Van de draaitafel naar de dac
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Van de draaitafel naar de dac
Mijn nieuwe streamer heeft wel digitale ingangen,maar geen analoge helaas.....
Maar als voorversterker klinkt ie echt heel goed.....
Dus zoals het er nu uit ziet kan de huidige voorversterker uit de set verdwijnen,maar dan moet ik een ADC gaan gebruiken voor de draaitafel....
Heeft iemand daar ervaring mee?
Maar als voorversterker klinkt ie echt heel goed.....
Dus zoals het er nu uit ziet kan de huidige voorversterker uit de set verdwijnen,maar dan moet ik een ADC gaan gebruiken voor de draaitafel....
Heeft iemand daar ervaring mee?
Re: Van de draaitafel naar de dac
Neem aan dat je wel gewoon je huidige MC VV blijft gebruiken? Ik zou eens bij Bax e.d. gaan kijken in het wat hogere studio segment.
Re: Van de draaitafel naar de dac
Hier zijn een aantal oplossingen, ik heb er geen ervaring mee.
https://www.amazon.com/phono-preamp-usb ... p+with+usb
https://www.amazon.com/phono-preamp-usb ... p+with+usb
Re: Van de draaitafel naar de dac
Denk niet dat Dre zoiets zoekt. Meer iets met S/DIF, Toslink of AES. En dan liefst boven in de boom. Kom je op studiospul uit als Antilope of dCS b.v.
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 12 sep 2020, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Van de draaitafel naar de dac
Daar zit ik net te kijken.....
Daar is behoorlijk wat budget te spenderen!
Daar is behoorlijk wat budget te spenderen!
Re: Van de draaitafel naar de dac
Losse phono voorversterker en dan in een line->spdif convertertje?
Re: Van de draaitafel naar de dac
Ik wil de kwaliteiten van de Pearl II phonotrap wel behouden eigenlijk.....
Dus enige kwaliteit is wel op zijn plaats......
Dus enige kwaliteit is wel op zijn plaats......
Re: Van de draaitafel naar de dac
Eigenlijk is dit voor jou wel een erg niet-audiofiele omweg Dre: Analoog --> Digitaal --> Digitaal volume knopje --> Terug naar analoog. Alleen omdat je een nieuwe streamer hebt? 
Re: Van de draaitafel naar de dac
Lijkt mij ook, gewoon een dubbele keten neer zetten Dre
Wat voor merk en type is je nieuwe streamer btw?
Wat voor merk en type is je nieuwe streamer btw?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Van de draaitafel naar de dac
Heb je wat tips naar zoiets dat een beetje fatsoenlijk is? Ik zoek voor een wat minder audiofiele setup een adc. Ik had ooit een ding van iebeej, maar dat ruiste toch een.bak zegsevenup schreef:Losse phono voorversterker en dan in een line->spdif convertertje?
Re: Van de draaitafel naar de dac
Tja,soms is het niet anders......Pjotr schreef:Eigenlijk is dit voor jou wel een erg niet-audiofiele omweg Dre: Analoog --> Digitaal --> Digitaal volume knopje --> Terug naar analoog. Alleen omdat je een nieuwe streamer hebt?
En de draaitafel verkopen heeft geen zin,want daar krijg je echt gee r**t meer voor.
Een Auralic Atair G1.Shadow schreef:Lijkt mij ook, gewoon een dubbele keten neer zetten Dre![]()
Wat voor merk en type is je nieuwe streamer btw?
Re: Van de draaitafel naar de dac
Inderdaad mooi spul, ik zit er ook wel eens naar te kijken, maar zit met het zelfde probleem, geen analoge ingang voor de platenspeler.
Re: Van de draaitafel naar de dac
Assutvoorweinigmoet: Op martktplaats een keertje dit ding tegenkomen: M-Audio Audiosport USB Duo:
Kan stand alone werken met S/PDIF uit. Is meer dan 15 jaar oud en boven XP zijn er geen drivers meer voor te vinden.
Kan stand alone werken met S/PDIF uit. Is meer dan 15 jaar oud en boven XP zijn er geen drivers meer voor te vinden.
Re: Van de draaitafel naar de dac
Echt een fraai ding,zelf een equalizer waarbij je zelf meerdere banden in kan stellen met frequentie,de juiste Q,high pass en low pass.
Hij speelt alle muziekbestanden af zonder problemen en klinkt al een klok.
En alles in 1,want dat geklooi met losse kastjes en pc's had ik zeker geen zin in.
Alles via de NAS,externe HD of een interne HD met onbeperkte opslag grootte.
Alleen geen analoge ingang en geen digitale uitgang.
Geen Android is ook wel jammer.
Hij speelt alle muziekbestanden af zonder problemen en klinkt al een klok.
En alles in 1,want dat geklooi met losse kastjes en pc's had ik zeker geen zin in.
Alles via de NAS,externe HD of een interne HD met onbeperkte opslag grootte.
Alleen geen analoge ingang en geen digitale uitgang.
Geen Android is ook wel jammer.
Re: Van de draaitafel naar de dac
Ik heb weer even gewisseld met en zonder voorversterker:met voorversterker iets pittiger hoog,wel iets minder detail en diepte.
maar nog steeds heel fraai.....
maar nog steeds heel fraai.....
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Van de draaitafel naar de dac
Serieus? Dat zou voor mij een no-go zijn.dre schreef:Geen Android is ook wel jammer.
Re: Van de draaitafel naar de dac
Nou,er zijn er maar weinig die tegenwoordig ook met Android goed werken......
Teveel werk om bij te houden.....
En dat gaat alleen maar minder worden.
Teveel werk om bij te houden.....
En dat gaat alleen maar minder worden.
Re: Van de draaitafel naar de dac
Waarom zou het alleen met Android niet goed werken? Gebruikt Aurelic alleen Apple app?
Daarom vind ik Spotify Connect dus zo fijn, werkt gewoon met alles.
Daarom vind ik Spotify Connect dus zo fijn, werkt gewoon met alles.
Re: Van de draaitafel naar de dac
Het schijnt er veel werk te zijn om Android apps bij te houden.
En ga maar een Streamer vinden die al deze opties heeft en zo goed klinkt.
De prijzen van streamers zijn echt bizar te noemen.
En ga maar een Streamer vinden die al deze opties heeft en zo goed klinkt.
De prijzen van streamers zijn echt bizar te noemen.
