de "Liionidas" open baffle.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door floeper »

Misschien kunnen we een groupbuy topic openen om de discussie verder te voeren? Dan vervuilen we Leon zijn topic niet zo ;)
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door meanman64 »

Perfect Coen , hou jullie op de hoogte .
Sorry nog voor het off topic gaan .
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Jan Geert »

floeper schreef:
Misschien kunnen we een groupbuy topic openen om de discussie verder te voeren?
:goedzo:
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Nog even een paar plaatjes van de BOB (Baby Open Baffle).
Ik heb ze gebouwd voor een klant /kennis , die de Liionidas OB niet aan zijn vriendin verkocht kreeg.

De Fast 8 , die ik binnen kreeg , zijn iets anders , dan die ik van Coen had geleend.
Volgens mij klinken ze ook iets anders.
Geen extra tweeter meer nodig.

Over mijn buizen set , heb ik nauwelijks break-in tijd nodig.
Eigenlijk klinken ze meteen al erg goed.

Vind het modelletje wel leuk :).
Mijn eigen vrouw wilde ze al zelf houden !

mvgr. Leon
Bijlagen
bob 1.jpg
bob 2.jpg
bob 3.jpg
bob1.jpg
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door meanman64 »

Leon ,
Mooi man , 5 graden tilt veronderstel ik .
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Jan Geert »

En ik zie daar de voormalige set van Olaf Markus staan? :proost: met de door Peter Gelder gebouwde monoblokken.
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Tja Jan Geert, voormalig is het woord :)
Staat nu bij mij te spelen en ik ben er helemaal happy mee.
edje
Berichten: 360
Lid geworden op: zo 22 apr 2007, 19:13
Locatie: Geel

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door edje »

"De Fast 8 , die ik binnen kreeg , zijn iets anders , dan die ik van Coen had geleend.
Volgens mij klinken ze ook iets anders." ....Word daar geen controle uitgevoerd ?Of nemen ze gewoon het materiaal om ze te maken wat ze in vooraad hebben ?Anders nogal kort uit te bocht gezegt is dat bij 10 stuks er toch wat verschillen in uiterlijk,klank en specs ?
Zolang ze er op verbeteren heb ik er geen problemen mee maar heb maar een paartje dat zich beduidend anders gedraagd ...China is niet bij de deur he
edje
Berichten: 360
Lid geworden op: zo 22 apr 2007, 19:13
Locatie: Geel

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door edje »

Sta zelf op het punt om een stel te bestellen
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door hardbats »

edje schreef:
"De Fast 8 , die ik binnen kreeg , zijn iets anders , dan die ik van Coen had geleend.
Volgens mij klinken ze ook iets anders." ....Word daar geen controle uitgevoerd ?Of nemen ze gewoon het materiaal om ze te maken wat ze in vooraad hebben ?Anders nogal kort uit te bocht gezegt is dat bij 10 stuks er toch wat verschillen in uiterlijk,klank en specs ?
Zolang ze er op verbeteren heb ik er geen problemen mee maar heb maar een paartje dat zich beduidend anders gedraagd ...China is niet bij de deur he
Leon had nog de "prototypes" van de Fast-8. Nu wordt de officiële versie verkocht. Dus het zal niet aan de kwaliteits controle liggen of de toevallige voorraad maar door het feit ze van prototype naar eindproduct zijn over gegaan.
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Hoi Edje ,
leonidas schreef:
Hoi Patrick ,

Je maakt je onterrecht zorgen.
Coen had de nul serie.
De uiteindelijke F8 is nog beter dan die Coen had.
Wat ik van Lii weet (inside info) is dat er soms 6 tot 8 setjes bijna identieke units naast mekaar liggen.
Bij de een iets andere rolrand , volgende ander papier enz. enz.
Die worden allemaal getest en beluisterd !!
Lao Lii kiest dan de best klinkende .

de units die ik nu heb zijn dus , tonaal , de eindversie en klinken beter dan de nul serie.

Dit is geen massa chinees bedrijf.
Anders zou ik er nooit mee samenwerken en er voor promoten!

mvgr. Leon
Mijn privé antwoord aan Patrick die dezelfde twijfels had.
edje
Berichten: 360
Lid geworden op: zo 22 apr 2007, 19:13
Locatie: Geel

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door edje »

Bij deze zijn de twijfels zeker verdwenen .Was niet op de hoogt (niet gelezen)dat het prototype was .
Planning gaat gewoon door hoor .
Edje
edje
Berichten: 360
Lid geworden op: zo 22 apr 2007, 19:13
Locatie: Geel

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door edje »

Liep weer te snel vooruit ...
Sorry voor de twijfels
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door richard »

edje schreef:
...Sorry voor de twijfels
Cogito ergo sum
FrankP
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 15 jun 2020, 17:15

