Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief

Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren

Bericht door ds23man »

Dat is net zo iets als close milking! :lol: :lol:

Mensen, schakel eens de autocorrectie uit.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Gaat dit over die Audium discussie van ruim 10 jaar geleden? Waarom krijg ik de zwarte piet toegeschoven? Of mogen er geen kritische vragen gesteld worden over een zelfbouw luidspreker met een fors prijskaartje?
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

ds23man schreef:
Dat is net zo iets als close milking! :lol: :lol:

Mensen, schakel eens de autocorrectie uit.
Ik heb eerlijk gezegd geGoogled op ‘close milking’ want als Peter iets zegt zit daar toch 9 van de 10 keer een betekenis achter.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Dat zocht Gerhard er i.d.d. achter :lol: Deze keer was het gewoon een typo :mrgreen:
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Audium topic even doorgelezen, schrok wel een beetje van mijn eigen reacties, sommige daarvan waren nogal bot en ad hominem. Daarom van mijn kant excuses voor de toon van mijn reacties, dat had ook anders gekund.

Het neemt echter niet weg dat de kritische vragen die ik toen stelde nooit een bevredigend antwoord hebben gekregen. Ook sta ik nog steeds achter het punt wat ik toen maakte: als je een zelfbouw luidspreker met een dergelijk prijskaartje in de markt zet zorg je dat de documentatie op orde is. Metingen, gestelde doelen voor wat betreft het ontwerp, gebruikte componenten, etc.

Feitelijk kan je dit gewoon marketing technisch aankleden, waarom wordt er gekozen voor XYZ en dat motiveer je met ABC. Als je dit een beetje aankleedt en opleukt met vakjargon en steekhoudende argumentatie heb je gelijk de klantenbrochure geschreven voor deze zelfbouw luidspreker, toch?
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

John P schreef:
Sound in korte?
sorry, sound imports
richard

Bericht door richard »

SSassen schreef:
Audium topic even doorgelezen, schrok wel een beetje van mijn eigen reacties, sommige daarvan waren nogal bot en ad hominem. Daarom van mijn kant excuses voor de toon van mijn reacties, dat had ook anders gekund.

Het neemt echter niet weg dat de kritische vragen die ik toen stelde nooit een bevredigend antwoord hebben gekregen. ,,,, toch?
Mee eens. Naar aanleiding hiervan deze draad ook nog eens diagonaal door het Audium topic gegaan omdat ikzelf wat commentaar had op de vormgeving.
De bijdrage van jou was mijns inziens kritisch, maar niet onredelijk.
Led

Bericht door Led »

wouter schreef:
Eh, niet om het een of ander hoor, maar Soundimports draait als een tierelier. Op youtube heb je allerlei DIY boxenbouwers met dayton spul bijvoorbeeld, kijk naar Soundblab. https://www.youtube.com/watch?v=BvKF38sXV60&t=1635s
Kijk naar Kirby meets audio: https://www.youtube.com/watch?v=hJwSr6s3o40

Wij hebben bijna geen leuke video's paraat.
https://www.youtube.com/watch?v=Xe80QoLUC1M
https://www.youtube.com/watch?v=fFww7iA0Xpc&t=10m22s

Jvenema heeft laatst met een DSP bordje en een heel mooi verslag laten zien wat je daarmee allemaal kunt.
Combineer dat met 3D printen en je kunt de nieuwe tijd in.

Zolang wij met MDF en een schuurbordje bezig zijn kom je pas bij de grotere budgetten tot een interessant ontwerp.
Voor weinig geld koop je altijd al een prima setje, daar kun je niet tegenop bouwen. Zeker niet nu heel veel actief is EN het belangrijkste is toch wel CONNECTIVITEIT. Mijn vrouw is 39 en als het niet probleemloos verbindt hoeft het voor haar al niet meer. Geluidskwaliteit heeft een veel lagere prio.
En alles wat actief is doet ook lekker laag op een zacht volume.

