Kan het schema daarmee uit de voeten Anne?Hmmm, iets van 450V ?
Dat zijn er maar tienPas wel op dat er niet meer dan 32µF na de gelijkrichter en voor de smoorspoel zit.
Moderator: Beheerdersteam
Kan het schema daarmee uit de voeten Anne?Hmmm, iets van 450V ?
Dat zijn er maar tienPas wel op dat er niet meer dan 32µF na de gelijkrichter en voor de smoorspoel zit.
Hoogstens de kathodeweerstand (120Ω - 5W) wat vergroten als de stroom wat te groot uitvalt (door de hogere Vg2), misschien ook niet.PA4URK schreef:Kan het schema daarmee uit de voeten Anne?Hmmm, iets van 450V ?
Moet er toch ook niet altijd zo gewoon uitzienPA4URK schreef:Ik ben nu bezig met het bedraden van de uitgangstrafo's maar klopt het Anne dat de 8 ohm van de LS ook is verbonden aan de kathodeweerstand en die 1000 uF / 16 volt elco? Het lijkt een beetje raar
Er wordt niet meegekoppeld hoor, tenzij de trafo omgekeerd aangesloten wordt.douwebakker schreef:Tegenkoppeling op deze wijze lijkt me niet nodig. En meekoppeling vindt ik ongewenst.
De waarde van de kathode elco lijkt me ook aan de hoge kant. Ik zou kiezen voor 47 a 100 uF.
Douwe
Ja Zondermeer Rein ik vind het ook interessantPA4URK schreef:Nee, zeer zeker niet hoor Bert, maar ik vindt dit best een interessant onderwerp waar waarschijnlijk meer zelfbouwers benieuwd naar zijn. De manier zoals Anne het getekend heeft heb ik nog niet eerder gezien dus leek het me zinvol om er naar te vragen. Anne en Douwe hebben beiden een uitstekende kennis van buizentechniek, maar tegen elkaar uitspelen is geen sprake van. Het bouwen van een RS1003 versterker is toch weer wat anders dan met een KT88, EL34 of EL84. En natuurlijk wil ik deze versterker zo goed als mogelijk is bouwen
Die korte levensduur is bij max stroom van meer dan ½A.Bij bijv de versterker van Sander is dat 200mA, scheelt een slok op een borrel.OpaBert schreef:alleenwas dat nu met deze buis of 3C63..... die maar 1000 uur levensduur
Wel nee.Als pentode mag het schermrooster enkel niet teveel positief zijn omdat de anodespanning, bij grote uitsturing, ver onder de schermroosterspanning komt en dan mag de schermroosterstroom niet te groot worden (zou het rooster te heet worden).Ik ben ook wat geschrokken van de GU50 Alleen in triode eigenlijk bruikbaar
De LS aarde is ook die van de eindversterker dus bij begin vd voeding, bij of net na de tweede elco (die na de smoorspoel).PA4URK schreef:Vraagje vrienden: Kan ik de min van de LS uitgangen willekeurig aan het chassis vastmaken of toch maar aan die getwiste centrale massadraad op de foto?
Mijn antwoord is tevens een test of ik de wijze lessen van Anne heb begrepen ReinPA4URK schreef:Vraagje vrienden: Kan ik de min van de LS uitgangen willekeurig aan het chassis vastmaken of toch maar aan die getwiste centrale massadraad op de foto?
Hoop dat Rein het snapt Anne ik nietAh!buis schreef:De LS aarde is ook die van de eindversterker dus bij begin vd voeding, bij of net na de tweede elco (die na de smoorspoel).PA4URK schreef:Vraagje vrienden: Kan ik de min van de LS uitgangen willekeurig aan het chassis vastmaken of toch maar aan die getwiste centrale massadraad op de foto?
Het aarden bij de voeding is niet helemaal optimaal. Al eerder gezegt, de voeding is één geheel.e uitgang van de voeding naar de versterker zijn de aansluitingen van de elco na de smoorspoel, geen verbinding in de voeding gebruiken voor de versterker.
En nu heb je de aarde van de C na de gelijkrichter op de aarddraad van de elco naar de versterker geprikt.
Maakt misschien niet erg veel uit door de smoorspoel in de andere leiding maar liever niet.
Anne