kunnen hooguit aangeven of er mogelijkheden in zitten. soms kan je al zien of t slecht gaat klinken, maar of je t echt mooi gaat vinden zijn TS parameters weinig behulpzaam iddleonidas schreef:....
Nee , specs zeggen mij niets meer en simulaties nog minder.
...
de "Liionidas" open baffle.
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: de "Liionidas" open baffle.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Het waren er "maar" 64 Wouter.
Zouden 32 setjes geweest zijn.
Echter maar 24 want :
Een scholier heeft een mini line source bebouwd
mvgr. Leon
Zouden 32 setjes geweest zijn.
Echter maar 24 want :
Een scholier heeft een mini line source bebouwd
mvgr. Leon
Re: de "Liionidas" open baffle.
Foto van Facebook.
iemand heeft gebouwd met aluminium profiel.
Ziet er wel gaaf uit vind ik.
iemand anders biedt mooie pcb's aan voor het XO.
mvgr. Leon
iemand heeft gebouwd met aluminium profiel.
Ziet er wel gaaf uit vind ik.
iemand anders biedt mooie pcb's aan voor het XO.
mvgr. Leon
Re: de "Liionidas" open baffle.
Dan moet de Liionidas er nog even aan trekken.leonidas schreef:...Voor wat het waard is : PAP trio 15 vs Liionidas ob : 13 tegen 0.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Goeie Richard
tis omgekeerd natuurlijk
dank je voor de oplettendheid !
tis omgekeerd natuurlijk
dank je voor de oplettendheid !
Re: de "Liionidas" open baffle.
Heeft Krell buizen gebouwd? Niet in de war met McIntosh?wouter schreef:...een kennis van me heeft een peperdure set OB (€1,5 ton nieuw) en dito luisterkamer en Krell ( geen Krill) buizen, ca 250W p ch.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Dat aluminium frame is ook wel een aardig idee, ook modulair in te zetten.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: de "Liionidas" open baffle.
ik was abuis, de monoblokken op het laag waren Krell FPB 650M als ik het goed heb, en de 750 Watt (!!!) buizen op de open baffles Audio Research Reference 750 SE als ik het me goed herinner. 16x 12" in de ontilbare laag kolommen, maar dan nog is er zo veel wat nog beter kan - in een vrijwel perfecte kamer en een set met bekabeling die ik met geen jaarsalaris kan betalen.richard schreef:Heeft Krell buizen gebouwd? Niet in de war met McIntosh?wouter schreef:...een kennis van me heeft een peperdure set OB (€1,5 ton nieuw) en dito luisterkamer en Krell ( geen Krill) buizen, ca 250W p ch.
Ergo, je kunt bezig blijven, als je insteek is om kritisch te blijven.
@Leon: o, 64 maar
Ik wil nu arrays gaan bouwen voor PA maar dan met 4" in een synergy hoorn (a la Danley) maar de beste is een 4" morel en dat is niet te betalen...
Heb je ook wel eens gekeken op de FB pagina van Lampizator? op 12 April en eerder gaat het over de OB luidsprekers
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ik zou ook graag binnenkort een keer komen luisteren,heb tot recent de de PAP trio voxativ gehad
en hierdoor wel geraakt door het open Baffle principe.
Ben van plan de LII met Crystal 10en W15 te gaan bouwen..maar vooraf kunnen beluisteren is altijd leuk en wellicht heel leerzaam.Hoe kan ik een afspraak maken?
en hierdoor wel geraakt door het open Baffle principe.
Ben van plan de LII met Crystal 10en W15 te gaan bouwen..maar vooraf kunnen beluisteren is altijd leuk en wellicht heel leerzaam.Hoe kan ik een afspraak maken?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: de "Liionidas" open baffle.
Wat een lekkere binnenkomer!willard schreef:Ik zou ook graag binnenkort een keer komen luisteren,heb tot recent de de PAP trio voxativ gehad
en hierdoor wel geraakt door het open Baffle principe.
