kan!MechanicalAnimal schreef:...die Fenestria's zul je wel moeten verschalen denk ik
- MechanicalAnimal
whahahahahamarkbakk schreef:Neeeeeeee, je moet ze zó hoog bouwen dat ze niet bij de bovenkant kan!MechanicalAnimal schreef:...die Fenestria's zul je wel moeten verschalen denk ik
wat er niet op kan, hoeft er ook niet af.....gaat op voor stof, maar ook voor een pot viooltjes of zo'n achtelijke varen
- SSassen
- Contacteer:
Deze komen in de luisterkamer, op kantoor, daar komt mijn bijzonder charmante vriendin één of twee keer per jaar, dus daar staan ze veilig
...
- SSassen
- Contacteer:
Jawel, maar da's meer een midwoofer, deze nieuwe pro driver van SB is echt een mid.markbakk schreef:Geen ervaring, maar hierbij denk ik wel meteen aan de 6ND430. Die moet jou ook zijn opgevallen. Zeker met die Beyma in gedachten.SSassen schreef:
Daar passen dan wel weer de hangplantjes op.MechanicalAnimal schreef:whahahahahamarkbakk schreef:Neeeeeeee, je moet ze zó hoog bouwen dat ze niet bij de bovenkant kan!MechanicalAnimal schreef:...die Fenestria's zul je wel moeten verschalen denk ik![]()
wat er niet op kan, hoeft er ook niet af.....gaat op voor stof, maar ook voor een pot viooltjes of zo'n achtelijke varen
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Stofzuigt ze zo weinig?SSassen schreef:Deze komen in de luisterkamer, op kantoor, daar komt mijn bijzonder charmante vriendin één of twee keer per jaar, dus daar staan ze veilig...
Zijn dit nu zulke grote mannen, of valt die hoogte wel mee?
valt wel mee.
Laatst gewijzigd door hannesie op wo 07 okt 2020, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- SSassen
- Contacteer:
Geen idee, maar ik wilde onder de 1.20m blijven, ik moet de bovenkant immers ook nog af kunnen stoffen!hannesie schreef:Zijn dit nu zulke grote mannen, of valt die hoogte wel mee?
fenestra.PNG
Maar wel interessant met de techniek die men gebruikt, zo lijkt het op het eerst gezicht.
https://pmc-speakers.com/sites/default/ ... hure_0.pdf
- SSassen
- Contacteer:
Nette white paper, interessant om te lezen!hannesie schreef:Maar wel interessant met de techniek die men gebruikt, zo lijkt het op het eerst gezicht.
- SSassen
- Contacteer:
Het door PMC gebruikte ATL, advanced transmission line, is gewoon een korte transmission line toch, of mis ik iets? Henkjan?
In de eerste versie zat de PTL, de preliminary TL. In de opvolger zat de RTL, de regular TL. Toen maakten ze nog een model en wist de reclamemeneer het ook niet meer, dus werd het de ATL. Reclameblaadjes moet je ook als zodanig beoordelen.
Of is het gewoon een en al BR poort? Waarbij overgang kastinhoud/pijp een beetje diffuus is.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ik zal zo eens lezen (ff camera en mic uitzetten van de vergaderingSSassen schreef:Het door PMC gebruikte ATL, advanced transmission line, is gewoon een korte transmission line toch, of mis ik iets? Henkjan?
- MechanicalAnimal
nou ben ik geen academicus, maar is dat een white paper joh? het leest meer als een product catalogus
- SSassen
- Contacteer:
Nou ja, feitelijk is het een brochure met technische details, echter dit gaat normaliter door voor white paper omdat er ook (veel) technische details in besproken worden.MechanicalAnimal schreef:nou ben ik geen academicus, maar is dat een white paper joh? het leest meer als een product catalogus
Als dat een zuivere transmissionline is....lijkt me eerder al richting BR gaan?SSassen schreef:Het door PMC gebruikte ATL, advanced transmission line, is gewoon een korte transmission line toch, of mis ik iets? Henkjan?
En? Laat jij je daardoor in de luren leggen? Let op het rendement, let op Le en let op de vervormingscijfers. Niet op de marketingafdeling.SSassen schreef:Jawel, maar da's meer een midwoofer, deze nieuwe pro driver van SB is echt een mid.
- SSassen
- Contacteer:
Jawel, maar als ik dan toch een mid in wil zetten dan wil ik 'm ook echt als mid kunnen gebruiken, dan lijkt die nieuwe SB mid mij een betere keuze dan de, overigens uitstekende, 18 Sound.markbakk schreef:En? Laat jij je daardoor in de luren leggen? Let op het rendement, let op Le en let op de vervormingscijfers. Niet op de marketingafdeling.SSassen schreef:Jawel, maar da's meer een midwoofer, deze nieuwe pro driver van SB is echt een mid.
- MechanicalAnimal
fuck hele reactie pleite, wat doet dat forum raar johSSassen schreef:Nou ja, feitelijk is het een brochure met technische details, echter dit gaat normaliter door voor white paper omdat er ook (veel) technische details in besproken worden.MechanicalAnimal schreef:nou ben ik geen academicus, maar is dat een white paper joh? het leest meer als een product catalogus
ok, ik had een andere beleving bij een white paper, iets meer met veel meer onderzoek en ook resultaten van bijv een gekozen design optie.
Een WP zal ook wel vormvrij zijn en dus niet aan een bepaalde norm hoeven te voldoen.
Ik weet dat het niet je ding is maar ik zag nog 2 graffiti plaatje smet Klipsch speakers, wel gaaf te zien wat dergelijke kunst (tenminste, ik vind het persoonlijk kunst/kunstig) doet met een ennvoudige 6plankjes-box.
Allicht niet voo rjou, maar misschien als inspiratie voor de volgende die op zoek is en hier via de search terechtkomt
Doet mij een beetje denken aan ouderwetse flipperkasten.
- SSassen
- Contacteer:
Dank je, misschien voor het volgende project!MechanicalAnimal schreef:Allicht niet voo rjou, maar misschien als inspiratie voor de volgende die op zoek is en hier via de search terechtkomt