welke zaag

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

AntonZ
Berichten: 1343
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:32

Re: welke zaag

Bericht door AntonZ »

dre schreef:
Platen met de liniaal,korte plaatjes op de zaagtafel,nog kortere met de afkortzaag. :sure:
Hohoho, ff langzaam opnieuw vanaf halverwege graag want ik kan het niet bijhouden met schrijven op mijn verlanglijstje.

:wink:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: welke zaag

Bericht door Shadow »

AntonZ schreef:
dre schreef:
Platen met de liniaal,korte plaatjes op de zaagtafel,nog kortere met de afkortzaag. :sure:
Hohoho, ff langzaam opnieuw vanaf halverwege graag want ik kan het niet bijhouden met schrijven op mijn verlanglijstje.

:wink:
Festool, Altendorf/Robland/Holzher, Festool/Makita :lol:
AntonZ
Berichten: 1343
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:32

Re: welke zaag

Bericht door AntonZ »

OK, die zijn genoteerd.
Door naar de volgende vraag: waar kan ik terecht voor mijn faillissementsaanvraag?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: welke zaag

Bericht door Henkjan »

heb je allebei je nieren nog?
AntonZ
Berichten: 1343
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:32

Re: welke zaag

Bericht door AntonZ »

:rofl:

Hoog tijd om vroeg naar bed te gaan vanavond.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: welke zaag

Bericht door wouter »

Een metabo FKU of PKU is een fijn apparaat, te koop voor minder dan Festool en zeker geschikt voor afmetingen tot 1,5m voor de zaag.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: welke zaag

Bericht door Shadow »

Henkjan schreef:
Goede keuze
Als je t kan veroorloven is er geen reden wat anders te willen
Ik wat filmpjes zoeken, kom ik deze tegen;


[ Bekijk op youtube ]

Niet bepaald op alle fronten foutloos :think:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: welke zaag

Bericht door Henkjan »

geef eens een samenvatting, was zegt die gast dan? (heb nu ff geen zin&tijd om een half uur filmpje te kijken waar iets gezegd wordt wat ook in 1 minuut zou kunnen)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: welke zaag

Bericht door dre »

Hier draait ie al zeker15 jaar.....
Echt een bout product! :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: welke zaag

Bericht door Shadow »

Henkjan schreef:
geef eens een samenvatting, was zegt die gast dan? (heb nu ff geen zin&tijd om een half uur filmpje te kijken waar iets gezegd wordt wat ook in 1 minuut zou kunnen)
Dat op sommige punten het een prachtig gemaakt apparaat is:
- secundaire as uit keurig gehard staal
- tandwielen met schuine vertanding prachtig gemaakt
- anker heel mooi gebalanceerd

Maar op andere punten gaat het dus fout;

- secundaire as loopt op 1 diepgroef kogellager en een bronzen busje, beide ongeschikt om de axiale krachten van de schuine vertanding op te nemen.
- veldwikkelingen niet gefixeerd met epoxy en afgebakken, liggen gewoon los.
- koolborstels niet geventileerd en ook niet makkelijk te wisselen.
- deksel aan de achterkant van de motor van zacht abs, terwijl de rest van de behuizing van glasvezel versterkt kunstof is, dit deksel zit met het lagere smeltpunt wel op de heetste plek. (Kan ook expres zo zijn)
dre schreef:
Hier draait ie al zeker15 jaar.....
Echt een bout product! :lol:
Dat zegt ie niet, want hij stelt alleen vast, hij voegt er wel aan toe dat het ding daar via de dealers retaild voor 1000 dollar. Als je dan van die zzp-ers daar hebt die er iedere dag 3km mee zagen, denk ik dat die mannen iets eerder vaststellen als wij of er iets in het ontwerp niet deugt, de meneer die dit filmpje maakt stelt wel de vraag of het voor 1000 dollar niet gewoon een foutloos product had moeten zijn.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: welke zaag

Bericht door ds23man »

Je hebt het filmpje helemaal uitgekeken Joram? Ik ben halverwege gestopt en kom eigenlijk tot dezelfde conclusie: Leuk voor de meubelmaker die hem af en toe gebruikt maar geef hem niet mee aan een aap in de bouw, dan is ie na een half jaar overleden.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: welke zaag

Bericht door Shadow »

Ja ik heb het helemaal afgekeken :sure:
Maar ik zou er ook jaaaaren tevreden mee zijn, zoveel zaag ik niet, wát ik zaag moet wel lekker gaan en dat scheelt er aan met m'n huidige handcirkelzaag.
Ik denk dat het voor mij niet uit maakt of ik nu de Bosch, Festool of Mafell koop, voor weinig mensen hier zou dat uitmaken denk ik eigenlijk - iedereen kan daar een goede zaagsnede mee maken als ze zich ff inlezen in hoe je zo'n ding gebruikt.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: welke zaag

Bericht door beijert »

Voor de apen hadden ze Protool. Was geen succes geloof ik.
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”