Myref Fremen bromt
Moderator: Beheerdersteam
Myref Fremen bromt
Al een hele tijd niet meer bezig geweest met hifi, solderen en luisteren door geboorte, verhuizing en klussen in huis. Maar wil nu weer een project oppakken wat al een tijdje ligt te verstoffen: een myref Fremen uit 2017/2018.
Dat ding blijft redelijk hard brommen. Zit momenteel in elkaar als een eindversterker. Als zodanig doet hij het met een redelijke brom, maar zodra er een passieve voorversterker op aangesloten wordt is het een gigantisch kabaal. Toen ter tijd al wat vragen gesteld op het Engelse myref forum, maar er niet uitgekomen. Is er iemand in de buurt van Hoofddorp die mee zou willen kijken (als de maatregelen versoepelt worden)?
Dat ding blijft redelijk hard brommen. Zit momenteel in elkaar als een eindversterker. Als zodanig doet hij het met een redelijke brom, maar zodra er een passieve voorversterker op aangesloten wordt is het een gigantisch kabaal. Toen ter tijd al wat vragen gesteld op het Engelse myref forum, maar er niet uitgekomen. Is er iemand in de buurt van Hoofddorp die mee zou willen kijken (als de maatregelen versoepelt worden)?
Re: Myref Fremen bromt
Silkscreen en bouw tutorial. Foto's van build kan ik nu niet maken: 'on the move'.
- Bijlagen
-
- My_Ref_FE - Tutorial.pdf
- (6.32 MiB) 691 keer gedownload
-
- My_Ref_FE - Silkscreen.pdf
- (95.35 KiB) 36 keer gedownload
-
Rob Dingen
- Contacteer:
Ik zie op de foto's niet dat je de versterker printen via de brugcel weerstand en condensator aan aarde hebt gehangen.
En wat bromt er over de speakers of je trafo?
Een passieve voorversterker heeft meestal een hoge uitgangs impedantie die er dan nog een schepje bovenop kan doen.
Wat voor intelinks gebruik je?
Rob
En wat bromt er over de speakers of je trafo?
Een passieve voorversterker heeft meestal een hoge uitgangs impedantie die er dan nog een schepje bovenop kan doen.
Wat voor intelinks gebruik je?
Rob
Ha Rob,
Versterker zou een 'zwevend' design hebben en zijn dus idd niet aan de aarde verbonden. In de build staat wel een schema voor hoe dat zou kunnen. Interlinks zijn normale, niets bijzonders.
Brom is oorverdovend, niet om aan te horen.
Versterker zou een 'zwevend' design hebben en zijn dus idd niet aan de aarde verbonden. In de build staat wel een schema voor hoe dat zou kunnen. Interlinks zijn normale, niets bijzonders.
Brom is oorverdovend, niet om aan te horen.
The My_Ref and so the My_Ref Fremen Edition are floating designs so they’re not supposed to be grounded.
While best perceived performance is achieved without any form of grounding the resulting system would be not completely safe since in case of a catastrophic failure you could have mains voltages on connectors.
While such a fail is unlikely for a safe build which retains most if not all of its perceived performance use a safety ground loop breaker connected to PGND and safety ground, like in this suggested grounding layout:
While best perceived performance is achieved without any form of grounding the resulting system would be not completely safe since in case of a catastrophic failure you could have mains voltages on connectors.
While such a fail is unlikely for a safe build which retains most if not all of its perceived performance use a safety ground loop breaker connected to PGND and safety ground, like in this suggested grounding layout:
Niet heel gebruikelijk blijkbaar? Dus toch een aansluiting van printje op aarde?Shadow schreef:Koekoek
Nou ik zou de signal ground eens aan de kast leggen met 100R/100nF paralel. Maar aangezien hier over een ‘oorverdovende brom’ gesproken wordt, kun je misschien de AC rimpel in de voeding na de gelijkrichting en afvlakking eens meten? Als hij het eerst goed gedaan heeft is er misschien een elco gesneuveld?
