E-mailtje gehad op mn vraag welke versterker hij ooit gebouwd heeft met de vdv8010
Dat was verhelderend Geen
Maar kreeg wel een tip
Kijk eens op onderstaande link, TubeSociety project 2012, de Mable versterker, modificatie-8 van Hans Braam (eigenaar van Amplimo), datum 18-12-2012:
https://mennovanderveen.nl/cms/index.ph ... oject-2012
Onderaan de beschrijving van die modificatie staan 3 links, over de versterker, de voeding en de metingen.
Aldaar is gebruikt de uitgangstrafo de VDV-8020PP, waarvan de 8010-PPS de lichtere versie is. De 8010 gaat ook helemaal goed en is minder kostbaar dan de 8020-PP. De voedingstrafo is een andere, maar ik vermoed dat Amplimo die versie gewoon in voorraad heeft.
We hebben bij TubeSociety deze versterker uitgebreid beluisterd en hij eindigde helemaal bovenaan in de top-3 score-lijst. Echt een aanrader. Zo nodig kun je Hans Braam van Amplimo ook om advies vragen.
Deze route kan ik je aanraden,
Met vriendelijke groet,
Menno
Is dat niet Top

Dat die man de tijd neemt mijn langdradige epistel leest en een advies geeft
Zonder meer een zeer aardige man

Wat hij niet begrepen had is dat ik 2x een 3N604 heeft dus bij elkaar nog meer power dan de 8020
Super Menno Zo ken ik nog een Aenomouse Zijn er al twee
Edit zonder de plaatjes is het lastig erover te praten met elkaar
Ik weet niet of dit Mag heren Moderators
Ben ik fout dan maar zonder de schema,s en alleen een link er naar toe
Het is een afdruk van de pagina menno van der veen uit 2012
18-12-2012
Modificatie 8 is van Hans Braam. Omdat Hans vele fraaie en goede componenten in zijn Amplimo magazijn heeft liggen, heeft hij deze toegepast. De uitgangstrafo’s zijn nu de professionele VDV-8020-pp ringkern trafo’s met extreem breed frequentiebereik. De lekinductie Lsp en primaire wikkel capaciteit Cip zijn beiden nu zo gering dat ze in het audiogebied geen storende invloed meer uitoefenen. Dit is overduidelijk herkenbaar in de metingen. De beide EL84 eindbuizen, in Ultra Lineaire push-pull schakeling, krijgen hun ruststroom van de gemeenschappelijke LM317 stroombron aan de kathodes. De ruststroom bedraagt Vref = 1,25 V gedeeld door 17 Ohm gedeeld door 2 (beide buizen krijgen de helft) = 36,8 mA. Bij een hoogspanning van 310 V (zie de nieuwe voedingstrafo 4N1839 die George ook toepast) is per buis de anode dissipatie 310*0,0368 = 11,4 Watt. Dit ligt vlak bij 12 W, waarom de 17 Ohm weerstand beter 18 of 22 Ohm kan worden, om de levensduur van de eindbuizen te vergroten. Met de instelpot van 25 Ohm kunnen de ruststromen door de eindbuizen gelijk worden gemaakt. Je stuurt 100 Hz sinus in en meet met Arta aan de uitgang de harmonische componenten, met nadruk de tweede. Dan regel je mat de instelpot af op minimale 2-e harmonische component (wat identiek is aan gebalanceerde ruststromen). De stroombron zorgt automatisch voor fasedraaiing waarom een enkelvoudige SRPP stuurtrap voldoende is. Denk er om dat de aansluitingen van de E283CC anders zijn dan van de ECC83 (die buis kan ook). De koppelcondensator is papier in olie van Jensen (zilver) en dat hebben we goed kunnen horen. In de voeding vinden we de E-choke en de gloeidraden van de stuurbuis worden met de Tentlabs Filament Supply schoongemaakt. De fraaie metingen spreken boekdelen: eindelijk werkt de uitgangstrafo perfect, is de voeding schoon en zijn de vervormingen laag en gaat het frequentiebreik van 14 Hz tot f-3H = 95 kHz. Klasse, niet alleen meettechnisch, maar ook gehoorsmatig. Op dit niveau betekenen kostbare componenten dus pure winst.
Excuus als dit niet mag
Kijk eens op onderstaande link, TubeSociety project 2012, de Mable versterker, modificatie-8 van Hans Braam (eigenaar van Amplimo),