Audio passat '03

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Audio passat '03

Bericht door Douwe84 »

Het is geen diesel :p
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Audio passat '03

Bericht door pappaleo »

En met benzine kun je niet sjoemelen?
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Audio passat '03

Bericht door Douwe84 »

Zeker wel. Is bij 10km op de klok al gedaan via de dealer.
Laatst gewijzigd door Douwe84 op ma 03 aug 2020, 9:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Audio passat '03

Bericht door Shadow »

Tuning?
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Audio passat '03

Bericht door Douwe84 »

Ja, spitte laatst door t boekje heen en vond een papiertje daar van, Km stand 10. Zou 193pk moeten hebben.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Audio passat '03

Bericht door Shadow »

Tijd voor een zwaardere oliekoeler dan :lol:
Maatje van me heeft dit blok in een A4, had gewaarschuwd; ‘niet voorbij de 225pk met de standaard drijfstangen’ affijn er zitten nu Carillo drijfstangen in en een TFSI turbo :lol:
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Audio passat '03

Bericht door Douwe84 »

Haha, zo ver ga ik sws niet, is dat dan een K04S? Ding loopt al die tijd prima dus vind het wel best. Als we t er toch over hebben, koude start is soms wat moeizaam. Kan de temp sensor zijn, die vervang ik wel een keer binnenkort, hij loopt verder keurig en bokt oid nooit. Trekt ook prima voor zon "grote" auto.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Audio passat '03

Bericht door Shadow »

Douwe84 schreef:
Haha, zo ver ga ik sws niet, is dat dan een K04S? Ding loopt al die tijd prima dus vind het wel best. Als we t er toch over hebben, koude start is soms wat moeizaam. Kan de temp sensor zijn, die vervang ik wel een keer binnenkort, hij loopt verder keurig en bokt oid nooit. Trekt ook prima voor zon "grote" auto.
Nee K04S is Audi TT turbo van de 225pk versies, de TFSI turbo is totaal anders, heeft ook een adapter plaat nodig om erop te gaan, is op Volksforum nog es een hele thread over geweest, geeft veel extra t.o.v. de K03/K04.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Audio passat '03

Bericht door Douwe84 »

leuk leuk :D Ik heb de jetta al 10 maanden in de stalling staan, ook maar eens mee verder :hide:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Audio passat '03

Bericht door Shadow »

Oh ja die had je ook nog :hide:
Wij hebben momenteel maar 1 auto, ook ff gek als je er altijd 2 had :roll:
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Audio passat '03

Bericht door Douwe84 »

Scheelt wel euro's. Zodra er bij ons een uit kan gaat ie ook.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Audio passat '03

Bericht door Douwe84 »

nou, laptop aan de dsp maar krijg met geen mogelijkheid verbinding. de laptop ziet de dsp ook gewoon niet. drivers enz geinstalleerd. prik op de dsp gecheckt.

iemand een idee wat er kan zijn ?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Audio passat '03

Bericht door Shadow »

Douwe84 schreef:
nou, laptop aan de dsp maar krijg met geen mogelijkheid verbinding. de laptop ziet de dsp ook gewoon niet. drivers enz geinstalleerd. prik op de dsp gecheckt.

iemand een idee wat er kan zijn ?
Zou het met REW zo binnen wandelen moeten zijn in dat apparaat of hoe maak je verbinding?
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Audio passat '03

Bericht door Douwe84 »

Met software van minidsp, kabel er in en op connect drukken.

Maar de laptop ziet de dsp niet eens. Een externe schijf wel direct...

alles opnieuw geïnstalleerd, prik op de dsp gecheckt. remote staat goed al vind ik de handleiding erg vaag daar over.

gebeurd helemaal niks.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Audio passat '03

Bericht door Douwe84 »

Douwe84 schreef:
Bertje schreef:
Maar je kan ook de 4 RCA uitgangen van de Pioneer kunnen gebruiken en aansluiten op de low level inputs van de minidsp.
rem2.png


.
even mijzelf quoten.

