Ik greep bij een vierhoekig grondvlak al naar de bandschuurmachinePjotr schreef:De hoek van de afschuiningen des te meer
TMWW-1
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Had je verkeerd begrepen ik dacht de tweeter net naast de midkast, dan maakt het niet zo uit. Maar als de tweeter er ook bij in zit, dan is een wat langwerpige rechthoek inderdaad handiger. Zodra ik wat heb zal ik het wel laten weten met foto's in een apart draadje. Alles rustig aan, moet ook nog voor gezin zorgen en er komt ook nog een pup aan.pappaleo schreef:Als je geen tweeter nodig hebt.......
Maar ik dacht: Als je een regelmatige vijfhoek hebt, waar zowel midrange als tweeter in passen, dan wordt ie zo breed dat het moeilijk in je kast past.
Als je kast ook al een vijfhoek wordt...
- pappaleo
- Contacteer:
Uiteraard.jvenema schreef:Zodra ik wat heb zal ik het wel laten weten met foto's in een apart draadje.
- anonamemouse
Ik naar de houtvuller...pappaleo schreef:Ik greep bij een vierhoekig grondvlak al naar de bandschuurmachinePjotr schreef:De hoek van de afschuiningen des te meer
- pappaleo
- Contacteer:
Ik wilde het filter op print hebben en heb printen gemaakt die er niet uitzagen. Rafelig geëtst, dus afgekeurd.
Ik heb wat spulletjes verzameld voor wat nettere printen. Uiteraard moet er dan een lay-out gemaakt worden, rekening houdend met de plaats in de kasten. Ik doe dat nog met papier en pen. Een filterprint bevat meer koper dan lege stukken, dus dat hebben we als volgt gedaan: Van het weekend weer 0 tijd, dus volgende week verder.
Ik heb wat spulletjes verzameld voor wat nettere printen. Uiteraard moet er dan een lay-out gemaakt worden, rekening houdend met de plaats in de kasten. Ik doe dat nog met papier en pen. Een filterprint bevat meer koper dan lege stukken, dus dat hebben we als volgt gedaan: Van het weekend weer 0 tijd, dus volgende week verder.
PappaLeo, voor mij ben jij een kanjer.
Ik heb dit nog niet gezien, super oplossing......!!
Ik heb dit nog niet gezien, super oplossing......!!
- MechanicalAnimal
Als Tony Gee het een keer te druk heeft, kan hij de crossovers wel aan jou uitbesteden, vakwerk inderdaad.
Gr. Walter
Gr. Walter
- SSassen
- Contacteer:
Om de verf te verwijderen werkt een lapje of wat tissues met een beetje thinner ook prima hoor, is de verf er direct af, wel even ventileren (of juist niet) anders wordt je wat licht in je hoofd.
- pappaleo
- Contacteer:
Dat heb ik op een proefstukje geprobeerd, maar dat viel vies tegen. De verf wordt dof, maar er af gaan..... mondjesmaat.SSassen schreef:Om de verf te verwijderen werkt een lapje of wat tissues met een beetje thinner ook prima hoor, is de verf er direct af, wel even ventileren (of juist niet) anders wordt je wat licht in je hoofd.
Je kunt een beetje experimenteren met de soort verf. Je hebt niet per se zeewaardige verf nodig
Ik tekende vroeger de baantjes met een watervaste Edding viltstift en dat was ook goed etsbestendig. Dat loste makkelijk weer op in spiritus. Kon je toen ook navulflesje van kopen om grote vlakken te doen met een penseeltje. Maar als dit goed werkt waarom zou je het anders doen? In die Edding inkt zaten ook oplosstoffen die niet zo fris waren. En als je nou productie zou draaien? Dan zou je naar de Chinees gaan.......... 
- pappaleo
- Contacteer:
Ik heb gewoon een spuitbus goedkope lak gepakt van de Gamma, die ik nog had staan. Thinner had ik ook nog, maar dat werd zo'n geschrob dat ik ook schuurpapier had kunnen nemen. Afbijt ging soepeltjes.
- SSassen
- Contacteer:
Welke spuitverf is dat precies? De verf uit de spuitbussen die ik normaliter gebruik die lost al op als ik de fles met thinner ernaast zet namelijk.
- pappaleo
- Contacteer:
Ik sloot de filters vandaag aan: Sterk naar rechts getrokken geluidsbeeld. Nie goe nie.
Bij links kwam er bijna geen midden uit.
Print nakijken en wat blijkt: een spoeltje steekt parmantig zijn pootje omhoog. Vergeten te solderen, straal over het hoofd gezien.
Vastgesoldeerd en nu is het zoals het heurt
Bij links kwam er bijna geen midden uit.
Print nakijken en wat blijkt: een spoeltje steekt parmantig zijn pootje omhoog. Vergeten te solderen, straal over het hoofd gezien.
Vastgesoldeerd en nu is het zoals het heurt
Waarom laat je de verf niet gewoon zitten? Is de koperlaag later ook mooi beschermd. Lokaal waar je solderen moet even met een Dremel staalborsteltje de verf verwijderen...
- pappaleo
- Contacteer:
Tja, niet aan gedacht. Ik moet al tevoren met van alles rekening houden.Pjotr schreef:Waarom heb je de verf niet gewoon laten zitten? Is de koperlaag later ook mooi beschermd. Lokaal waar je solderen moet even met een Dremel staalborsteltje de verf verwijderen...
Als ik straks de kast in elkaar zet moet de lokatie van de filterprinten al bepaald zijn om netjes bedrading te kunnen leggen.