Oorverdovend is alleen als er een voorversterker (passief) op aangesloten wordt.
Zonder voorversterker is er een lichte brom die amper hoorbaar is tijdens het spelen van muziek.
Moet nog ergens in een doosje de spullen hebben voor het in de build geadviseerde ground systeem, zal het morgen even opzoeken en posten. Weet niet of ik hier die 100R/100nF heb liggen.
Zonder voorversterker is er een lichte brom die amper hoorbaar is tijdens het spelen van muziek.
Moet nog ergens in een doosje de spullen hebben voor het in de build geadviseerde ground systeem, zal het morgen even opzoeken en posten. Weet niet of ik hier die 100R/100nF heb liggen.
Klinkt eerder alsof het je voorversterker is...wat ik zei, plaatjes en schema’s...
-
Rob Dingen
- Contacteer:
Als je de ingang kort sluit wat gebeurt er dan met de brom.
Wat je ook even kunt proberen is de aarde los en een ingang massa aan de kast hangen.
Overige heren er zijn voldoende apparaten die geen aarde gebruiken.
Rob
Wat je ook even kunt proberen is de aarde los en een ingang massa aan de kast hangen.
Rob
Ja tuurlijk, maar dat is per ontwerp dan he? Niet 'we doen maar wat en als het werkt is het goed'Rob Dingen schreef:Overige heren er zijn voldoende apparaten die geen aarde gebruiken.
Rob
Foto's en schema's in bijlage hieronder. Top dat jullie mee willen denken 
Ingang kortsluiten zal ik morgen proberen, kids liggen net te slapen. Je andere optie begrijp ik niet helemaal. Is dat terwijl de ingang is kortgesloten?Rob Dingen schreef:Als je de ingang kort sluit wat gebeurt er dan met de brom.
Rob
Zit er iets van warmtegeleidende pasta tussen die lm en de kast?
Ik snap niet dat ze het een ‘floating design’ noemen terwijl de boel via R11 gewoon aan massa hoort te liggen?
Ik snap niet dat ze het een ‘floating design’ noemen terwijl de boel via R11 gewoon aan massa hoort te liggen?
Zit pasta tussen de lm en kast. Begrijp van degene die de print gemaakt heeft dat ze het liefst floating moeten. Optie is er wel, maar dan via hsground (of een dergelijke naam ergens aan de rand van de print).
Mja het is gewoon standaard procedure om de ground van het binnenkomende signaal met een 100R/100nF aan de last te leggen, dan hoef je verder niks aan de print te knopen, gewoon de massalipjes van je tulpbussen ff aan de kast leggen met 100R/100nF paralel.wilco87 schreef:Zit pasta tussen de lm en kast. Begrijp van degene die de print gemaakt heeft dat ze het liefst floating moeten. Optie is er wel, maar dan via hsground (of een dergelijke naam ergens aan de rand van de print).
Zit er een LM3668T in of een LM3668TF ?
Met de laatste is er geen probleem, maar met de eerste komt de min voeding aan de kast als de IC zonder isolatie is gemonteerd.
Anne
Met de laatste is er geen probleem, maar met de eerste komt de min voeding aan de kast als de IC zonder isolatie is gemonteerd.
Anne
Wilco kan net zo goed geen foto's plaatsen
Aarden hoeft niet per se. Maar als je het doet: Met een 100 - 220 ohm weerstand bij de cinch ingang. Cinch jack wel zelf geïsoleerd monteren. Verder zie ik geen koelpasta tussen de LM en het chassis zitten.......??? Al zal dat niet de brom veroorzaken.
Is het ook al geprobeerd met een andere bron dan de genoemde passieve voorversterker ?
Een CD speler met regelbare uitgang is voor zo'n test ideaal.
Een CD speler met regelbare uitgang is voor zo'n test ideaal.