Als je de aanschaf op zaak doe i.p.v. prive, dan kom je wel eens tot andere (iets duurdere) keuzes. Weet niet hoe het met de SDS1202 is, maar de mijne heeft een web interface, waarmee je de scope kan bedienen en gelijk ook screenshots kan maken. Persoonlijk vind ik dat een fijne optie als je screenshots wil maken. Je hebt ze dan gelijk op de PC en je hoeft niet een DJ te spelen met je USB stick.
Zou de screenshots die op USB stick staan ook eventueel via een telnet sessie direct naar PC kunnen kopiëren. Zou me niet verbazen als dit ook kan met de Siglent scope die je op het oog heb, want ik moet inloggen met ‘root’ en password 'siglent_sds1000x_e'
Op EEVBlog is veel van dit soort handige info te vinden.
Aanschaf Owon SDS7102V
Moderator: Beheerdersteam
-
flamingbeatz
- Berichten: 174
- Lid geworden op: zo 06 nov 2016, 2:38
Re: Aanschaf Owon SDS7102V
Ook interessant, maar wel PC gebaseerd https://www.picotech.com/oscilloscope/2 ... 0-overview
Re: Aanschaf Owon SDS7102V
Dat was 5 jaar geleden zo, maar zou dat nu nog steeds zo zijn? Overigens een klassieke Tek of Fluke/Philips van 20 jaar geleden had ook een fan die niet bepaald stil was.OpaBert schreef:De Rigol maakt veel lawaai Maar dat is je wel bekend denk Barry
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Aanschaf Owon SDS7102V
Had eindelijk tijd om in te lezen, keuze is toch op de Siglent gevallen, zojuist besteld.
Kun je toch zien dat een topic als dit je van gedachten kan doen veranderen
Iedereen die input geleverd heeft bedankt
Zal een mooi plaatsje zoeken voor m'n Fluke die ik tot nu toe gebruikte, kan in ruste.
Kun je toch zien dat een topic als dit je van gedachten kan doen veranderen
Zal een mooi plaatsje zoeken voor m'n Fluke die ik tot nu toe gebruikte, kan in ruste.
Re: Aanschaf Owon SDS7102V
Gefeliciteerd met de keus Barry daar ga je heel veel plezier mee beleven zeker om dat hij ook op een pc te bedienen valt En ik denk dat je dat erg leuk vind

Re: Aanschaf Owon SDS7102V
Mot je steeds je PC mee sjouwen. Das maar een keertjes leuk...
Gefeliciteerd Barry, goeie keus lijkt mij. Ga je veel lol en nut van hebben! 
