Ik ben Tom en luister graag naar muziek en kijk graag naar films in de surround-bioscoop-beleving. in 2018 kwam ik een nostalgisch setje Kef Cresta speakers tegen met de legendarische T27 en B110 uit 1972, maar in uitstekende staat. Nu heb ik ooit eens geleerd dat uit een klein 'doosje' ook meestal een klein geluidje komt en met name het laag gemist wordt. Dus in mijn enthousiasme heb ik de originele drivers en filter in een transmissionline ontwerp gebouwd, dat ik ergens op het internet had gevonden. Het resultaat was na enig experimenteren met dempingsmateriaal (uiteindelijk heel minimaal) heerlijk om naar te luisteren, met een verbluffend laag. Sindsdien kan ik het niet laten om weer meer te lezen over zelfbouw etc. en zo kwam ik op dit forum terecht. Ik merk wel dat ik enorm veel kennis mis, ben niet onhandig, maar van electronica weet ik niet veel, heb geen meetapparatuur etc. dus ik moet het hebben van experimenteren en vooral luisteren en natuurlijk leren van alle wijsheid die ik op dit forum tegenkom. Dus nu alvast bedankt!
Ben overigens super tevreden met mijn setje van Naim Nait XS3 met de Naim ND5 XS2 streamer in combinatie met de Dali Fazon F5 speakers voor de muziek en de NAD 777vs3 met de Oppo UDP-203 voor de surroundbeleving. Ik voeg wat foto's bij van mij TL project, het resultaat staat inmiddels bij een van mijn dochters!
met hartelijke groet en ik woon in Julianadorp bij Den Helder
Tom
niet kundig wel enthousiast
Moderator: Beheerdersteam
-
TomWensink
- Berichten: 14
- Lid geworden op: do 01 mar 2018, 10:43
Re: niet kundig wel enthousiast
Mooi setje en inderdaad, die B110 is tot fijne dingen instaat wanneer hij de ruimte krijgt. Geld trouwens ook voor het grotere B200 broertje. Alleen die T27 tweeter, daar moet je van houden 
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: niet kundig wel enthousiast
Als je zulke mooie kastjes kunt maken dan ben je inderdaad handig. ze zien er goed uit.
De oude KEF drivers kunnen in goede kasten inderdaad nog heel goed mee komen, maar ook ik hou alleen niet van de T27 tweeter, ik zette hier altijd een Audax TWO25AO voor in de plaats, overigens werk ik al 15 jaar niet meer met KEF drivers.
De oude KEF drivers kunnen in goede kasten inderdaad nog heel goed mee komen, maar ook ik hou alleen niet van de T27 tweeter, ik zette hier altijd een Audax TWO25AO voor in de plaats, overigens werk ik al 15 jaar niet meer met KEF drivers.
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op ma 18 mei 2020, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: niet kundig wel enthousiast
Welkom!
Moet zeggen dat die speakers er toch aardig netjes uit zien!
Moet zeggen dat die speakers er toch aardig netjes uit zien!
-
TomWensink
- Berichten: 14
- Lid geworden op: do 01 mar 2018, 10:43
Re: niet kundig wel enthousiast
dank voor jullie reacties! Olaf, jouw tip om de T27 te vervangen voor de Audax, is daar nog aan te komen? en kan ik die 1op 1 zo vervangen?
graag je advies.
met dank en groet
Tom
graag je advies.
met dank en groet
Tom
Re: niet kundig wel enthousiast
Zeker!TomWensink schreef:... Audax, is daar nog aan te komen? ...
https://www.rumoh.eu/speakers/audax/twe ... au-tw025a0
https://shop.speakerenco.nl/tw0-25-a0-v ... -hd-100d25
Aangename tweeter voor een aangename prijs.
Re: niet kundig wel enthousiast
Je kunt 'm wel 1-op-1 vervangen maar dan zal hij een heel stuk frisser klinkenTomWensink schreef:... kan ik die 1op 1 zo vervangen? ...
