Geen remote op autoradio voor versterker

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
dannyehv
Berichten: 26
Lid geworden op: za 25 jul 2020, 14:11

Geen remote op autoradio voor versterker

Bericht door dannyehv »

ik heb geen remote op de autoradio in mijn fiat doblo. Nu moet ik mijn versterker op een 12v aansluiten die uitschakeld zodra ik de sleutel uit het contact haal zonder dat dit problemem opleverd. Wat kan ik nu het beste doen? Hoop dat iemand tips heeft
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Bericht door ds23man »

Wat je het beste kan doen is om alles in 1 draadje te houden, wordt nogal vermoeiend als je voor elke scheet over hetzelfde onderwerp een nieuw draadje begint.
dannyehv
Berichten: 26
Lid geworden op: za 25 jul 2020, 14:11

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Bericht door dannyehv »

ds23man schreef:
Wat je het beste kan doen is om alles in 1 draadje te houden, wordt nogal vermoeiend als je voor elke scheet over hetzelfde onderwerp een nieuw draadje begint.
Je kunt ook gewoon niet reageren, word je minder moe van :wink:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Bericht door hardbats »

ds23man schreef:
Wat je het beste kan doen is om alles in 1 draadje te houden, wordt nogal vermoeiend als je voor elke scheet over hetzelfde onderwerp een nieuw draadje begint.
Moet toch zeggen dat ik het hier wel mee eens ben. Dan blijft het overzichtelijk. Ook heb ik je al verteld waar je kunt gaan meten om een aftakking te maken in dat andere topic. (Waar er ook al 2 van zijn)
dannyehv
Berichten: 26
Lid geworden op: za 25 jul 2020, 14:11

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Bericht door dannyehv »

Het zijn verschillende problemen. Als je het zo gaat bekijken dan zou dit forum ook geen onderwerpen nodig hebben. Het gaat tenslotte allemaal over "audio". Maargoed ik laat het hier wel bij als jullie je hier zo erg aan storen. Ik ga wel naar een ander forum als dat gezeur nu al begint.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Bericht door Ah!buis »

Hoe een toestel in een auto in- en uitgeschakeld wordt is niet bepaald audio, ook niet omdat 't toevallig een radio is.
Het gaat wel steeds over problemen met hetzelfde toestel.Zou zomaar kunnen dat er een verband is tussen het een en het ander.Wordt dan wel heen en weer wippen, meer iets voor cavia Guus :lol:
Anne
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Bericht door Henkjan »

dannyehv schreef:
ik heb geen remote op de autoradio in mijn fiat doblo. Nu moet ik mijn versterker op een 12v aansluiten die uitschakeld zodra ik de sleutel uit het contact haal zonder dat dit problemem opleverd. Wat kan ik nu het beste doen? Hoop dat iemand tips heeft
dat zal dan toch opzoeken van een geschakelde + worden ergens onder t dash
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Bericht door Barry2001 »

Vroegah wel redelijk veel autoradio’s aangesloten, toen werden het ISO stekkers en was het helemaal eenvoudig. Maar kan me herinneren dat toen de gele draad standaard was, als schakeldraad voor de radio. Of dat nog steeds zo is? Als je een gele draad bij het contact hebt zou je daar de multimeter op kunnen prikken om te kijken of ‘ie mee schakelt.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Bericht door Shadow »

Henkjan schreef:
dannyehv schreef:
ik heb geen remote op de autoradio in mijn fiat doblo. Nu moet ik mijn versterker op een 12v aansluiten die uitschakeld zodra ik de sleutel uit het contact haal zonder dat dit problemem opleverd. Wat kan ik nu het beste doen? Hoop dat iemand tips heeft
dat zal dan toch opzoeken van een geschakelde + worden ergens onder t dash
Dat gaat via canbus nu, in principe zou het pen 15 moeten zijn op z'n stekker maar die foto staat weer in een ander draadje :-#
https://www.vermeulens.nl/autoradio/klemmencodering.htm
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Bericht door ray5150 »

Dat moet toch heel makkelijk uit te meten zijn met een multimeter of een schroevendraaier met lampje erin en draadje eraan ?

Verder eens met het feit dat het verstandiger is om alles in 1 topic te houden. Word erg onoverzichtelijk zo.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Bericht door Shadow »

ray5150 schreef:
Dat moet toch heel makkelijk uit te meten zijn met een multimeter of een schroevendraaier met lampje erin en draadje eraan ?

Verder eens met het feit dat het verstandiger is om alles in 1 topic te houden. Word erg onoverzichtelijk zo.
Probleem met die Can-Bus radio’s is dat ze een databus signaal als wake-up call gebruiken, maar dat ze ook buitenom het contactslot kunnen functioneren, je kan dus op een geschakelde plus (‘15’) de versterker laten schakelen, maar gebruik je de radio buitenom het contact, gaat je versterker niet aan.
dannyehv
Berichten: 26
Lid geworden op: za 25 jul 2020, 14:11

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Bericht door dannyehv »

Bedankt voor alle reacties. Ik ben met een multimeter verschillende punten door gaan meten en heb een 12v buiten de radio om gevonden die uitschakeld als ik de sleutel uit het contact haal. Er mag een slotje op dit topic.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Geen remote op autoradio voor versterker

Bericht door ds23man »

Binnen de mores van dit forum gebruiken we alleen slotjes in marktplaatssectie van dit forum.
Plaats reactie