De schakelaar tussen rem in en 12v is toch gewoon contact? Remote van radio gaat rem in in en rem uit gaat naar de versterkers (die overigens ook niet aan gaan)

Er staat spanning op de dsp en de versterkers dus dat gaat goed. ik las op het minidsp forum dat remote enabled moet zijn middels het goed zitten van de jumper in de dsp, dit heb ik ook gecheckt en staat goed.

radio staat aan, ook spanning op remote kabeltje vanuit de radio en op remote out van de dsp dus dat gaat ook goed.

ik weet het niet meer.
e46eclipse
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
Locatie: 035

Re: Audio passat '03

Bericht door e46eclipse »

Gaan de dsp en de versterkers wel aan als je ff een bruggetje maakt tussen 12volt+ en remote in ( op de dsp en op de versterkers) ?
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Audio passat '03

Bericht door Douwe84 »

Nee. De dsp en kleine amp hebben geen statusled, erg irritant. De audison heeft t wel maar er gebeurd niks.

Heb er een andere amp bij gepakt ook daar gebeurd niks, die kwam prima werkend uit de vorige auto. Alle zekeringen zijn goed.

Ik heb geen fluke dus gebruik een 12v lampje als spanningzoeker. Achterin brand hij wel een stuk minder fel, wellicht slechte massa? Die kan ik morgen wel ff checken, heb een bout vd gordel gebruikt.
e46eclipse
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
Locatie: 035

Re: Audio passat '03

Bericht door e46eclipse »

Dat is idd wel de eerste verdachte dan.
ff goed kaalschuren moet voldoende zijn, zo idioot veel vermogen trekt die install toch niet ?

ron
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Audio passat '03

Bericht door Douwe84 »

Dan ga ik dat doen, dit trekt zeker niet veel. Composetje voor, woofertjes in de achterdeuren en 8 inch subje.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Audio passat '03

Bericht door Douwe84 »

Massa was t probleem. Opgelost en het speelt met een crossover op 2800Hz nog zonder sub.
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Audio passat '03

Bericht door Bertje »

Gordelbout is ook niet altijd een goed massapunt, bout zelf zit soms ook dik in de loctite. Wellicht een ander origineel massapunt, van andere gebruikers, pakken.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Audio passat '03

Bericht door Douwe84 »

Ring zit rondom op kaal chassis dus lijkt me prima toch
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Audio passat '03

Bericht door Shadow »

Douwe84 schreef:
Ring zit rondom op kaal chassis dus lijkt me prima toch
Die coating die vw gebruikt is niet geleidend en lijkt verdraaid veel op metaal als je het kaalschuurt, ben ik ook al eens de mist mee ingegaan. Je hebt her en der massapunten waar je op aan kan sluiten in een vw he?
Mooi dat het werkt iig!
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Audio passat '03

Bericht door Douwe84 »

Thx voor de headsup, kijk t wel ff aan nu t goed lijkt te gaan.

Tweeters zijn erg fijn, heb even wat blues aan gehad en dat gepingel klonk heel lekker. Vd week met time alignment en niveau tweeters vs mid spelen. En de sub er in zetten
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Audio passat '03

Bericht door Douwe84 »

Vanavond de sub er aan gehangen en gespeeld met dsp. Had geen idee wat ik aan t doen was dus toch maar pink noise metingen gedaan in de hoop daar wat uit te halen.

Tweeters had ik op 2800 gecrossed 24db/oct maar ging op hoog colume toch overstuur, wat gerommel verder staan ze nu op 3000 gecrossed met 48db/oct

Aflopend 5db vanaf 5k, daar ga ik nog wat meer mee spelen.

Mids had ik tot 80 doorlopen maar nu op 115 48db/oct vinden ze fijner.

Sub speelt dus tot 115hz mee, vrij hoog denk ik maar de mids bleven lager gecrossed maar overstuur gaan, moet nog uitzoeken hoe dat kan. Heb ik namelijk nog niet eerder gehad...

DAB+ werkt perfect, lekker kink aan onderweg 8)
20200805_211653.jpg
20200805_211346.jpg
20200805_204624.jpg
Plaats reactie