Wie weet waar deze voor gebruikt werd?
Moderator: Beheerdersteam
Wie weet waar deze voor gebruikt werd?
Een vriend van me kwam met een kastje met een elektromagneet er in.
Aan de bovenkant zitten twee vlakken die bij het inschakelen magnetisch worden.
Weet iemand misschien waar het voor gebruikt werd?
Aan de bovenkant zitten twee vlakken die bij het inschakelen magnetisch worden.
Weet iemand misschien waar het voor gebruikt werd?
Re: Wie weet waar deze voor gebruikt werd?
Is misschien bedoeld als een magneet om even iets snel vast te kunnen zetten met een mal er bij om iets vast te ,solderen , graveren ,
Als er gelijkspanning op staat.
Als er gelijkspanning op staat.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Wie weet waar deze voor gebruikt werd?
In die richting, denk ik... maar dan om snel (data- of) videobanden te wissen.
--
Update: zoiets dus.
--
Update: zoiets dus.
Re: Wie weet waar deze voor gebruikt werd?
Die dingen zagen er toch wat anders uit. Dat was een dikke spoel waar je de banden in schoof. Dit lijkt mij meer een onderdeel van een (schroot)kraan.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Wie weet waar deze voor gebruikt werd?
Misschien wel geweest (dan wel een kleintje), maar daar heeft het schakelaartje weinig nut. Is daar alleen maar kwetsbaar. Ik vind hem er toch meer uitzien als een (DIY?) eraser/wisser/degausser. Zie ook update vorige post.
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Wie weet waar deze voor gebruikt werd?
Kan het ook een apparaatje wezen dat men in kledingwinkels gebruikt on de diefstalbeveiliging los te maken?
Het is maar een idee.
Het is maar een idee.
Re: Wie weet waar deze voor gebruikt werd?
Die zitten echt anders in elkaar. Dat is een centrale ronde magneetspoel. Dit is duidelijk een met de hand geklust ding, de aftekenlijnen staan er nog op.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Wie weet waar deze voor gebruikt werd?
Enkel bij zo'n ding voor je schroevendraaiers of vijlen enzo. Niet bij andere uitvoeringen, zoals een desktop demagnetizer. Het ziet ernaar uit dat ds23man gelijk al het juiste antwoord gaf.OpaBert schreef:Demagnetiseren is meestal in oog van de kern
Re: Wie weet waar deze voor gebruikt werd?
Ik leg me er bij neer MarpMarp schreef:Enkel bij zo'n ding voor je schroevendraaiers of vijlen enzo. Niet bij andere uitvoeringen, zoals een desktop demagnetizer. Het ziet ernaar uit dat ds23man gelijk al het juiste antwoord gaf.OpaBert schreef:Demagnetiseren is meestal in oog van de kern
Degaussing-Device-Powerful-Desktop-Demagnetizer-TC-2-Metal-Mold-Plane-Demagnetization-220V.jpg
Degaussing-coil-constructed-from-by-removing-the-exterior-sections-of-the-core-The.png
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Wie weet waar deze voor gebruikt werd?
er gaat een taart rond voor dit soort gevallends23man schreef:En wat heb ik gewonnen?
Re: Wie weet waar deze voor gebruikt werd?
Er is geen andere...ds23man schreef:Je bedoelt die Wisseltaart van Sander?
