het is alweer lange tijd geleden dat ik hier nog iets nuttigs gedaan heb.
De Phonodude zat ingeplugd op een Yamaha-voorversterker en de Annastasia stond gewoon mooi te staan naast de rest van het hifi-spul.
Vond ik uiteindelijk maar zonde, dus ik heb nu de Phonodude en de Annastasia weer eens in productie gebracht. Naast de Yamaha-set staat nu de buizenset. En ik versteek gewoon de luidsprekerkabels wanneer ik naar de buizen wil luisteren. De speakers zijn Castle Acoustics Winchesters, transmission line speakers met 90dB rendement.
Nu, alles klinkt goed, maar het klinkt gewoon te stil naar mijn zin.
Ik moet de Annastasia op maximaal volume zetten om het wat luid te doen klinken (dan wordt die versterker lekker warm, goed voor in de winter!), en dan nog mag het luider naar mijn gevoel.
Daar wil ik iets aan doen.
Er zijn enkele opties maar jullie kunnen me vast helpen met het maken van een verstandige keuze.
1) andere speakers die een hoger rendement hebben. Eerlijk: daar heb ik geen zin in. Het zijn prachtige speakers en ik wil er nog mijn hele leven naar luisteren.
2) de phonodude een hogere gain geven?
3) een andere, krachtiger, buizenversterker dan maar? Een ander modelletje van Triode Dick of DHTRob?
Dank om even mee te denken.