Ben van plan de LII met Crystal 10en W15 te gaan bouwen..maar vooraf kunnen beluisteren is altijd leuk en wellicht heel leerzaam.Hoe kan ik een afspraak maken?
Welkom Willard. Meteen voor goud, doe je goed.
Hoop je hier vaker terug te zien, succes met alles!
Re: de "Liionidas" open baffle.
Afgelopen zondagnamiddag samen met mijn broer (edje) richting Eindhoven gereden . Er stond een namiddag OB's luisteren gepland bij Leon thuis en de lekkere koffie stond al klaar bij aankomst.
Het eerste deel geluisterd naar de 12'' inch versie samen met de Fast 8 .Wat betreft de Fast 8 hier zit potentie in en de bas was voor mij goed . Deze combo maakt gebruik van een simpel filter deels elektrische en deels akoestisch .
In het tweede deel werd de 15'' versie met de Cristal 10 boven gehaald . Voor mij was het de tweede keer dat ik deze combo hoor maar deze keer wel op een GU70 tube amp . Voor Leon deze versterker had was er een tweetertje nodig om hem naar de top te brengen .Met de GU70 is dit zoals Leon zei niet meer nodig .De bas nu ook weer voortreffelijk en dan de Cristal 10 klonk verfijnder op deze amp .
Ik ben niet zo goed met woorden om uit te leggen hoe ik het ervaren heb , 1 raad geef ik mee ga voorzeker luisteren bij Leon als je een OB wil bouwen .
Het eerste deel geluisterd naar de 12'' inch versie samen met de Fast 8 .Wat betreft de Fast 8 hier zit potentie in en de bas was voor mij goed . Deze combo maakt gebruik van een simpel filter deels elektrische en deels akoestisch .
In het tweede deel werd de 15'' versie met de Cristal 10 boven gehaald . Voor mij was het de tweede keer dat ik deze combo hoor maar deze keer wel op een GU70 tube amp . Voor Leon deze versterker had was er een tweetertje nodig om hem naar de top te brengen .Met de GU70 is dit zoals Leon zei niet meer nodig .De bas nu ook weer voortreffelijk en dan de Cristal 10 klonk verfijnder op deze amp .
Ik ben niet zo goed met woorden om uit te leggen hoe ik het ervaren heb , 1 raad geef ik mee ga voorzeker luisteren bij Leon als je een OB wil bouwen .
Re: de "Liionidas" open baffle
Vandaag gastvrij ontvangen door Leon,(bedankt hiervoor) en na de koffie de open baffles W15/Crystal 10 beluisterd.
Sinds mijn ervaring met de trio voxativ paps spreekt het open baffle concept met de “vrije” sound zonder kast invloed me wel aan.
Deze combi gaat echter wel een stapje verder.. ongelofelijk wat een fraai, gedetailleerd en diep laag in combinatie met de natuurlijke, verfijnde klank
die de crystal 10 weergeeft.
Alle details zijn aanwezig, zonder dat het de neiging heeft tot een scherpe klank hierdoor speel je al snel wat harder omdat het totale plaatje zo fraai
overeind blijft.
Na deze luistersessie ben ik helemaal overtuigd, en ga ze definitief bouwen... de units en filterprintjes zijn alvast besteld!
Sinds mijn ervaring met de trio voxativ paps spreekt het open baffle concept met de “vrije” sound zonder kast invloed me wel aan.
Deze combi gaat echter wel een stapje verder.. ongelofelijk wat een fraai, gedetailleerd en diep laag in combinatie met de natuurlijke, verfijnde klank
die de crystal 10 weergeeft.
Alle details zijn aanwezig, zonder dat het de neiging heeft tot een scherpe klank hierdoor speel je al snel wat harder omdat het totale plaatje zo fraai
overeind blijft.
Na deze luistersessie ben ik helemaal overtuigd, en ga ze definitief bouwen... de units en filterprintjes zijn alvast besteld!
Re: de "Liionidas" open baffle.
Willard , je haalde de woorden uit mijn mond .
Volledig het zelfde wat ik ervaren heb .
