Ik ben bezig een Maranzt Model 2216 in zwarte uitvoering aan het opknappen. De receiver was zeer vies (rokers huishouden) van binnen, geen enkele lampje deed het nog en meerdere condensatoren stonden bol. Daarnaast zat er een zwart plekje op een van de emitterweerstanden en was een eindtransistor zwartgeblakert. Ik heb de versterker inmiddels volledig schoongemaakt, de lampjes, condensatoren en eindtransistoren vervangen en probeer de hem nu aan de praat te krijgen. Er zit alleen nog een probleem in en ik weet niet zo goed waar ik deze moet zoeken.
De regelbare weerstanden voor de bias heb ik vervangen voor meerslagen potmeters, welke ik heb ingesteld op 0.8k. Ik heb de versterker via een Variac aan het net hangen. Rond de 60-80V begint een van de emitterweerstanden te roken (zie rode cirkel op bijgesloten schema). Het voltage over deze weerstand loopt enorm snel op.
Ik heb alle transistoren met de mulitmeter doorgemeten en dat laat geen doorgeslagen of doorgebrande transistor zien. Het andere kanaal heeft geen problemen.
Mijn kennis schiet nu schromelijk te kort.

Is er iemand die mij in de "juiste" richting kan wijzen?