EcotoolsBarry2001 schreef:Welke freesjes zijn dit Leo, merk bedoel ik?
TMWW-1
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Ja.rho schreef:EcotoolsBarry2001 schreef:Welke freesjes zijn dit Leo, merk bedoel ik?
Re: TMWW-1
Mja ik heb een paar keer die goedkope gehad van Ecotools, heb liever ENT of CMT...
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Mja, ik heb ook liever een Stelvio of Giulia in de Quadrifoglio uitvoering. Maar ik moet het met een eenvoudige Giulietta doen....
Re: TMWW-1
Wat de CMT freesjes betreft heb ik eigenlijk geen betere ervaringen dan met die goedkope Ecotools freesjes.Shadow schreef:Mja ik heb een paar keer die goedkope gehad van Ecotools, heb liever ENT of CMT...
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Het hangt er helemaal vanaf wat je wilt gaan frezen.
Als het enkel gaat om een beetje MDF en simpel multiplex, dan kun je eigenlijk van alles gebruiken.
Zelfs mijn 10 jaar oude freesjes voor 15 euro van de Kijkshop doen het nog redelijk na al die jaren.
Maar ja, deze gebruik ik dan ook alleen voor MDF en frees er niet agressief mee.
Dit was ineens een heel ander verhaal toen ik laatst laminaat ging frezen.
Binnen een halve dag waren zulke freesjes direct al bot, dus dan pak je een frees van hogere kwaliteit
(Tipje trouwens als bureau bovenblad!
)
Als iemand 4-5 kastjes per jaar maakt zal het allemaal wel.
In een professionele werkplaats is dat natuurlijk een totaal ander verhaal.
Als geld geen rol speelt, is het denk ik een duidelijke keuze.
Als het enkel gaat om een beetje MDF en simpel multiplex, dan kun je eigenlijk van alles gebruiken.
Zelfs mijn 10 jaar oude freesjes voor 15 euro van de Kijkshop doen het nog redelijk na al die jaren.
Maar ja, deze gebruik ik dan ook alleen voor MDF en frees er niet agressief mee.
Dit was ineens een heel ander verhaal toen ik laatst laminaat ging frezen.
Binnen een halve dag waren zulke freesjes direct al bot, dus dan pak je een frees van hogere kwaliteit
(Tipje trouwens als bureau bovenblad!
Als iemand 4-5 kastjes per jaar maakt zal het allemaal wel.
In een professionele werkplaats is dat natuurlijk een totaal ander verhaal.
Als geld geen rol speelt, is het denk ik een duidelijke keuze.
Re: TMWW-1
Klopt wel wat je zegt Bart. Standaard freesje die ik eenmaal voor MDF gebruikt heb doen het ook niet lekker meer met PVC. Maar het gaat wel. W.d.b. doen VM freesjes het een stuk beter. Er is echt wel verschil. maar of je er veel van merkt en of het de kosten waard is, hangt helemaal van het gebruik af.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Aanrechtblad
We dwalen weer lekker af. Ik was volgens mij speakers aan het bouwen. Toch even goed kijken of het geen aanrechtblad aan het worden is

- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Dit risico loop je natuurlijk wel met die goedkope rotzooi:
Maar dat is me ook al eens eerder gebeurd met een ENT frees van €49,95.
Maar dat is me ook al eens eerder gebeurd met een ENT frees van €49,95.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Aanrechtblad
Of caviahok....pappaleo schreef:We dwalen weer lekker af. Ik was volgens mij speakers aan het bouwen. Toch even goed kijken of het geen aanrechtblad aan het worden is![]()
Sorry, deze moest ik even inkoppen.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Leuk, ha..... ha......ds23man schreef:Of caviahok....pappaleo schreef:We dwalen weer lekker af. Ik was volgens mij speakers aan het bouwen. Toch even goed kijken of het geen aanrechtblad aan het worden is![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sorry, deze moest ik even inkoppen.
De cavia ligt al een half jaartje onder de magnolia.
Re: Aanrechtblad
Hmm, zit je mooi met de kop in het zand. [edit] Oh nee, onder de Magnolia'sds23man schreef:Of caviahok....pappaleo schreef:We dwalen weer lekker af. Ik was volgens mij speakers aan het bouwen. Toch even goed kijken of het geen aanrechtblad aan het worden is![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sorry, deze moest ik even inkoppen.
Re: TMWW-1
Ik kan niet zo goed zien of de kogellager nog heel is ?pappaleo schreef:Dit risico loop je natuurlijk wel met die goedkope rotzooi:
Tmww_125.jpg
![]()
![]()
Maar dat is me ook al eens eerder gebeurd met een ENT frees van €49,95.
Heb wel eens gehad dat tijdens gebruik de kogellager uit elkaar donderde. bij zo een zelfde Ecotool frees.
Dat heeft verder niks met de kwaliteit van de frees te maken, natuurlijk.
Er zitten hele goedkope lagers onder die de snelheid van de machine niet aankunnen.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Als het enkel het schroefje is, kun je ze voortaan preventief met een drupje loctite vast zetten.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Het was enkel het schroefje. Ik heb hem dan ook op deze manier gerepareerd. Het is alleen zonde van je werk.One World Concepts schreef:Als het enkel het schroefje is, kun je ze voortaan preventief met een drupje loctite vast zetten.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Maar we zijn vrolijk verder gegaan. Na het wieltje weer op het freesje gezet te hebben even een nieuw plankje gemaakt en daar ook gaatjes in gefreesd
de driehoekjes voor de mid behuizing:
en de opbrengst van vandaag:
en tot slot vegen:
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Viel mee, gisteren was het warm.
Al die freeshulpstukken heb ik natuurlijk nog liggen, dus het gaat lekker snel.
Al die freeshulpstukken heb ik natuurlijk nog liggen, dus het gaat lekker snel.
Re: TMWW-1
Ik begrijp uit de foto's dat de nieuwe kasten in zijn geheel uit MPX worden opgebouwd, of word er ook MDF nog toegepast ?
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Dat MDF is zo zacht, dat kan je wel als dempingsmateriaal gebruiken 
De baffle zelf wordt van zwart MDF. Arno had aangeboden om die voor mij te frezen. Ik hoop dat dat aanbod nog steeds geldt.
De rest wordt inderdaad multiplex.
De baffle zelf wordt van zwart MDF. Arno had aangeboden om die voor mij te frezen. Ik hoop dat dat aanbod nog steeds geldt.
De rest wordt inderdaad multiplex.
Re: TMWW-1
Zelf geen ervaring mee, maar ik meen (hier op het forum) gelezen te hebben dat groen MDF een stuk harder is dan het gewone beige gekleurde.
Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien met een zwarte baffle, denk dat het wel mooi gaat worden.
Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien met een zwarte baffle, denk dat het wel mooi gaat worden.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Dat is waarschijnlijk HDF, "vroeger" was dat gewoon dezelfde kleur trouwens.ray5150 schreef:Zelf geen ervaring mee, maar ik meen (hier op het forum) gelezen te hebben dat groen MDF een stuk harder is dan het gewone beige gekleurde.
Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien met een zwarte baffle, denk dat het wel mooi gaat worden.
