Grundig R400 met STK461 eindtrap
Moderator: Beheerdersteam
-
palermaaudio
- Contacteer:
Grundig R400 met STK461 eindtrap
Ben een tijdje afwezig geweest, kids huisje boompje enz.
Nu de hobby weer oppakken!!!
Om te beginnen heb ik een audiomeubel gehaald met daarin Grundig R400 Receiver, CF400 Cassetedeck en Dual ASP128 Platenspeler.
Ik weet, niet het beste wat er te krijgen is, maar er komt muziek uit!!! Hier is zeker wat mee te maken omdat er in de apparaten ruimte zat over is. Rapsberry bijvoorbeeld inbouwen.
Om te beginnen de versterker. Prima geluid op mijn Tannoy P30 Cherry, maar zodra het muziekstuk wat voller wordt en er dus wat meer power gevraagd wordt, zakt het geluid in, net of er een limiter in klapt. Gezien de leeftijd, heb ik het vermoeden dat de voedingselko s om te beginnen maar eens vervangen moeten worden. Denk ik in de juiste richting?
Moet ik dan gewoon weer de zelfde waardes inbouwen of heeft het nog nut iets meer capa in te bouwen? Er zit nu volgens schema 2x 6800U in
Nu de hobby weer oppakken!!!
Om te beginnen heb ik een audiomeubel gehaald met daarin Grundig R400 Receiver, CF400 Cassetedeck en Dual ASP128 Platenspeler.
Ik weet, niet het beste wat er te krijgen is, maar er komt muziek uit!!! Hier is zeker wat mee te maken omdat er in de apparaten ruimte zat over is. Rapsberry bijvoorbeeld inbouwen.
Om te beginnen de versterker. Prima geluid op mijn Tannoy P30 Cherry, maar zodra het muziekstuk wat voller wordt en er dus wat meer power gevraagd wordt, zakt het geluid in, net of er een limiter in klapt. Gezien de leeftijd, heb ik het vermoeden dat de voedingselko s om te beginnen maar eens vervangen moeten worden. Denk ik in de juiste richting?
Moet ik dan gewoon weer de zelfde waardes inbouwen of heeft het nog nut iets meer capa in te bouwen? Er zit nu volgens schema 2x 6800U in
-
palermaaudio
- Contacteer:
Re: Grundig R400 met STK461 eindtrap
Zit overigens te denken aan Mundorf 6800u 40V MLytic, maar ik zag dat deze ook in 10000u 80V of 8200u/63v zijn. Ik wil ook graag de optie open houden om in de toekomst de stk te wisselen voor een LM3886
- Leeuwarden
-
palermaaudio
- Contacteer:
Geen idee, leek me een goede elko, hofleverancier Ebay heeft ook wel normale elkos voor een fractie van de prijs, maar als ik het dan doe wil ik liever gelijk wat beters erop zetten, of heeft dit geen zin?
- Leeuwarden
Er zijn ook goede, goedkopere, elco's. Vraag is of het je probleem oplost...
-
palermaaudio
- Contacteer:
Dat is dan ook gelijk mijn vraag waar het eigenlijk om gaat, waar zou het anders aan kunnen liggen?
Mwa, ik krijg nu een beetje het idee alsof je bougies en motorolie die bedoeld is voor een Ferarri is een Lelijke Eend wilt gooien...
Vervangen van de STK door een 3886 kan op zich wel, denk ik, maar ik ga ervan uit dat men met het vermogen van de trafo rekening heeft gehouden met wat de STK kan leveren, en dat is maar een Watt of 20 a 25...
Of het daarmee dus harder zal gaan is te betwijfelen.
Laat je overigens niet gek maken door lage prijzen op Ebay, kan nog wel eens tegenvallen :
Vervangen van de STK door een 3886 kan op zich wel, denk ik, maar ik ga ervan uit dat men met het vermogen van de trafo rekening heeft gehouden met wat de STK kan leveren, en dat is maar een Watt of 20 a 25...
Laat je overigens niet gek maken door lage prijzen op Ebay, kan nog wel eens tegenvallen :
-
palermaaudio
- Contacteer:
Is voor de toekomst, ook de trafo moet dan natuurlijk vervangen worden, in eerste instantie ben ik tevreden met de STR en wil ik deze ook zo laten.ray5150 schreef:Mwa, ik krijg nu een beetje het idee alsof je bougies en motorolie die bedoeld is voor een Ferarri is een Lelijke Eend wilt gooien...
eerst het probleem oplossen waar ik nu mee zit, geluid zakt in als de muziek wat steviger wordt. Dit hoor je dus tijdens het luisteren op normaal luisterniveau, net of er een limiter in slaat.
Kan me voorstellen dat als de C's niet zo best meer zijn dat dit dan op deze manier hoorbaar huis. de bas is ook niet lekker strak, beetje boemerig