Volledig het zelfde wat ik ervaren heb .
Re: de "Liionidas" open baffle.
Hoi Patrick, Ed , Coen en Willard.
Ik wil jullie bedanken voor het aangename "audio" gezelschap.
Zelf vind ik het ook gezellig en eigenlijk moeten we dit vaker doen.
Hopelijk voelde iedereen zich ook corona veilig ?
Tijdens de luistersessies draai ik altijd eerst een demo-cd om te laten horen waar de set toe in staat is,
Vervolgens gaan de AB's naar mijn gasten zodat ze meegebrachte muziek kunnen beluisteren.
Voor mij een mooie kans om nieuwe muziek te ontdekken.
Bij Willard was het zo erg dat ik het gevoel kreeg dat mijn eigen ontwerp aan mezelf werd verkocht
Dus gelijk maar een paar cd's aangeschaft.
Jullie zijn altijd nog een keer welkom.
Ook Ed zijn advies neem ik serieus : Ik ga alle voorversterkers op deze monoblokken testen en kijken of er nog meer uit te peuteren is.
Ben ook blij dat jullie, eigenlijk allemaal , overtuigd zijn van de basweergave die echt bijdraagt tot een completere muziekbeleving.
mvgr. Leon.
p.s. Ik heb nu voor het eerst zowel de C10 als de F8 over de buizenblokken gehoord.
en moet mijn mening herzien.
De verschillen tussen beide units zijn toch groter dan wat ik eerst (over klasse D versterkers) hoorde.
Ik wil jullie bedanken voor het aangename "audio" gezelschap.
Zelf vind ik het ook gezellig en eigenlijk moeten we dit vaker doen.
Hopelijk voelde iedereen zich ook corona veilig ?
Tijdens de luistersessies draai ik altijd eerst een demo-cd om te laten horen waar de set toe in staat is,
Vervolgens gaan de AB's naar mijn gasten zodat ze meegebrachte muziek kunnen beluisteren.
Voor mij een mooie kans om nieuwe muziek te ontdekken.
Bij Willard was het zo erg dat ik het gevoel kreeg dat mijn eigen ontwerp aan mezelf werd verkocht
Dus gelijk maar een paar cd's aangeschaft.
Jullie zijn altijd nog een keer welkom.
Ook Ed zijn advies neem ik serieus : Ik ga alle voorversterkers op deze monoblokken testen en kijken of er nog meer uit te peuteren is.
Ben ook blij dat jullie, eigenlijk allemaal , overtuigd zijn van de basweergave die echt bijdraagt tot een completere muziekbeleving.
mvgr. Leon.
p.s. Ik heb nu voor het eerst zowel de C10 als de F8 over de buizenblokken gehoord.
en moet mijn mening herzien.
De verschillen tussen beide units zijn toch groter dan wat ik eerst (over klasse D versterkers) hoorde.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Hallo Leon,
Het wordt tijd voor een eigen luisterruimte op de X-Fi zou ik zeggen, jouw ontwerpen showen aan mainstream audioland!
Groetjes Walter
Het wordt tijd voor een eigen luisterruimte op de X-Fi zou ik zeggen, jouw ontwerpen showen aan mainstream audioland!
Groetjes Walter
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: de "Liionidas" open baffle.
Als Leon zo iets zou gaan doen, dan kan hij volledig op mij rekenen met alles in te laden, te transporteren , op te stellen en weer terug naar zijn huis te brengen !Walt schreef:Hallo Leon,
Het wordt tijd voor een eigen luisterruimte op de X-Fi zou ik zeggen, jouw ontwerpen showen aan mainstream audioland!
Groetjes Walter
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: de "Liionidas" open baffle.
dat zou gaaf zijnWalt schreef:Het wordt tijd voor een eigen luisterruimte op de X-Fi zou ik zeggen, jouw ontwerpen showen aan mainstream audioland!
Re: de "Liionidas" open baffle.
Dankjewel allemaal 
Ik zal jullie laatste opmerkingen maar als compliment opvatten.
