Pied Piper Zelfbouw
Moderator: Beheerdersteam
Pied Piper Zelfbouw
Hoi, ik heb nieuwe Pied Piper speakers gebouwd met een paar esthetische veranderingen maar wel met de nieuwe dimensies van de huidige kast lijn. Vond de nieuwe kast een stuk mooier/kleiner voor in mijn woonkamer, en de bovenkant heeft nu een kleinere opening. Heb ze bekleed met een HPL plaat 1835 Notenwood. Frontpaneel is van massief hout.
Ik ben al een fan van deze speaker sinds de jaren 80. Ik wou het resultaat met jullie delen.
Ik ben al een fan van deze speaker sinds de jaren 80. Ik wou het resultaat met jullie delen.
Laatst gewijzigd door erl op zo 08 aug 2010, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Pied Piper Zelfbouw
welkom,je komt in ieder geval gelijk goed binnenvallen!
fraai project!
hoe zou je de weergave willen omschrijven?
fraai project!
hoe zou je de weergave willen omschrijven?
Re: Pied Piper Zelfbouw
Bedankt. Ik vind ze heel mooi klinken, zou de oude er naast moeten zetten om een duidelijk verschil te horen maar ik vind het prima zo. Meer laag lijken ze ook te geven, maar kan ook aan de opstelling liggen.
Re: Pied Piper Zelfbouw
Ziet er mooi uit. Maar, als je ze gebouwd hebt naar eigen ontwerp, vertel es hoe en wat? Ken ze ook al van begin jaren 80, de tijd van Klaas Feenstra. Latere versies vond ik minder goed.
Re: Pied Piper Zelfbouw
De maten zijn het zelfde als de 2010 kast maar met een paar esthetische veranderingen die ik mooier vond.
Ik zie nu in dat mijn woord keuze niet goed gekozen was en heb het veranderd.
Ik heb ook nog 4 speakers van het oude formaat in mijn 5.1 Surround setup met de zilverkleurige bandtweeters.
Wat vond je dan beter bij de oude versie?
Ik zie nu in dat mijn woord keuze niet goed gekozen was en heb het veranderd.
Ik heb ook nog 4 speakers van het oude formaat in mijn 5.1 Surround setup met de zilverkleurige bandtweeters.
Wat vond je dan beter bij de oude versie?
Re: Pied Piper Zelfbouw
Ik moest toen een beetje op de grond gaan zitten om een beetje goed geluidsbeeld te krijgen. Ook het stereo beeld vond ik slechter. Kan ook aan de demo ruimte gelegen hebben.
Was ooit es een keer ergens in Haarlem.
Was ooit es een keer ergens in Haarlem.
Re: Pied Piper Zelfbouw
erl schreef:De maten zijn het zelfde als de 2010 kast maar met een paar esthetische veranderingen die ik mooier vond.
Ik zie nu in dat mijn woord keuze niet goed gekozen was en heb het veranderd.
Ik heb ook nog 4 speakers van het oude formaat in mijn 5.1 Surround setup met de zilverkleurige bandtweeters.
Wat vond je dan beter bij de oude versie?
wat zijn de maten van de "2010"kast dan ??
mag je iets over de units vertellen ??
Re: Pied Piper Zelfbouw
Je hebt een PMweidok schreef:erl schreef:De maten zijn het zelfde als de 2010 kast maar met een paar esthetische veranderingen die ik mooier vond.
Ik zie nu in dat mijn woord keuze niet goed gekozen was en heb het veranderd.
Ik heb ook nog 4 speakers van het oude formaat in mijn 5.1 Surround setup met de zilverkleurige bandtweeters.
Wat vond je dan beter bij de oude versie?
wat zijn de maten van de "2010"kast dan ??
mag je iets over de units vertellen ??
Re: Pied Piper Zelfbouw
Ik wil geen problemen, als die er door zouden kunnen onstaan tenminste.
De luidspeakers heb ik 2de hans gekocht, en daar staat niks op vermeld.
De luidspeakers heb ik 2de hans gekocht, en daar staat niks op vermeld.
Re: Pied Piper Zelfbouw
Er was destijds een zelfbouw beschrijving van. Kompleet met filter. Niks geen geheim of zo. 
Re: Pied Piper Zelfbouw
zoals de "Pied Pipers" er nu uitzien ca. 90 cm hoog heeft niets meer met een "open pijpsysteem" te makensietse schreef:Er was destijds een zelfbouw beschrijving van. Kompleet met filter. Niks geen geheim of zo.
is meer een br kast lijkt mij
Ben wel nieuwsgierig wat voor units er tegenwoordig worden toegepast..
