luidspreker Kabel voor basissen
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
herbieferbie
- Ook commercieel actief
luidspreker Kabel voor basissen
De basissen , redelijk bekent hier meen ik
Er zit nu per plus of min een dubbele kabel aan, gewoon normaal monster Cable ,
Door veranderde situatie moet de kabel 6 meter worden,
De vraag heeft die dubbele kabel per pool wel nut of is gewoon een enkele kabel ook prima
Kwam deze kabel tegen , beetje dik exemplaar
https://www.allekabels.nl/luidspreker-k ... -4-mm.html
Voldoet dat ook prima, denk maar even vragen voor ik bestel
Heb geen zin om echt dure kabels te kopen, of misschien een ander betaalbaar alternatief
Met de huidige kabels is het geluid prima voor mij maar dacht als ik een enkele kabel neem is iets dikkere zijnde 4 mm2 wel op zijn plaats
Graag jullie mening
Er zit nu per plus of min een dubbele kabel aan, gewoon normaal monster Cable ,
Door veranderde situatie moet de kabel 6 meter worden,
De vraag heeft die dubbele kabel per pool wel nut of is gewoon een enkele kabel ook prima
Kwam deze kabel tegen , beetje dik exemplaar
Voldoet dat ook prima, denk maar even vragen voor ik bestel
Heb geen zin om echt dure kabels te kopen, of misschien een ander betaalbaar alternatief
Met de huidige kabels is het geluid prima voor mij maar dacht als ik een enkele kabel neem is iets dikkere zijnde 4 mm2 wel op zijn plaats
Graag jullie mening
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: luidspreker Kabel voor basissen
lijkt me een prima kabel
je kan ook eens de diverse te koop sites afgaan of er wat moois 2e hand te krijgen is.
je kan ook eens de diverse te koop sites afgaan of er wat moois 2e hand te krijgen is.
- Leeuwarden
Als je toch iets meer voor iets beters zou willen uitgeven, dan zou je ook eens naar Canare kabels kunnen kijken.
Voor de duidelijkheid, dit is CCA kabel (copper clad aluminium)herbieferbie schreef:Kwam deze kabel tegen , beetje dik exemplaar
Dat is dus aluminiumdraadjes bedekt met een laagje koper, stuk goedkoper dan puur koper.
Je zou deze kunnen nemen: https://www.rumoh.eu/accessories/cables ... aker-cable
Is wel vol koper en prima kwaliteit.
Is wel vol koper en prima kwaliteit.
-
herbieferbie
- Ook commercieel actief
Hoi dank voor de info, bestel liever in NL
Volgende kabel zou dan ook wel ok moeten zijn staat ook ofc bij en 4 mm2. en lang genoeg voor 30 euro
https://www.allekabels.nl/luidspreker-k ... 40-mm.html
Volgende kabel zou dan ook wel ok moeten zijn staat ook ofc bij en 4 mm2. en lang genoeg voor 30 euro
Laatst gewijzigd door herbieferbie op do 09 jul 2020, 6:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Contacteer:
Ik weet dat voor sommigen Groningen in het buitenland is, maar RumoH is een Nederlandse webshop en de eigenaar Rudy bezoekt vele van onze luisterdagen en is dus een bekende op het forum.
Als er nou één website betrouwbaar is, dan is het deze.
Als er nou één website betrouwbaar is, dan is het deze.
-
herbieferbie
- Ook commercieel actief
Ok 1 - 0 voor jou
Maar feit is dat ik bij allekabels 15 meter OFC van 4 mm2 voor 30 euro heb, maar misschien is een andere specificatie niet goed, weet het niet daarom informeer ik hier. scheelt toch de helft kwa prijs
Maar feit is dat ik bij allekabels 15 meter OFC van 4 mm2 voor 30 euro heb, maar misschien is een andere specificatie niet goed, weet het niet daarom informeer ik hier. scheelt toch de helft kwa prijs
- Leeuwarden
Dat is gewoon 13 in een dozijn kabel. Het werkt. Je speakers verdienen beter...
10 in een dozijn dan? Hoezo beter? Wat mankeert er aan die kabel en wat is dan beter?Leeuwarden schreef:Dat is gewoon 13 in een dozijn kabel. Het werkt. Je speakers verdienen beter...
Ik hoorde laatst dat het de kunst van zelfbouw is om iets er beter en duurder er uit te laten zien dan het isPjotr schreef:10 in een dozijn dan? Hoezo beter? Wat mankeert er aan die kabel en wat is dan beter?Leeuwarden schreef:Dat is gewoon 13 in een dozijn kabel. Het werkt. Je speakers verdienen beter...
