Dat klinkt interessant!motoindo schreef:Voor mijn Grown/Up drieweg mfb gebruik ik momenteel twee stuks tpa3116, eentje in pbtl voor de woofer en eentje in stereo voor het mid en hoog kanaal. Qua prik is er genoeg beschikbaar voor het mid/hoog maar de woofer kan duidelijk meer aan dan de 24V pbtl kan leveren, vandaar mijn interesse in de TPA3255 die met 50V bijna 5 keer zoveel vermogen kan leveren. Het doel daarbij is overigens niet meer herrie maar meer controle.One World Concepts schreef:Klopt, maar dat was volgens al gezegd toch? Uiteraard kun je anders gewoon het standaard ontwerp nemen van TI. Zo heel veel win je nmlk ook weer niet met dat post filter gedoe op een TPA chip. Ben je op zoek naar iets specifieks oid?
zba.grownup.2019.jpg
Daarnaast heeft de TPA3255 het voordeel dat je de 4 eindtrappen individueel kan schakelen zodat ik een complete drieweg uit 1 chip kan halen wat mooi aansluit bij mijn wens om zo klein mogelijk te bouwen. Qua pff, in 2.1 mode draaien 2 van de vier TPA3255 eindtrappen in BTL - het bas kanaal - en twee in SE met een uitgangselco, voor vooral die laatste wil uitzoeken of toepassing van pff hoorbare winst oplevert.
kloptSSassen schreef:Zowieso geen fan van de TI klasse-D IC’s maar dat is een heel andere discussie ...
Vergeet niet dat die nieuwe TPA serie echt een stuk beter is qua performance.
De TPA311x serie is idd niet al te best, misschien dat daar de aversie van sommigen vandaan komt?
4-kanaals met een TPA3255 is wel weer een compromis. Dit betekend dat je 4 single ended kanalen hebt, en daardoor dus ook serie condensatoren moet gebruiken. Afhankelijk van de kwaliteit (en dus de prijs), is het soms voordeliger om een extra IC erbij te plaatsen.
Je zou zelf ook aan de slag kunnen, of zoek je iets kant-en-klaars?