CNC Machine aanschaffen
Moderator: Beheerdersteam
Re: CNC Machine aanschaffen
Ja resopal RobertRobertD schreef:Leuk Ray. Het pakket ziet er verzorgd uit. Ben benieuwd naar je ervaringen.
@OpaBert bedoelde je Resopal of Trespa? Kan Ray mooi naamplaatjes fresen - misschien iets voor de luisterdag?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: CNC Machine aanschaffen
leuk Ray, heb je dit weekend tijd vrij en bier om verder te bouwen?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: CNC Machine aanschaffen
oepsie......ray5150 schreef:Bier ?![]()
![]()
Ga jij eens heel gauw je mond spoelen met water en zeep.![]()
Re: CNC Machine aanschaffen
Witte wijn, likeuren, whiskey's vind ik allemaal okee, maar bier of pils heb ik nooit lekker gevonden.
Rode wijn vind ik al gauw te sterk smaken, daar ben ik ook geen fan van.
Maar het is je vergeven door je ontboezeming.
Re: CNC Machine aanschaffen
Is lid van de BlauweKnoopMechanicalAnimal schreef:oepsie......ray5150 schreef:Bier ?![]()
![]()
Ga jij eens heel gauw je mond spoelen met water en zeep.![]()
praat ik een keer stoer over bier als geheelonthouder...is het weer niet goed
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: CNC Machine aanschaffen
Nou, schiet lekker op.....ray5150 schreef:De basis is in ieder geval gelegd nu.
20200903_214112.jpg
Kees
Re: CNC Machine aanschaffen
Ja sorry, Kees. met een werkdag van 07:00 tot 16:00 en reistijd die kan oplopen tot 2.5 uur per dag blijft er nu eenmaal niet zo veel vrije tijd over.
Desondanks er gisteren toch in geslaagd om aardig wat vooruitgang te boeken.
Mijn mening tot dusver over het pakket, is keurig verzorgd allemaal, er zat zelfs een setjesteek inbussleutels bij. ook een pluspuntje is dat men de boutjes en moertjes allemaal ruim gerekend heeft gelukkig. wel jammer dat er een hoop afval vanaf komt, vrijwel al het kleine grut zit in een apart plastic zakje verpakt. wat het passen en in elkaar zetten betreft, alles pas keurig in elkaar. je kunt goed merken dat het hier een doordacht product is. om de 5mm T-moertjes goed op zijn plaats te krijgen in de profielen is wel effe prutsen, maar met een klein schroevendraaiertje zijn ze wel op hun plaats te krijgen.
Desondanks er gisteren toch in geslaagd om aardig wat vooruitgang te boeken.
Mijn mening tot dusver over het pakket, is keurig verzorgd allemaal, er zat zelfs een setje
Laatst gewijzigd door ray5150 op za 05 sep 2020, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: CNC Machine aanschaffen
Ja, ik denk dat een drupje op de glijassen en schroefdraad as wel verstandig is.
Re: CNC Machine aanschaffen
Leuke machine hoor
prima voor wat jij wilt en wat graveerwerk
Hout en kunstof frezen zal ook prima gaan
Mooi ding Ray
Hout en kunstof frezen zal ook prima gaan
Mooi ding Ray
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: CNC Machine aanschaffen
Ik doel op de fles.ray5150 schreef:Ja, ik denk dat een drupje op de glijassen en schroefdraad as wel verstandig is.
Re: CNC Machine aanschaffen
Die ziet er toch niet uit dat ie stroef loopt?douwebakker schreef:Ik doel op de fles.ray5150 schreef:Ja, ik denk dat een drupje op de glijassen en schroefdraad as wel verstandig is.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: CNC Machine aanschaffen
Die fles is in verschillende maten verkrijgbaar. Niet geschikt als referentie dus.
Re: CNC Machine aanschaffen
De bekabeling aangesloten, gelijk een beetje gefixeerd en gefatsoeneerd met plakvoetjes en tyraps.
Vervolgens eens de laptop aangeslingerd, GRBLcontrol opgestart, en voor zover ik nu kan zien werkt alles.
Volgende stappen zijn nu een verlengkabel voor de USB opzoeken, het zaakje in de schuur opstellen, een kastje met wat noppenschuim erin in elkaar knutselen, en leren omgaan met FlatCam om wat Eagle bestanden om te zetten dat ik eens wat kan gaan proeffrezen.
Vervolgens eens de laptop aangeslingerd, GRBLcontrol opgestart, en voor zover ik nu kan zien werkt alles.
Volgende stappen zijn nu een verlengkabel voor de USB opzoeken, het zaakje in de schuur opstellen, een kastje met wat noppenschuim erin in elkaar knutselen, en leren omgaan met FlatCam om wat Eagle bestanden om te zetten dat ik eens wat kan gaan proeffrezen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: CNC Machine aanschaffen
USB Verlengkabel zou ik niet doen, koop liever een nw lange kabel.
Re: CNC Machine aanschaffen
Ja mee eens. Die USB stekkers zijn sowieso nog wel eens gammel. En een verlengkabel is soms nog duurder dan gelijk de goede lengte.
Re: CNC Machine aanschaffen
Ray , ik heb ook zo eentje en een goede raad zorg dat hij stevig vast staat . Het gewicht is te weinig gevolg is dat hij niet blijft staan .
Ik gebruik Easel om te tekenen en werkt perfect samen met de software van de frees .
Ik gebruik Easel om te tekenen en werkt perfect samen met de software van de frees .
Re: CNC Machine aanschaffen
Let ook op aardlussen Ray dat wil wel eens de communicatie verbreken als er bijvoorbeeld een stofzuiger aan wordt gezet ofzo
Dat is zeer irritant, ik spreek helaas uit ervaring.
Dat is zeer irritant, ik spreek helaas uit ervaring.