Een jaar of 5 geleden zijn is de Budget ontwerpwedstrijd nieuw leven ingeblazen, dit heeft al 2 rondes erg leuke ontwerpen opgeleverd. De laatste ronde is er zichtbaar minder gedeeld over het vallen en opstaan van het ontwerp. Het niveau was met het toegenomen budget ook hoog begreep ik, maar ontwerpvaardigheden houdt de hobby meer in leven dan nabouwsels denk ik. Maar ook dat kan leuk zijn, en is voor velen een start van de hobby geweest.

Kortom, ZBA is ingericht hoe het 30 jaar geleden al interessant was geweest. Maar wil je interessant blijven, in een tijd waarin dingen goed en goedkoop zijn - en kids (en ouders) bijna geen gereedschappen meer gebruiken - dan is het wellicht tijd voor meer interactieve vormen van ZBA.

Ik beperk me trouwens tot luidsprekerbouw, van al die andere dingen weet ik helemaal geen drol ;-)
Ik weet niet zeker of ik je helemaal volg maar volgens mij zijn wij het redelijk eens :-)
Ik zie mensen bluetooth speakers bouwen met veel lol, ik zie mensen klooien met contact speakers, ik zie mensen dingen uitproberen met horns en tqwt online..

JVenema is een mooi voorbeeld, supermooi verslag!
Zoiets willen mensen lezen en nabouwen - kost weinig, levert veel op, wordt met veel enthousiasme gebracht..!

Als je als speakershop relevant wilt blijven kun je niet teren op modellen van 6 jaar oud, hoe goed ze ook zijn.
Je moet meegaan met je publiek - Youtube build video's, varieteit in aanbod (De Cyburg Needles zijn in mijn ogen nog steeds de beste superlowcost introductie in zelfbouw, en bv. OAudio.de heeft dat begrepen en biedt er om het jaar weer een nieuwe variant van aan - 3", 4", 4" met duurdere full-range drivers en ga maar door)..

Mensen willen actie zien, nieuwe modellen die net weer anders zijn of een andere behoefte vervullen, bouwverslagen, tests...

Niet een statische site met "Je kunt hier deze 5 ScanSpeak 2017 modellen kopen" zonder bouwvideos online.

Ik zou zelf 4 jaar geleden nooit een speaker kit gekocht hebben bij zo'n stoffige nederlandse diy-winkel omdat ik simpelweg geen idee had of en hoe ik het in elkaar kon zetten.
Ik ben begonnen met zo'n OAudio.de Needle Deluxe (TangBand 1320sif :-)) omdat ik ergens een video en/of artikel heb gevonden dat liet zien hoe eenvoudig het eigenlijk wel niet was.

Dat is wat diy-speaker-winkels duidelijk moeten maken - het IS niet moeilijk om een kit in elkaar te zetten. Ja, JIJ kan het ook!
Kijk, ZO doen we dat, je hoeft dit alleen maar NA TE DOEN! ;-)

En zoals iedereen hier weet - als je eenmaal je eerste hit hebt gehad wil je meer - dan heb je ze te pakken for life :-P
Led

Bericht door Led »

motoindo schreef:
Led schreef:
Dan lijkt het me evident dat dat dus niet je doelgroep moet zijn. Je moet geen doelgroep uitkiezen die geen geld te besteden heeft.
Als je op korte termijn geld wil verdienen niet nee, dan is het inderdaad beter om naar mes-smedende bbq'ende meubelmakers te kijken. Maar als je voor de langere termijn gaat dan is het een investering in de toekomst voor als de drommen kerels van middelbare leeftijd van het toneel verdwenen zijn.

