Plus, ding is defect, dat aan uit schakelaar verhaal is lariekoek natuurlijk
het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Een platenspeler verzenden, moet je goed weten wat je doet. Plateau eraf enzo, vergrendelen.
Plus, ding is defect, dat aan uit schakelaar verhaal is lariekoek natuurlijk
dat is wel te verhelpen. Maar zou wel even willen zien of ‘ie goed loopt, speling, etc.
Plus, ding is defect, dat aan uit schakelaar verhaal is lariekoek natuurlijk
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Zelden aangeboden !!! Procus Fidibus speakers
https://link.marktplaats.nl/m1603156811
Dual CS 508
https://link.marktplaats.nl/m1579807414
https://link.marktplaats.nl/m1603156811
Dual CS 508
https://link.marktplaats.nl/m1579807414
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
RampedingenDouwe84 schreef:
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Mijn broer heeft ze gehad. Heel lang geleden. Volgens mij destijds alleen verkrijgbaar bij Remo. Ik vond het niet best. Klonk erg schel.
Maar €80 is natuurlijk niks als alle units nog goed zijn.
Maar €80 is natuurlijk niks als alle units nog goed zijn.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Aha, ik heb toen een ander type gehoord, en dat was best aardig, vandaar.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
https://link.marktplaats.nl/m1603401355
boekenplank speakers van mordaunt-short type MS912 € 60,00
Almere
boekenplank speakers van mordaunt-short type MS912 € 60,00
Almere
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Voor diegene die nog eens een hoornsysteem wil bouwen.
Set enorme tractrix hoorns 68 cm doorsnee
€ 700,00
https://link.marktplaats.nl/m1593266507 ... ialbuttons
Set enorme tractrix hoorns 68 cm doorsnee
€ 700,00
https://link.marktplaats.nl/m1593266507 ... ialbuttons
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Zweitse schreef:Voor diegene die nog eens een hoornsysteem wil bouwen.
Set enorme tractrix hoorns 68 cm doorsnee
€ 700,00
https://link.marktplaats.nl/m1593266507 ... ialbuttons
Ik heb nog een setje P-Audio 2380's in de aanbieding met drivers
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Mundorf foliespoel 1,0mH (2 stuks) 30e
https://link.marktplaats.nl/m1599889164
Audyn MKP 4.7 uf 630V true copper max 100e
https://link.marktplaats.nl/m1596770714
https://link.marktplaats.nl/m1599889164
Audyn MKP 4.7 uf 630V true copper max 100e
https://link.marktplaats.nl/m1596770714
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Als je nou echt wat leuks zoekt om nog te optimaliseren, de kasten van Koos Schenk zijn echt iets bijzonders. Meegemaakt dat hij begon met een Vivace, de houten en de betonnen naast elkaar, je wist niet wat je hoorde.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Als je een keer bij Koos bent geweest, weet je beter.
Echt super wat die man deed.
Echt super wat die man deed.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
2 Jantzen Wax Coil spoelen. 14 AWG L - 0,27 mH. Rdc = 0,13 Ohm.
https://link.marktplaats.nl/m1606199425
2 Jantzen Audio Wax Coil spoelen. 16 AWG L - 0,150 mH. Rdc = 0,12 Ohm
https://link.marktplaats.nl/m1606200817
6 Intertechnik Audyn Cap Reference condensatoren. 4,7uF en 600 Vdc
https://link.marktplaats.nl/m1606195071
2 Intertechnik Audyn Cap Reference condensatoren. 0,68uF en 600Vdc
https://link.marktplaats.nl/m1606196694
https://link.marktplaats.nl/m1606199425
2 Jantzen Audio Wax Coil spoelen. 16 AWG L - 0,150 mH. Rdc = 0,12 Ohm
https://link.marktplaats.nl/m1606200817
6 Intertechnik Audyn Cap Reference condensatoren. 4,7uF en 600 Vdc
https://link.marktplaats.nl/m1606195071
2 Intertechnik Audyn Cap Reference condensatoren. 0,68uF en 600Vdc
https://link.marktplaats.nl/m1606196694
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Marktplaats: Klipsch KP-301 de pro uitvoering van de Chorus Het DIY aspect lijkt in de kast te zitten 
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
https://www.jukebox-revival.eu/index.ph ... -watt.html
https://www.jukebox-revival.eu/index.ph ... -watt.html
https://www.jukebox-revival.eu/index.ph ... -watt.html
Gooi er een spanningsvermenigvuldiger achter (2x of 4x) + nog een goedkoop Meanwell DC gevalletje en je hebt voor weinig een leuke voeding.
Nevermind, ik keek niet goed.
Laatst gewijzigd door OWC op zo 04 okt 2020, 23:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Niet helemaal duidelijk of het soms een autotrafo zou zijn ? Dan is het niet geschikt.One World Concepts schreef:Voor de buizenliefhebbers onder ons;
https://www.jukebox-revival.eu/index.ph ... -watt.html
Voor hetzelfde geld heb je deze, https://www.tme.eu/be/nl/details/tst100 ... t-100-028/
Anne
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Met alle respect,en ook niet persoonlijk bedoeld, maar ik vind zo'n oplossing nogal van een "ik durf niet met netspanning te werken, en ik heb geen geld over voor een (goede) buizentrafo over." getuigen.One World Concepts schreef:Voor de buizenliefhebbers onder ons;
https://www.jukebox-revival.eu/index.ph ... -watt.html
https://www.jukebox-revival.eu/index.ph ... -watt.html
https://www.jukebox-revival.eu/index.ph ... -watt.html
Gooi er een spanningsvermenigvuldiger achter (2x of 4x) + nog een goedkoop Meanwell DC gevalletje en je hebt voor weinig een leuke voeding.
