Hallo allemaal.
Ik heb een tijd geleden een oude tafelzaag gekocht.
Type alois kober DE-8871 Kots
Nou wilde ik heb blad verwisselen maar dat lukte mij niet.
Nu is mijn vraag moet ik eerst de zaag blokkeren.
En welke kant moet ik dan opdraaien.
En heeft iemand nog een gebruiksaanwijzing liggen.
gr bart
oude tafelzaag
Moderator: Beheerdersteam
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: oude tafelzaag
Welkom Bart. Wat je daar als type opgeeft, lijkt niet juist te zijn.bschroeder schreef:Ik heb een tijd geleden een oude tafelzaag gekocht.
Type alois kober DE-8871 Kots.
-
Vrolijke noot
- Berichten: 189
- Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
- Locatie: Noordwijkerhout
Re: oude tafelzaag
Hallo Bart
De kans is zeer groot dat er linkse draad op zit
Dus idd met de draairichting van het blad mee
De kans is zeer groot dat er linkse draad op zit
Dus idd met de draairichting van het blad mee
Re: oude tafelzaag
Meestal zitten er wat gaten in het blad
Daar kan je een schroevendraaier doorsteken Dan blokker je zo het zaagblad en de moer losdraaien
Zitten er geen gaten dan wat tussen de tanden leggen zo dat het niet kan draaien
Daar kan je een schroevendraaier doorsteken Dan blokker je zo het zaagblad en de moer losdraaien
Zitten er geen gaten dan wat tussen de tanden leggen zo dat het niet kan draaien