Klanten die pakweg 10 jaar geleden voor het eerst bij mij aanklopte met een setje afgetrapte kringloop MFB's van drie tientjes komen nu - afgestudeerd en lekker verdienend - bij mij terug voor upgrades. Tis eigenlijk net als in het onderwijs, dat kost ook alleen maar geld wat je pas later terugziet.
Dus als ik je goed begrijp is het zaak om momenteel mensen enthousiast te krijgen om ervoor te zorgen dat je over 10 jaar ook nog bestaansrecht hebt?
Volgens mij is dat precies wat ik zeg - probeer mensen *enthousiast* te krijgen. Zorg dat er voor middelbare kerels als ik een cursus is om iets vets te maken, zodat we geinfecteerd raken. Je weet zelf vast wel - er is niet zoiets als "maar 1 paar speakers bouwen" ;-)
En inderdaad, tegelijkertijd moet je ook iets doen voor de jonge garde.
Zoals ik in mijn vorige post aanhaalde, de Needles zijn daar supergeschikt voor, en tevens supergeschikt om (zoals OAudio.de doet) om de zoveel tijd weer even een "frisse" variant van aan te bieden met een nieuwe full-range driver.
Maar dan moet je wel uit je eigen bubble stappen om jonge mensen daar even van op de hoogte te stellen.
Dus je zult iets moeten doen - zij het Youtube videos maken, zij het samenwerkingen aangaan met bestaande hobbyclubs, of zoals Leo samenwerken met scholen....

Maar met binnenzitten en je ScanSpeak folders voor de 40e keer doorlezen gaat het niet gebeuren :-D
Led schreef:
Met opgesloten zitten in je stoffige hok met modellen van 6 jaar geleden maak je mensen niet enthousiast en bereik je geen nieuw publiek, om het even oneerbiedig te zeggen ;-)
Dat is inderdaad redelijk oneerbiedig maar ik begrijp wel wat je bedoelt, ook hier is het aantal moderniteiten klein en word er vaak neerbuigend tegen Chinese meuk aangekeken terwijl ik uit eigen ervaring weet dat je daar hele leuke dingetjes mee kan maken.
Daar ben ik het compleet mee eens. 4 jaar geleden had ik nog nooit een speaker gebouwd, ik heb er nu 6 staan en een (eenvoudige :-)) hybride buizen / class D amp gebouwd simpelweg door bordjes van Yuan Jing te kopen en zo'n beetje alles te desolderen en te vervangen met goedkope maar betere / betrouwbaardere onderdelen.
(Omdat ik op diyaudio.com een thread vond waar slimme mensen precies uitlegden wat er mis mee was, en hoe je het kon verbeteren - met stappenplan en onderdelen gespecificeerd!)

Dankzij Oaudio.de , Klang & Ton, Hobby-Hifi, Diyaudio.com en Yuan Jing heb ik een superleuke hobby gevonden waar ik voor (een middelbare leeftijd kerel) relatief weinig geld lol kan hebben en het ook zo gek kan maken als ik wil qua budget.

Mensen zoals JVenema doen met een artikel als https://www.soundimports.eu/nl/blogs/bl ... oor-jimmy/
meer voor diy speakerbouw dan een statische stoffige onderdelenwinkel zonder "outreach" doet in 10 jaar.
Jan-Peter
In memoriam †
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

audioruud schreef:
I
Nog even een laatste opmerking, het succes van Hypex ligt in de grond bij Titus Nissen, die Jan-Peter lang geleden het aanbod deed om versterkers voor subwoofer voor hem te maken omdat hij (Jan-Peter) zijn brood niet kon verdienen met zijn elektronica bedrijfje dat hij toen net had opgericht aan de Ulgersmaweg te Groningen (uiteindelijk heeft hij het goed gedaan natuurlijk maar ons belang interesseerde hem later niet meer zo).

Ik wens in ieder geval iedereen nog een heleboel plezier met de hobby in de zelfbouw luidsprekers!

Groeten,

Ruud Jansen
Ik wil toch even hierop reageren..

