Aanschaf Owon SDS7102V

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Aanschaf Owon SDS7102V

Bericht door jvenema »

Als je de aanschaf op zaak doe i.p.v. prive, dan kom je wel eens tot andere (iets duurdere) keuzes. Weet niet hoe het met de SDS1202 is, maar de mijne heeft een web interface, waarmee je de scope kan bedienen en gelijk ook screenshots kan maken. Persoonlijk vind ik dat een fijne optie als je screenshots wil maken. Je hebt ze dan gelijk op de PC en je hoeft niet een DJ te spelen met je USB stick.
Zou de screenshots die op USB stick staan ook eventueel via een telnet sessie direct naar PC kunnen kopiëren. Zou me niet verbazen als dit ook kan met de Siglent scope die je op het oog heb, want ik moet inloggen met ‘root’ en password 'siglent_sds1000x_e'
Op EEVBlog is veel van dit soort handige info te vinden.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Aanschaf Owon SDS7102V

Bericht door OpaBert »

De Rigol maakt veel lawaai Maar dat is je wel bekend denk Barry
flamingbeatz
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 06 nov 2016, 2:38

Re: Aanschaf Owon SDS7102V

Bericht door flamingbeatz »

Ook interessant, maar wel PC gebaseerd https://www.picotech.com/oscilloscope/2 ... 0-overview
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Aanschaf Owon SDS7102V

Bericht door Pjotr »

OpaBert schreef:
De Rigol maakt veel lawaai Maar dat is je wel bekend denk Barry
Dat was 5 jaar geleden zo, maar zou dat nu nog steeds zo zijn? Overigens een klassieke Tek of Fluke/Philips van 20 jaar geleden had ook een fan die niet bepaald stil was.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Aanschaf Owon SDS7102V

Bericht door Barry2001 »

Had eindelijk tijd om in te lezen, keuze is toch op de Siglent gevallen, zojuist besteld.
Kun je toch zien dat een topic als dit je van gedachten kan doen veranderen :mrgreen: Iedereen die input geleverd heeft bedankt :goedzo:

Zal een mooi plaatsje zoeken voor m'n Fluke die ik tot nu toe gebruikte, kan in ruste.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Aanschaf Owon SDS7102V

Bericht door OpaBert »

Gefeliciteerd met de keus Barry daar ga je heel veel plezier mee beleven zeker om dat hij ook op een pc te bedienen valt En ik denk dat je dat erg leuk vind :wink:
:proost:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Aanschaf Owon SDS7102V

Bericht door Pjotr »

Mot je steeds je PC mee sjouwen. Das maar een keertjes leuk... :roll: :lol: Gefeliciteerd Barry, goeie keus lijkt mij. Ga je veel lol en nut van hebben! :sure:
Plaats reactie