Annastacia maar met een beetje Bill
Moderator: Beheerdersteam
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Oke, dat klinkt alweer geruststellend, wat bien je voor dat autobias printje kwijt Bert en wat voor de onderdelen?
En heb je er aan 1 genoeg voor 4 buizen?
Een printje kan voor een stereo en 2 kan ook voor monoblokkenpeterl schreef:Oke, dat klinkt alweer geruststellend, wat bien je voor dat autobias printje kwijt Bert en wat voor de onderdelen?
Prijs printjes is gratis als je hier op forum je buizen project bouwt
De componenten ik denk 10€ -15€ ongeveer voor stereo en 2 x mono denk ik 15€ -20€
Ik weet dat niet echt precies Bestel mn componenten vaak in partijen van 10 stuks
Behalve de dingen die ik nergens anders voor gebruiken kan en ik heb nog weerstanden en elco,s liggen
Dus ik ga bestukken en bestel dan wat ik tekort heb Maar dan weerstandjes ook weer 10 of 20
Die diodes beetje uit selecteren en ook die Kathode meet weerstanden
En Weerstandjes in de kathode 0.1% 1Watt 10 -12-15 ohm afh welke bias stroom je moet hebben
De referentie Diodes even selecteren op de spanning in doorlaat 0.600 als beide maar zo gelijk mogelijk zijn
Die bias automaat regelt echt op minder dan 1 mA afwijking Probeer dat maar met een instelpotmeter
En wel er bij blijven omdat morgen het anders kan zijn
Met de Automaat geen omkijken naar
Wie levert die printjes Bert?
Ik wil er wel 1 bouwen voor mijn volgende (zwaardere)versterker(loop al vooruit).
Is tussendoor weer mooie afwisseling met bekendere onderdelen.
Ik wil er wel 1 bouwen voor mijn volgende (zwaardere)versterker(loop al vooruit).
Ik heb ze Als je gaat bouwen doe dan ff een pbtje nasr me en dan stuur ik het je gratis toepeterl schreef:Wie levert die printjes Bert?
Ik heb dit nu met drie mensen gedaan en nog niemand is gaan bouwen Paul
Dat is wel lullig ja.
Van Welke versie heb jij de print Bert?
Omdat ik verschillende typen zag staan, is dat het Ontwerp van Anne, Marcel, Ronny en forumleden
- met platte stekker aansluitingen
- mono uitvoering
- stereo uitvoering
Zonder CFB?
Van Welke versie heb jij de print Bert?
Omdat ik verschillende typen zag staan, is dat het Ontwerp van Anne, Marcel, Ronny en forumleden
- met platte stekker aansluitingen
- mono uitvoering
- stereo uitvoering
Zonder CFB?
Ik heb die voor monoblokken waar kroonsteentjes opzij zitten Dus geen stekkers mono en stereo
- Bijlagen
-
- 746827DC-0E72-4786-BA74-E0B5CD387368.jpeg (76.01 KiB) 154 keer bekeken
Bert, is er ook iemand die de stereo versie heeft gemaakt? anders zit ik aan 2 printjes.
Of de stereo versie met voeding waar er 2 op 1 print staan?
Ja die heb ik ook Peter of was het paulpeterl schreef:Bert, is er ook iemand die de stereo versie heeft gemaakt? anders zit ik aan 2 printjes.
Het is Peter Bert, staat onder mijn avatar. Mooi dat je die ook hebt, ik wil er best voor betalen, hoeft echt niet voor niets. He aluminium voor mijn chassis verwacht ik dit weekend, zal tijd worden is al meer dan 2 weken geleden besteld bij aluminium op maat.
Ohhh dat is wel een oefening geduldpeterl schreef:Het is Peter Bert, staat onder mijn avatar. Mooi dat je die ook hebt, ik wil er best voor betalen, hoeft echt niet voor niets. He aluminium voor mijn chassis verwacht ik dit weekend, zal tijd worden is al meer dan 2 weken geleden besteld bij aluminium op maat.
Dan nog maar ff nagels bijten Want als je op donderdag niks geen bericht heb van dat het onderweg is Wordt het dit weekend voetbal of fietsen en Formule1 optochten kijken
Dat formule 1 optochten kijken klopt wel aardig, ik heb vandaag een dummy gemaakt van 4x16 ohm weerstanden van 50w p/st om te kunnen testen, contact pasta er onder. moet ze alleen nog aansluiten.OpaBert schreef:Ohhh dat is wel een oefening geduldpeterl schreef:Het is Peter Bert, staat onder mijn avatar. Mooi dat je die ook hebt, ik wil er best voor betalen, hoeft echt niet voor niets. He aluminium voor mijn chassis verwacht ik dit weekend, zal tijd worden is al meer dan 2 weken geleden besteld bij aluminium op maat.![]()
Dan nog maar ff nagels bijten Want als je op donderdag niks geen bericht heb van dat het onderweg is Wordt het dit weekend voetbal of fietsen en Formule1 optochten kijken
Heb je geen vlakke kant op dat koelblok zo maken ze maar slecht kontakt Peter
Ik heb de onderzijde van de weerstanden opgevuld met contact kit om warmte overdracht te regelen.
