Bij deze de start van het bouwverslag van de (Nelson) Pass Aleph2 single ended mono eindversterkers. Dit ontwerp is ge-update met een JFet front-end.
De voeding:
Torroidal trafo's 600VA 2 x 30V als het goed is komen de voedings rails uit rond 37/38 V. Ik heb gekozen voor een wat lagere rail als de origineel 45V rails zodat ik (met berekeningen dmv. een excel file gemaakt door Wuffwaf DIY forum) de blokken voor een lagere impendantie speaker kan afregelen.
Het vermogen piekt ideaal bij een lagere impendantie belasting, dit omdat mijn zelfbouw open baffle speaker gemiddeld op 3 Ohms zit met een minimum dipje op 1.6 Ohm.
De voeding wordt een zgn. unregulated CLC powersupply. de trafo met een softstart/choke/filtering pcb, een gelijkrichter pcb met ultra snelle diodes, 2 pcb's voor de filtering met 120.000uF elco's en 2 luchtspoelen van ong 2,2 mH 0,2 Ohms.
De PCB's zijn bijna allemaal binnen. (door Covid is/was er een enorme vertraging) Ik zit nog op teflon bekabeling te wachten. Overige componenten zijn allemaal in huis, de onderdelen waar precisie nodig is zijn "gematched" zodat de DC offset nihil is (hoop ik
De behuizing wordt pas op het allerlaatst gereed gemaakt omdat ik graag eerst 1 blok wil testen en dan ook de benodigde afmetingen kan bepalen.
De bedoeling is dat de behuizing 2 "etages" bevat. onderin het voedings deel en boven het audio deel waardoor het netjes gescheiden van elkaar en afgeschermd is.
Dit is het voor nu, later meer!