Ik snap ook wel dat bouwen met buizen een dure grap is. en dat het zinvol kan zijn om hier en daar wat op de kosten te besparen, maar ik betwijfel of dit de juiste weg is.
Maar goed, dit is puur mijn persoonlijke mening.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ik snap het commentaar totaal niet?
(maar dan ook echt helemaal niet)
Dit heeft toch niks te maken met durven en netspanning?
Je kunt de trafo er zo uitslopen.
75W voor 16 euro is gewoon een mooi bedrag.
En bouwen met buizen hoeft echt ook helemaal geen dure grap te zijn?
Probeer voor de minder bedeelden onder ons gewoon wat leuke tips te geven.
Is daar iets mis mee?
Die TME was mij al bekend, maar voor de gemiddelde hobbiest beetje moeilijk kopen daar.
(ik heb er gewoon een zakelijke account lopen)
Prijzen bij TME zijn trouwens ex btw en incl 5 kilo aan plastic.
(maar dan ook echt helemaal niet)
Dit heeft toch niks te maken met durven en netspanning?
Je kunt de trafo er zo uitslopen.
75W voor 16 euro is gewoon een mooi bedrag.
En bouwen met buizen hoeft echt ook helemaal geen dure grap te zijn?
Probeer voor de minder bedeelden onder ons gewoon wat leuke tips te geven.
Is daar iets mis mee?
Vroeger weleens zo'n ding open gehad, zat gewoon een 2 op 1 trafo in.Ah!buis schreef:Niet helemaal duidelijk of het soms een autotrafo zou zijn ? Dan is het niet geschikt.One World Concepts schreef:Voor de buizenliefhebbers onder ons;
https://www.jukebox-revival.eu/index.ph ... -watt.html
Voor hetzelfde geld heb je deze, https://www.tme.eu/be/nl/details/tst100 ... t-100-028/
Anne
Die TME was mij al bekend, maar voor de gemiddelde hobbiest beetje moeilijk kopen daar.
(ik heb er gewoon een zakelijke account lopen)
Prijzen bij TME zijn trouwens ex btw en incl 5 kilo aan plastic.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Als hobbyist kopen bij TME is helemaal niet lastig.
Als het een autotrafo zou zijn, dan is ie niet geisoleerd van de netspanning en dus niet veilig. Voor het 'intended use' van die dingen is dat geen probleem.
Het symbool van gescheiden wikkelingen staat er zo te zien niet op. Dus waarschijnlijk geen echte trafo.
Als het een autotrafo zou zijn, dan is ie niet geisoleerd van de netspanning en dus niet veilig. Voor het 'intended use' van die dingen is dat geen probleem.
Het symbool van gescheiden wikkelingen staat er zo te zien niet op. Dus waarschijnlijk geen echte trafo.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Staat toch bij dat het een verhuistrafo is En dat zijn bij mij weten allemaal auto trafoos
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Klopt. Staat niet bij de twee grotere, maar conclusie is hetzelfde
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ja, daar kun je dan idd niets mee.daniel schreef:Als hobbyist kopen bij TME is helemaal niet lastig.
Als het een autotrafo zou zijn, dan is ie niet geisoleerd van de netspanning en dus niet veilig. Voor het 'intended use' van die dingen is dat geen probleem.
Het symbool van gescheiden wikkelingen staat er zo te zien niet op. Dus waarschijnlijk geen echte trafo.
Degene die ik hier had was ook van HQ, en dat letterlijk gewoon een 1 op 2 trafo blokje gescheiden en al
Dat was wel wat jaren terug.
edit:
Ik bedenk me net dat we trouwens zo'n HQ hebben liggen ivm met een ruismachine (helaas iemand met tinnitus)
Net even gemeten, en is idd niet gescheiden.
Symbool erop ziet er ook uit als een aftakking.
Voortaan even twee keer kijken dus
Blijkbaar bestaan er ook dergelijke trafo's die dus wel gescheiden zijn.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Via Audio Express dan ineens een fabrikant en die verkoopt ook via Frankrijk de magnetostaten die wel wat bekends hebben.
en dan € 175 per stuk, en dan ook dipool, ben eigenlijk wel wat benieuwd.
https://en.toutlehautparleur.com/wide-b ... -inch.html En ook de waveguide voor de LT6 is dan een optie.
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0111/ ... 17.pdf?762
https://en.toutlehautparleur.com/media/ ... /LT6-8.pdf
en dan € 175 per stuk, en dan ook dipool, ben eigenlijk wel wat benieuwd.
https://en.toutlehautparleur.com/wide-b ... -inch.html En ook de waveguide voor de LT6 is dan een optie.
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0111/ ... 17.pdf?762
https://en.toutlehautparleur.com/media/ ... /LT6-8.pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ik heb ze gezien bij TLHP idd. De prijs is ook leuk 
