Ja, maar dat is iets dat ik buiten dit topic wil houden...Shadow schreef:Die is, erg knap, grotendeels met 2e hands onderdelen opgebouwd, dus ik denk na 8 jaar dat Ray hem eens onder handen gaat nemenPimDriessen schreef:Hoi Ray,
Is mooi geworden die Sony, maar wat lees ik nou bromt jou Pass versterker?.
Groet,
Pim
Sony TA-F550ES
Moderator: Beheerdersteam
Re: Sony TA-F550ES
Re: Sony TA-F550ES
Een vraagje van mijn kant. ik overweeg om een Pre-amp out aansluiting op de versterker te maken.
Zou ik dan het beste voor, of na R301/C302 kunnen aftakken ?
Er zit voor de volume regelaar verder geen actieve electronica.
Zie voor het volledige schema in de service manual in de eerste post.
Zou ik dan het beste voor, of na R301/C302 kunnen aftakken ?
Er zit voor de volume regelaar verder geen actieve electronica.
Zie voor het volledige schema in de service manual in de eerste post.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Sony TA-F550ES
Hey Ray wat ontzettend leuk even te lezen zo'n topic en erg knap als mensen dit kunnen, ik heb niet zo'n verstand van electronica.
Zelf heb ik mijn oudere Sony TA-F461R al jaren op zolder als klusradio. Die heb ik destijds van mijn zuurverdiende zakcentjes gekocht, tunertje, cassetedeck en CD-speler uit dezelfde serie erbij.
Die oude Sony sound is echt heerlijk.
Tot ik mijn huidige Marantz PM11S3 kanon kocht voor de Galactica's draaide de Sony hierop. De marantz stuurt de boel een stuk strakker aan qua controle, detailrijkheid en ruimtelijkheid en klinkt beter maar die oude sony sound blijft gewoon echt iets aparts, ik vind het in elk geval erg lekker klinken.
Leuk te zien dat je zo'n oud beestje nieuw leven inblaast, hulde!
Zelf heb ik mijn oudere Sony TA-F461R al jaren op zolder als klusradio. Die heb ik destijds van mijn zuurverdiende zakcentjes gekocht, tunertje, cassetedeck en CD-speler uit dezelfde serie erbij.
Die oude Sony sound is echt heerlijk.
Tot ik mijn huidige Marantz PM11S3 kanon kocht voor de Galactica's draaide de Sony hierop. De marantz stuurt de boel een stuk strakker aan qua controle, detailrijkheid en ruimtelijkheid en klinkt beter maar die oude sony sound blijft gewoon echt iets aparts, ik vind het in elk geval erg lekker klinken.
Leuk te zien dat je zo'n oud beestje nieuw leven inblaast, hulde!
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Sony TA-F550ES
ray5150 schreef:Een vraagje van mijn kant. ik overweeg om een Pre-amp out aansluiting op de versterker te maken.
Zou ik dan het beste voor, of na R301/C302 kunnen aftakken ?
Er zit voor de volume regelaar verder geen actieve electronica.
Zie voor het volledige schema in de service manual in de eerste post.
Pre-Out.png
Ik denk haast dat dit na R301 dient te gebeuren met een eigen 4,7 uf condensator. maar er zitten hier mensen op het forum met nog meer verstand van zaken, dus die zullen dit nog bevestigen of juist corrigeren.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Sony TA-F550ES
Ik zou er een tweede condensator voor gebruiken. Dus vóór R301 aftakken en dan met een condensator van 4,7uF naar de volgende trap gaan.ray5150 schreef:Een vraagje van mijn kant. ik overweeg om een Pre-amp out aansluiting op de versterker te maken.
Zou ik dan het beste voor, of na R301/C302 kunnen aftakken ?
Er zit voor de volume regelaar verder geen actieve electronica.
Zie voor het volledige schema in de service manual in de eerste post.
Pre-Out.png
Houd er rekening mee dat het signaal dan verder niet versterkt is. Een buffertrapje met een versterkingsfactor is wel handig wanneer je een pure eindversterker gaat aansturen.
Re: Sony TA-F550ES
+1RobertD schreef:Ik zou er een tweede condensator voor gebruiken. Dus vóór R301 aftakken en dan met een condensator van 4,7uF naar de volgende trap gaan.
Houd er rekening mee dat het signaal dan verder niet versterkt is. Een buffertrapje met een versterkingsfactor is wel handig wanneer je een pure eindversterker gaat aansturen.
Bij de geïntegreerde (Denon)versterkers waarbij ik dit lang geleden heb gedaan, was de versterkingsfactor van de eindtrap behoorlijk hoog, in de orde van 35dB of meer dacht ik, en het referentieniveau achter de volumeknop dus vrij laag.