Maar ze zijn 50 watt per stuk dus 100 watt voor 8 ohm per kanaal, lijkt me toch genoeg?
Maar ze zijn 50 watt per stuk dus 100 watt voor 8 ohm per kanaal, lijkt me toch genoeg?
Die weerstanden kunnen wel wat hebbben Maar die kontact is voor 0.1 mm gaatjes en spleetjes niet voor 1 mmpeterl schreef:Ik heb de onderzijde van de weerstanden opgevuld met contact kit om warmte overdracht te regelen.
- douwebakker
- Contacteer:
Dank je Douwe, moet alleen nog bepalen hoe ik een berekening kan maken om bijv. het vermogen te bepalen.
Heb daar volgens mij iets van gezien in het topic Anastasia.
De gleuven zijn niet zo diep Bert, zullen max 0,5 mm zijn.
Heb daar volgens mij iets van gezien in het topic Anastasia.
De gleuven zijn niet zo diep Bert, zullen max 0,5 mm zijn.
- douwebakker
- Contacteer:
Het vermogen P = U x I . Omdat I = U / R kun je ook schrijven P = U x U / R. Je hebt dan alleen nog een wisselspanningsmeter, een toongenerator (schijnt ook met de telefoon te kunnen) en een Scoop nodig. Meet je dan een bijvoorbeeld 12V nagenoeg onvervormd dan is het vermogen
144 / 8 = 18 W De scoop gebruik je om de kunnen zien wanneer de vervorming gaat optreden. De boven en onderkant van de sinus platten dan af.
144 / 8 = 18 W De scoop gebruik je om de kunnen zien wanneer de vervorming gaat optreden. De boven en onderkant van de sinus platten dan af.
Plaats je op de telefoon dan 1000khz als toon?
duidelijk, het wattage van de weerstanden maakt dus niet uit om rekening mee te houden?
Ik wil nog een keer een scoop kopen maar moet dan wel weten wat voor iets, omdat er zoveel verschillende zijn.
duidelijk, het wattage van de weerstanden maakt dus niet uit om rekening mee te houden?
Ik wil nog een keer een scoop kopen maar moet dan wel weten wat voor iets, omdat er zoveel verschillende zijn.
- douwebakker
- Contacteer:
1000KHz is meer een radio frequentie. De middengolf zeg maar. Dat gaat je versterker niet halen. Ik gebruik in dat soort gevallen 400Hz.
Klopt ja voor de AM
Ik denk dat ik 1000hz bedoelde, komt omdat ik met buizenradio's een zender heb gemaakt voor de 1000 Khz om muziek op de eigen radio te spelen.
wat betreft een scoop waar moet die minimaal aan voldoen voor ons gebruik?
Ik denk dat ik 1000hz bedoelde, komt omdat ik met buizenradio's een zender heb gemaakt voor de 1000 Khz om muziek op de eigen radio te spelen.
wat betreft een scoop waar moet die minimaal aan voldoen voor ons gebruik?
- douwebakker
- Contacteer:
Een simplel scoopje is voldoende .Ik heb kortgeleden een nieuwe gekocht. Een Rigol DS1202.
Wat jij simpel noemt Douwe.
Ik dacht aan een eenvoudig 2e hands gevalletje, maar je ziet ze in 10mhz, 20, 50, 100 enz.
En ik heb geen idee of dat invloed heeft voor ons gebruik, vandaar mijn vraag.
Ik dacht aan een eenvoudig 2e hands gevalletje, maar je ziet ze in 10mhz, 20, 50, 100 enz.
Als je een scoop nodig hebt Kan ik misschien iets regelen voor jepeterl schreef:Wat jij simpel noemt Douwe.![]()
Er staan er 2 bij vrienden die ze nooit zullen gebruiken
Ik gebruik de app Keuwlsoft Dual Channel Function Generator, werkt prima!(schijnt ook met de telefoon te kunnen)
Ik ook, al is de sinus niet super zuiver.PA4URK schreef:Ik gebruik de app Keuwlsoft Dual Channel Function Generator, werkt prima!(schijnt ook met de telefoon te kunnen)