Maar ik heb absoluut geen commerciële aspiraties !
Het enige wat ik leuk vind is experimenteren en ontwerpen.
En als ik de kans krijg om mooie drivers te testen vervolgens mijn bevindingen te delen.
Trouwens een stand op de X-fi is een prijzige aangelegenheid.
Ik zou dan toch echt een crowdfunding moeten starten.
Wel ben ik overtuigd dat de Liionidas OB een hele kudde commerciéle ontwerpen het nakijken zou geven
mvgr. Leon.
Ik zal jullie laatste opmerkingen maar als compliment opvatten.
Maar ik heb absoluut geen commerciële aspiraties !
Het enige wat ik leuk vind is experimenteren en ontwerpen.
En als ik de kans krijg om mooie drivers te testen vervolgens mijn bevindingen te delen.
Trouwens een stand op de X-fi is een prijzige aangelegenheid.
Ik zou dan toch echt een crowdfunding moeten starten.
Wel ben ik overtuigd dat de Liionidas OB een hele kudde commerciéle ontwerpen het nakijken zou geven
mvgr. Leon.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: de "Liionidas" open baffle.
Dit is een overtuiging die we samen delenleonidas schreef:Dankjewel allemaal
Wel ben ik overtuigd dat de Liionidas OB een hele kudde commerciéle ontwerpen het nakijken zou geven
Re: de "Liionidas" open baffle.
Dat maakt mij ook wel nieuwsgierig.leonidas schreef:...
Voor mij een mooie kans om nieuwe muziek te ontdekken.
Bij Willard was het zo erg dat ik het gevoel kreeg dat mijn eigen ontwerp aan mezelf werd verkocht
Dus gelijk maar een paar cd's aangeschaft...
Al een groot aantal jaren geleden was ik eens op zo'n audiobeurs in Utrecht. Daar stonden toen ook een paar 'hobbyisten met wat breedbanders te spelen. Dat vond ik destijds bij het beste van de show horen. De gebruikte luidspreker heb ik destijds niet kunnen achterhalen, ik dacht eerst iets van Fertin, maar de vorm van de korf was anders.
Ik heb het destijds ook niet gevraagd; het lot van Parsifal. De tweede kans is nog steeds niet gekomen.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Hoi Richard,
Ik had een soort van identieke ervaring op de X-fi (zo'n 7 jaren geleden).
Ben een half uur binnen geweest om te luisteren.
"Zo moet muziek worden weergegeven !"
Ben toen ook "vergeten" om over de set door te vragen.
Een ding wist ik wel :
Dit is waar ik naar ga streven !
Een set met "muzikale overtuigingskracht.
Met de Liionidas OB ben ik , denk ik , en heel eind op weg.
Mocht je een de buurt zijn , kom een keertje luisteren.
Ik heb het gevoel dat jij dit wel zou kunnen waarderen.
mvgr. Leon.
Ik had een soort van identieke ervaring op de X-fi (zo'n 7 jaren geleden).
Ben een half uur binnen geweest om te luisteren.
"Zo moet muziek worden weergegeven !"
Ben toen ook "vergeten" om over de set door te vragen.
Een ding wist ik wel :
Dit is waar ik naar ga streven !
Een set met "muzikale overtuigingskracht.
Met de Liionidas OB ben ik , denk ik , en heel eind op weg.
Mocht je een de buurt zijn , kom een keertje luisteren.
Ik heb het gevoel dat jij dit wel zou kunnen waarderen.
mvgr. Leon.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Deze wil ik jullie niet onthouden.
Er zijn ook PAP gebruikers die Lii ontdekken.
In de Quinted set is de PAP horn vervangen door de Crystal 10.
Leuk om te zien.
mvgr. Leon.
Er zijn ook PAP gebruikers die Lii ontdekken.
In de Quinted set is de PAP horn vervangen door de Crystal 10.
Leuk om te zien.
mvgr. Leon.
Re: de "Liionidas" open baffle.
Ze beginnen meer en meer op te duiken .Leon , die moeten ook geweldig klinken .