PS heb de Oerversie van de Pied pipers nog op zolder te staan
Er is/ was zelfs een Piedpiper forum
http://mike.messageboard.nl/6410/index.php
Re: Pied Piper Zelfbouw
Ik heb die dingen ook nog gehad,,, en die waren weer 120 cm hoog.
Wel een andere mid en tweeter als op de foto.
Wel een andere mid en tweeter als op de foto.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Pied Piper Zelfbouw
Ze zien er prachtig uit!
Heb je aan de bovenzijde alleen een 'verkorte' bovenplaat of loopt er binnenin ook nog een schot naar beneden?
De originele piep pipers zijn ontstaan door een samenvoeging van verschillende topunits lang geleden. Uiteindelijk bleken de woofers niet goed te passen in een conventionele box en is de hoge open pijp bedacht, met woofers op 1/3e en 1/5e vanaf de onderzijde. Het schijnt goed gewerkt te hebben, maar met andere woofers dan die uit de eerste serie was de noodzaak voor deze constructie er niet zozeer.
Heb je aan de bovenzijde alleen een 'verkorte' bovenplaat of loopt er binnenin ook nog een schot naar beneden?
De originele piep pipers zijn ontstaan door een samenvoeging van verschillende topunits lang geleden. Uiteindelijk bleken de woofers niet goed te passen in een conventionele box en is de hoge open pijp bedacht, met woofers op 1/3e en 1/5e vanaf de onderzijde. Het schijnt goed gewerkt te hebben, maar met andere woofers dan die uit de eerste serie was de noodzaak voor deze constructie er niet zozeer.
Re: Pied Piper Zelfbouw
er zitten nog 2 schotten binnenin ... een lange br pijp eigenlijkwouter schreef:Heb je aan de bovenzijde alleen een 'verkorte' bovenplaat of loopt er binnenin ook nog een schot naar beneden?
er is ook een draadje over de werking van "open pijpsystemen"
linkviewtopic.php?f=3&t=2199&p=39083&hilit= ... per#p39083
Re: Pied Piper Zelfbouw
Hallo,
Mijn naam is Karl, ben nieuw op dit forum!
Voor een van mijn piedpipers ben ik op zoek naar een tweeter nl deze:SIZE: 1” PURE CERAMIC TWEETER (PANEL IN ROUND SHAPE)
GENUINE PURE CERAMIC DOME instead of ceramic coating on aluminum alloy dome
DIAMETER: 20mm
IMPEDANCE: 4 OHM
NOMINAL INPUT POWER: 30 W
MAX INPUT POWER: 50W
RESONANT FREQ. (FO): 800Hz
FREQ RESPONSE: Fo-60KHz
RATED FREQ RANGE:1 K~60KHz
SENSITIVITY (1M/1W): 86dB
Magnet: 42 ∮× 33 ∮× 17.7 mm NEODYMIUM
CrystAudio - TM
Je kan deze in Taiwan bestellen echter minimale afname 100 stuk!
Ik heb echter slechts 1 nodig !
Iemand hier een idee waar ik deze kan kopen?
Vriendelijke groet
Karl
Mijn naam is Karl, ben nieuw op dit forum!
Voor een van mijn piedpipers ben ik op zoek naar een tweeter nl deze:SIZE: 1” PURE CERAMIC TWEETER (PANEL IN ROUND SHAPE)
GENUINE PURE CERAMIC DOME instead of ceramic coating on aluminum alloy dome
DIAMETER: 20mm
IMPEDANCE: 4 OHM
NOMINAL INPUT POWER: 30 W
MAX INPUT POWER: 50W
RESONANT FREQ. (FO): 800Hz
FREQ RESPONSE: Fo-60KHz
RATED FREQ RANGE:1 K~60KHz
SENSITIVITY (1M/1W): 86dB
Magnet: 42 ∮× 33 ∮× 17.7 mm NEODYMIUM
CrystAudio - TM
Je kan deze in Taiwan bestellen echter minimale afname 100 stuk!
Ik heb echter slechts 1 nodig !
Iemand hier een idee waar ik deze kan kopen?
Vriendelijke groet
Karl
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Pied Piper Zelfbouw
Wel een beetje laag, dat rendement van 86dB. En is dat exemplaar uit Taiwan echt dezelfde?
Misschien dat je beter naar 2 exemplaren op zoek kan gaan. Bijvoorbeeld de Visaton KE25SC, of als dat te duur is: https://m.nl.aliexpress.com/item/323295 ... .jpg_.webp
Misschien dat je beter naar 2 exemplaren op zoek kan gaan. Bijvoorbeeld de Visaton KE25SC, of als dat te duur is: https://m.nl.aliexpress.com/item/323295 ... .jpg_.webp
