Werking tubepre ...ontwerp
Moderator: Beheerdersteam
Werking tubepre ...ontwerp
Kan hier iemand me uitleggen hoe deze pre-amp werkt
Er zijn 2 tubes gebruikt Namenlijk de 6N1P en een el84
Snap gewoon niet wat die el84 hier doet ?
De uitgang komt bij de 6n1p al buiten ?
Er zijn 2 tubes gebruikt Namenlijk de 6N1P en een el84
Snap gewoon niet wat die el84 hier doet ?
De uitgang komt bij de 6n1p al buiten ?
Re: Werking tubepre ...ontwerp
Is hier meer uit te halen ? De regelaar samen met de 139 word goed heet .De 7805 staat in voor de glozi van 5 volt .Kan dit niet beter ...?
Heb hier wel een regelbare liggen maar of dat dan beter is ?C3 enC4 zijn 3.3 mf .Wat gebeurd er dat ik daar ...10 instop ?klankmatig ?
C3 dikker heeft enkel zin bij een zware belasting wat deze schakeling toch niet trekt.edje schreef:Heb hier wel een regelbare liggen maar of dat dan beter is ?C3 enC4 zijn 3.3 mf .Wat gebeurd er dat ik daar ...10 instop ?klankmatig ?
C4 is voedings ontkoppeling is samen met de EL84 vermoedelijk voor de stabiliteit.
Alles tussen C4 en R14 inbegrepen eruit en idd een gestabiliseerde voeding erin.
Bijv. dit ouwetje, Anne
PS. De LED in je schema zit omgekeerd
- RobertD
- Contacteer:
Wat bedoel je met de 139?edje schreef:Is hier meer uit te halen ? De regelaar samen met de 139 word goed heet .De 7805 staat in voor de glozi van 5 volt .Kan dit niet beter ...?
De 7805 heeft twee diodes in de verbinding met massa. Daardoor wordt de uitgangsspanning opgetild met 2 x 0,6V naar 6,2V. Dat is heel mooi voor de gloei van de 6N1P buis. Wordt de EL84 apart van gloei voorzien?
Ik vind 3.3mF (bedoel je daarmee 3300uF) aan de uitgang van een lijntrapje best fors. 1uF zou al genoeg moeten zijn.