Dat er klankverschil in zit,of moeten we discussie weer oneindig aangaan.Pjotr schreef:10 in een dozijn dan? Hoezo beter? Wat mankeert er aan die kabel en wat is dan beter?Leeuwarden schreef:Dat is gewoon 13 in een dozijn kabel. Het werkt. Je speakers verdienen beter...
Klopt en dat is oeverloos en voor iedereen een andere mening. Als iemand aanmerkingen heeft op een prima stuk koperdraad en neerbuigend doet, dan wel graag met reden. Ik heb zo onderhand gemerkt dat het allemaal geen drol uitmaakt wat een normaal fatsoenlijk koperdraadje zelf aan gaat zolang je maar niet in uitersten vervalt: Ongewoon dun of ongewoon dik. Veel meer gehoormatig verschil maakt de kwaliteit/deugdelijkheid van de stekers/spades. Maar dan ook nog alleen op systemen met een hele hoge resolutie.
- Leeuwarden
Precies:op systemen met hoge resolutie.
Maar een mooi stukje Canare 4s11 of 4s8 kost de kop niet......
En ik ben de moeilijkste niet:dus forumlid Herbieferbie kan hier een stuk Canare komen lenen om te testen.
Maar een mooi stukje Canare 4s11 of 4s8 kost de kop niet......
En ik ben de moeilijkste niet:dus forumlid Herbieferbie kan hier een stuk Canare komen lenen om te testen.
Voortaan moet je er dan maar een Leeuwarder uitleg bij geven Jan, je voelt je kennelijk toch aangesproken...

TS vraagt gewoon om een stuk goede basiskabel, niet om een e.e.a. boutique kabel. En dan voldoet ieder fatsoenlijk stuk 2,5mm2 koperdraad prima. De rest is i.d.d. een oeverloze discussie, meningsverschillen. Dat kan altijd nogLeeuwarden schreef:Dat is gewoon 13 in een dozijn kabel. Het werkt. Je speakers verdienen beter...
Ik ga maar eens een koffer vol kabels meeslepen naar een luisterdag!
Een luisterdag is een verzameldag voor infantiele idioten,voor het geval jullie het vergeten zijn!
Een luisterdag is een verzameldag voor infantiele idioten,voor het geval jullie het vergeten zijn!
- Leeuwarden
Sommigen laten dat dan wel weer heel duidelijk merken. En inderdaad In de derde post noem ik Canare. Paar dubbeltjes meer.
-
herbieferbie
- Ook commercieel actief
Voor te testen woon ik een beetje ver weg Leeuwarden
maar toch bedankt voor het aanbod natuurlijk
Jij hebt het over canare voor een paar dubbeltjes meer, nou stuur eens een link dan van hetgeen wat je precies bedoelt. de huidige kabel is ( net ff gekeken ) monster xp, dan wel dubbelle ader per pool zoals ik al vermelde. En dat klinkt ( voor mij in ieder geval ) prima.Das ook kabel van een euro per meter. Ben niet te beroerd om wat meer uit te geven, maar ik ga geen 10 euro per meter uitgeven.
Jij hebt het over canare voor een paar dubbeltjes meer, nou stuur eens een link dan van hetgeen wat je precies bedoelt. de huidige kabel is ( net ff gekeken ) monster xp, dan wel dubbelle ader per pool zoals ik al vermelde. En dat klinkt ( voor mij in ieder geval ) prima.Das ook kabel van een euro per meter. Ben niet te beroerd om wat meer uit te geven, maar ik ga geen 10 euro per meter uitgeven.
- Leeuwarden
- Leeuwarden
herbieferbie schreef:Voor te testen woon ik een beetje ver weg Leeuwardenmaar toch bedankt voor het aanbod natuurlijk
Dre deed de aanbieding, misschien is dat dichterbij.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ik heb 'm zelf ookLeeuwarden schreef:
mooie soepele kabel, schappelijke prijs
- Leeuwarden
Henkjan schreef:ik heb 'm zelf ookLeeuwarden schreef:![]()
mooie soepele kabel, schappelijke prijs
Ik gebruik hem ook. Laatst nog op HT forum stuk gekocht dat ik uit elkaar heb gehaald om als binnenbekabeling te gaan gebruiken. Voor een speaker die beter verdiend uiteraard...