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door FrankP »

Was bij Leon op bezoek om te luisteren. Geweldig! Ontzettend leuke ervaring en grandioos geluid.
Maar ja, wel wat heel fors in mijn kamer... En nu zie ik opeens foto's van een Baby OB. Dan vraag ik me natuurlijk af, hoe klinkt dat?
Ik denk de F8 bovenin te zien maar wat voor basdrivers zijn dat? Is er een groot verschil met de werkelijk fenomenale bas van de "gewone" OB?
En hoe breed wordt de Baby-baffle zo? Kiezen, kiezen, het is wat.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Henkjan »

Qua bas: zal uiteraard niet t zelfde zijn als met die 15", maar 2 stuks 10" zijn prima in staat om in OB een goed laag neer te zetten hoor. Daudio C1, de speaker van Walt, en zo zijn er wel meer voorbeelden.
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Hoi Frank,

De BOB was, toen jullie kwamen luisteren , net de avond van te voren opgehaald.
De Liionidas is uiteraard beter.
Maar je kunt ook horen dat ze familie zijn.
Beetje subjectief gezegd : de druk in de bas is bij de BOB minder.
En hij gaat niet even diep.

Je krijgt waar naar geld.
Er is , volgens mij , niet zoveel op de markt wat op kan tegen de bas van de W 15.

Maar ik ga waarschijnlijk nog en setje BOB bouwen om als demo in huis te hebben.
Voornamelijk voor mensen die te maken hebben met WAF :)

mvgr. Leon
FrankP
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 15 jun 2020, 17:15

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door FrankP »

Ja, voor dat antwoord was ik al bang... Maar als je ze gaat bouwen, zou ik ze toch wel willen horen... Bedankt voor je reactie! Ondertussen zal ik kartonnen dummys in de kamer zetten
Kiezen, het is wat
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Leeuwarden »

Het geluid van kartonnen dummies valt meestal erg tegen en hebben bovendien een extreem lage waf.
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door floeper »

Dus kan het echte werk alleen maar meevallen ;)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Leeuwarden »

floeper schreef:
Dus kan het echte werk alleen maar meevallen ;)
Precies...
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

De laatste 2 weken op mijn gemak nog een setje BOB's gebouwd.
Ik kreeg best vel vragen over :
de verschillen Fast 8 en Crystal 10
en of en maatje kleiner dan de Liionidas ook een optie was.

Je kunt dit nu , bij mij , zelf beoordelen.
Uiteraard weer een paar kleine aanpassingen.

eigenlijk 2 delen , de baffle en de voet.
deze worden verbonden d.m.v. 2 stalen boekenplankdrager.

Simpel maar effectief.

In de voetplank zit een soort doos waar de XO onderdelen inzitten.

Op dit moment staan er dus 3 paar speelklare OB sets.
Als er mensen willen luisteren : maximaal 2 sets per dagdeel.
Ik moet altijd een set verwijderen voordat ik de 2e set kan aansluiten.

Vandaar ook dat "netjes" afwerken hier niet zoveel nut heeft.
Ze krijgen door de verplaatsingen best wel wat tikken :)

Een paar foto's zeggen meer dan 100 woorden.

mvgr. Leon.
Bijlagen
bob ob 6.jpg
bob ob 0.jpg
bob ob 5.jpg
bob ob 4.jpg
bob ob 3.jpg
bob ob 2.jpg
bob ob 1.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Walt »

Wow, zeer mooi ontwerp, ook fraai dat zwarte vlak wat de woofers een soort van samenvoegt, leuke design catch!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door Henkjan »

had je bij deze woofers nog geprobeerd of van die "vleugels" aan de achterkant van de baffle (om een soort ondiepe U te maken) een beter laag opleveren?
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: de "Liionidas" open baffle.

Bericht door leonidas »

Hoi Walt,

Ik ben meestal met het geluid bezig en nauwelijks met het uiterlijk.
Ook nu niet eigenlijk.
Het zwarte vlak is bedoeld om de woofers optisch te laten verdwijnen.
Ik gebruik namelijk 2 verschillende woofers.

De bovenste heeft een harde ophanging , de lagere een zachte.
Door de vele OB's die ik onderhand gebouwd heb , viel mij op dat hard opgehangen wat beter articuleerd en zacht opgehangen wat lekkerder in de ruimte blijft hangen.

Ik hoop dat dit soort van combi het beste van beide werelden oplevert.
Maar ze moeten echt nog even inspelen voor ik het zeker wwet.

dat de looks erop vooruit gaan hebben al meer mensen gezegd en is , voor mij , een leuke bijkomstigheid.

mvgr. Leon
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”