Zo erg was 't ook niet hoor.Ik wilde een voordeel van de schakeling opofferen om een niet bestaand nadeel te verhelpenjvenema schreef:`Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald` zullen we maar zeggen![]()
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Zo erg was 't ook niet hoor.Ik wilde een voordeel van de schakeling opofferen om een niet bestaand nadeel te verhelpenjvenema schreef:`Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald` zullen we maar zeggen![]()
Zo eenvoudig is 't niet.Er is de oppervlakte, de orientatie, de textuur, de kleur, de warmtegeleiding van het materiaal en de luchtstroom om maar 's wat te noemen die invloed hebben op de koeleigenschappen.fred64 schreef:Hoi alle,
Ik heb hier een heatsink met bekende afmetingen maar zou graag berekenen om te kijken of deze geschikt is voor 2,7k/W warmte te dissiperen?
Is wel ongeveer evenredig met de oppervlakte.fred64 schreef:Was ik al bang voor. Als ik andere heatsink neem die qua vinnen en materiaal hetzelfde is, daarvan verhouding bereken x bekende weerstand van deze heatsink, kan ik dan ongeveer bepalen wat mijn heatsink qua warmte afgeeft?