Rpi 4 met aliexpress DAC
Moderator: Beheerdersteam
Rpi 4 met aliexpress DAC
Heb hier al n tijdje n rpi4 liggen, eigenlijk aangeschaft omdat ik er de ballen verstand van heb, en er meer van wilde weten. Bij Ali een Dac besteld met PCM5122 chip aan boord. Afgelopen week dan toch maar de stoute schoenen aangetrokken, Volumio op geheugenkaartje gezet en..........waarempel het werkt, en hoe. Meer en beter gecontroleerde bas meer dynamiek, gewoon beter dan streamen via chromecast, tv of versterker. Kortom, dit is n blijvertje, nu maar kastje eromheen.
Re: Rpi 4 met aliexpress DAC
Dac bordje ziet er nog niet eens zo slecht uit.
Wordt die ondersteund door Volumio of moet je Generic i2s gebruiken?
En speelt hij alles?
Wat voor voeding gebruik je? Daar valt misschien nog wel wat winst te halen.
Wordt die ondersteund door Volumio of moet je Generic i2s gebruiken?
En speelt hij alles?
Wat voor voeding gebruik je? Daar valt misschien nog wel wat winst te halen.
Re: Rpi 4 met aliexpress DAC
Ik moet Allo BOSS gebruiken en hij speelt alles, ik gebruik de standaard voeding. Ik wil nog wel iets met de voeding doen, maar ben eigenlijk best tevreden nu.
