Phono dude
Moderator: Beheerdersteam
Re: Phono dude
Maar even verder met de voeding.
Pootjes (dambrikken) er onder geplakt en vast gezet met een boutje.
Hier is het de kunst,wat me bijna mislukte
, om de gaatjes niet in het midden te boren,anders zit de bekisting in de weg en kun je vastschroeven wel vergeten....... 
Later plak ik dit af met een anti kras plakker,iets wat normaal onder een stoelpoot gaat.
Dan voor de rest de gaten geboord en alles bevestigd aan de onderplaat.
De steraarde er in gezet met kartelringen om een goed contact te maken met het plaatwerk. De trafo vast gezet op de kastwand.
Gezien de voeding bij deze Phono Dude apart is,maakt het niet zoveel uit dat de trafo evt. trillingen doorgeeft aan de kast.
De trafo toch maar in rubbers gehangen...............
Pootjes (dambrikken) er onder geplakt en vast gezet met een boutje.
Hier is het de kunst,wat me bijna mislukte
Later plak ik dit af met een anti kras plakker,iets wat normaal onder een stoelpoot gaat.
Dan voor de rest de gaten geboord en alles bevestigd aan de onderplaat.
De steraarde er in gezet met kartelringen om een goed contact te maken met het plaatwerk. De trafo vast gezet op de kastwand.
De trafo toch maar in rubbers gehangen...............
Laatst gewijzigd door democles op di 11 aug 2020, 1:18, 5 keer totaal gewijzigd.
Re: Phono dude
Even een vraagje?
Heb geen 82K meer voor het optillen van de gloei min,kan 80K ook?
Heb geen 82K meer voor het optillen van de gloei min,kan 80K ook?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Phono dude
(299 \ (220+82))82 = 81.19V
(299 \ (220+80))80 = 79.93V
Maw zal geen probleem zijn.
(299 \ (220+80))80 = 79.93V
Maw zal geen probleem zijn.
Re: Phono dude
Eigenlijk te warm om wat te doen.
Toch maar wat gaten geboord voor de beluchting
Zo, dat is wel genoeg.
Toch maar wat gaten geboord voor de beluchting
Re: Phono dude
Wat gedaan met die hitte.
Printje gemaakt voor het mute relais.
Platformpje voor het mute relais en de eindcondensatoren.
Wordt tijd dat dit ding in elkaar komt,alleen is het wachten op de 6N3P-E buizen uit de Oekraïne
Printje gemaakt voor het mute relais.
Platformpje voor het mute relais en de eindcondensatoren.
Wordt tijd dat dit ding in elkaar komt,alleen is het wachten op de 6N3P-E buizen uit de Oekraïne
Laatst gewijzigd door democles op di 11 aug 2020, 0:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Phono dude
Met die ene hersencel die nog niet is aangetast door de hitte een paar teflon draden aan de EZ81 gesoldeerd .
2x een 0,33 ohm weerstand in de gloeivoeding gezet,de trafo is voor 220v primair dat geeft 7,3v gloeispanning belast,nu 6,1v.
De vertraging getest (35 seconden) en er in gezet,die werkt.
2x een 0,33 ohm weerstand in de gloeivoeding gezet,de trafo is voor 220v primair dat geeft 7,3v gloeispanning belast,nu 6,1v.
De vertraging getest (35 seconden) en er in gezet,die werkt.
Re: Phono dude
De 6N3P-E buisjes waren binnen
Dus we kunnen verder.
Eerst maar eens de helft afbouwen,de voeding.
Touwtjes er aan en de hoogspanning voorzien van een 220K bleeder weerstand.
Spanning er op
De zekering blijft heel ,geen rook
Alle spanningen zijn er.
Al is die van de HS wel wat hoog
(das beter als te laag
)
Nu de power led er nog in, dan kan in principe dit gebakje dicht en is de versterker aan de beurt.
Dus we kunnen verder.
Eerst maar eens de helft afbouwen,de voeding.
Touwtjes er aan en de hoogspanning voorzien van een 220K bleeder weerstand.
Spanning er op
Alle spanningen zijn er.
Al is die van de HS wel wat hoog
Re: Phono dude
Power led er in en aan/uit stangetje aan de schakelaar bevestigd met krimpkous.
Re: Phono dude
Grappig, jij gaat steeds netter werken, op de details nu meer de accenten, teflon of pvc isolatie er omheen, mooi man.

Re: Phono dude
Thanks.
Volgende is de bodemplaat fabriceren voor de versterker kast.
Hoop dat het morgen iets koeler is buiten
Volgende is de bodemplaat fabriceren voor de versterker kast.
Hoop dat het morgen iets koeler is buiten
Re: Phono dude
Oke,klein detail uit de hoge hoed
De bedrading van de powerled is uitgevoerd met flexibel draad.
Het stangetje voor de aan/uit knop gaat heen en weer.
Stugge bedrading zou op den duur breken
Om nu de beweging niet over te brengen naar de soldeerpunten,waar het ook kan breken door de stugge soldeer verbindingen.
Net even voor de soldeerverbindingen een stukje krimpkous gezet.
Zodat de bewegingskrachten niet tot aan de soldeerverbindingen lopen maar meer in het flexibele van de bedrading er boven.
De bedrading van de powerled is uitgevoerd met flexibel draad.
Het stangetje voor de aan/uit knop gaat heen en weer.
Stugge bedrading zou op den duur breken
Om nu de beweging niet over te brengen naar de soldeerpunten,waar het ook kan breken door de stugge soldeer verbindingen.
Net even voor de soldeerverbindingen een stukje krimpkous gezet.
Zodat de bewegingskrachten niet tot aan de soldeerverbindingen lopen maar meer in het flexibele van de bedrading er boven.
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Phono dude
Zal wel voor de stabiliteit zijndouwebakker schreef:met zo'n voedingstrafo kun je wel 5 phono dude's voeden volgeng mij.
Anne
Re: Phono dude
Was ik niet van plandouwebakker schreef:met zo'n voedingstrafo kun je wel 5 phono dude's voeden volgeng mij.
Maar even verder,
De bodemplaat!
Ook weer klaar
Even de zweetdruppels compenseren,genoeg voor vandaag........
Re: Phono dude
He,he,eindelijk werken aan het versterker gedeelte
De buisvoeten er op geschroefd,maar hoe hier aan te werken
Dat doen we met behulp van de PhonoDude Workmate
Dat doen we met behulp van de PhonoDude Workmate
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
