Even Voorstellen

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BamiKanarieSoep
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 24 jul 2020, 21:23

Even Voorstellen

Bericht door BamiKanarieSoep »

Beste Forumleden,

Mag ik mij even voorstellen ?
Mijn naam is Herman, ben al geruime tijd bezig met audio elektronica, en de laatste tijd vooral met elektronenbuizen.
Na een tijdje op 'knutsel' niveau bezig geweest te zijn, ik heb wat gitaarversterkertjes gebouwd, en een hele aardige 807 SE audioversterker, wil ik nu mij meer toeleggen op interessante audio toepassingen.
Ik heb in de planning een versterker met 2A3 eindtriodes. Als opstapje daarnaar heb ik een duo 6C4C triodes, die ik met verschillende stuurtrappen wil gaan aansturen.Daarbij wil ik niet meteen de definitieve versterker bouwen, maar vooral onderzoeken hoe verschillende schakelingen werken, en vooral hoe ze klinken.
Ook wil ik meer te weten komen over meten aan circuits/versterkerschakelingen.
Menno van der Veen vind ik hierin interessant : kan ik meten wat ik hoor ? En : kan ik horen wat ik meet ? -einde citaatmodus :hide: -

Groeten, Herman
Laatst gewijzigd door BamiKanarieSoep op vr 24 jul 2020, 21:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Even Voorstellen

Bericht door Henkjan »

Welkom Herman!

en eet smakelijk
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Even Voorstellen

Bericht door Barry2001 »

Welkom Herman. Meten wat je hoort is niet eenvoudig; wat ‘goed’ meet klinkt niet altijd goed en andersom, met buizen helemaal.
Post svp vooral je bevindingen :bakkie:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Even Voorstellen

Bericht door hardbats »

Welkom hier!

Keurige orginele gebruikersnaam ook herman :lol:
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Even Voorstellen

Bericht door douwebakker »

Fijn Herman, dat jij je aansluit bij de club. Welkom!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Even Voorstellen

Bericht door OpaBert »

BamiKanarieSoep schreef:
Beste Forumleden,

Mag ik mij even voorstellen ?
Mijn naam is Herman, ben al geruime tijd bezig met audio elektronica, en de laatste tijd vooral met elektronenbuizen.
Na een tijdje op 'knutsel' niveau bezig geweest te zijn, ik heb wat gitaarversterkertjes gebouwd, en een hele aardige 807 SE audioversterker, wil ik nu mij meer toeleggen op interessante audio toepassingen.
Ik heb in de planning een versterker met 2A3 eindtriodes. Als opstapje daarnaar heb ik een duo 6C4C triodes, die ik met verschillende stuurtrappen wil gaan aansturen.Daarbij wil ik niet meteen de definitieve versterker bouwen, maar vooral onderzoeken hoe verschillende schakelingen werken, en vooral hoe ze klinken.
Ook wil ik meer te weten komen over meten aan circuits/versterkerschakelingen.
Menno van der Veen vind ik hierin interessant : kan ik meten wat ik hoor ? En : kan ik horen wat ik meet ? -einde citaatmodus :hide: -

Groeten, Herman
Herman welkom en wij kunnen wel door dezelfde deur We bouwen met Buizen We meten graag om te kunnen horen of wat we meten ook klopt of andersom
Welkom :goedzo:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Even Voorstellen

Bericht door Pjotr »

Beetje vreemde definitie van die Menno met dat meten. Meten je doe toch vooral om te controleren of je instellingen kloppen met wat je bedacht had, of wat de ontwerper bedacht had. Om te zien of je oren te kloppen, of iets in de geest a.d.h. van een versterkerschema en vv, lijkt mij eigenlijk beetje ver gezocht.

Welkom Herman. Er zitten veel Buizerds hier :)
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Even Voorstellen

Bericht door Douwe84 »

welkom!
Plaats reactie