Ten eerste erg jammer dat S&C in Haarlem gaat stoppen. Ten tweede wil ik even hierbij reageren op het bovenstaande. Ik heb dit verhaal al meerdere keren gehoord echter het is weinig gebaseerd op feiten. Ergens begin 2000 heeft een relatie van mij uit de omgeving van Emmen mij erop geattendeerd dat S&C in Groningen moeite had om subwoofer modules uit Duitsland geleverd te krijgen. Aangezien ik toen aardige wat PA versterkers bouwde was het niet zo moeilijk om daar een speciale variant op te maken. Ik heb dus contact gezocht met de toenmalige bedrijfsleider van S&C in Groningen (Martin). Hij was in het beging reuze enthousiast en heeft me deze modules laten zien. Het contact tussen ons was direct erg goed en hij heeft dit balletje intern bij S&C opgegooid. Men was daar wat terughoudend in maar S&C Groningen zag gewoon kansen en mogelijkheden en heeft gezegd we gaan het gewoon doen. Zo is het balletje gaan rollen. Dus S&C Haarlem aan de basis van enig succes met Hypex, nou nee, niet echt…

Ergens in 2002-2006 heeft Martin de S&C winkel overgenomen en toen was er veel meer ruimte om met zijn tweeën zaken op te pakken. Uit die mooie samenwerking met Martin zijn veel mooie producten ontstaan zoals de actieve versterkers met DSP om actieve luidsprekers te bouwen. En we hebben gezamenlijk een versterkerlijn opgezet genaamd MM Audio. Voor ons was het een mooie testcase en verlengde van onze luisterruimte. Helaas heeft hij na de crisis de winkel niet meer in de lucht kunnen houden en heeft hij er mee moeten stoppen.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Led schreef:
motoindo schreef:
Led schreef:
Dan lijkt het me evident dat dat dus niet je doelgroep moet zijn. Je moet geen doelgroep uitkiezen die geen geld te besteden heeft.
Als je op korte termijn geld wil verdienen niet nee, dan is het inderdaad beter om naar mes-smedende bbq'ende meubelmakers te kijken. Maar als je voor de langere termijn gaat dan is het een investering in de toekomst voor als de drommen kerels van middelbare leeftijd van het toneel verdwenen zijn.

Klanten die pakweg 10 jaar geleden voor het eerst bij mij aanklopte met een setje afgetrapte kringloop MFB's van drie tientjes komen nu - afgestudeerd en lekker verdienend - bij mij terug voor upgrades. Tis eigenlijk net als in het onderwijs, dat kost ook alleen maar geld wat je pas later terugziet.
Dus als ik je goed begrijp is het zaak om momenteel mensen enthousiast te krijgen om ervoor te zorgen dat je over 10 jaar ook nog bestaansrecht hebt?
Volgens mij is dat precies wat ik zeg - probeer mensen *enthousiast* te krijgen. Zorg dat er voor middelbare kerels als ik een cursus is om iets vets te maken, zodat we geinfecteerd raken. Je weet zelf vast wel - er is niet zoiets als "maar 1 paar speakers bouwen" ;-)
En inderdaad, tegelijkertijd moet je ook iets doen voor de jonge garde.
Zoals ik in mijn vorige post aanhaalde, de Needles zijn daar supergeschikt voor, en tevens supergeschikt om (zoals OAudio.de doet) om de zoveel tijd weer even een "frisse" variant van aan te bieden met een nieuwe full-range driver.
Maar dan moet je wel uit je eigen bubble stappen om jonge mensen daar even van op de hoogte te stellen.
Dus je zult iets moeten doen - zij het Youtube videos maken, zij het samenwerkingen aangaan met bestaande hobbyclubs, of zoals Leo samenwerken met scholen....

Maar met binnenzitten en je ScanSpeak folders voor de 40e keer doorlezen gaat het niet gebeuren :-D
Led schreef:
Met opgesloten zitten in je stoffige hok met modellen van 6 jaar geleden maak je mensen niet enthousiast en bereik je geen nieuw publiek, om het even oneerbiedig te zeggen ;-)
Dat is inderdaad redelijk oneerbiedig maar ik begrijp wel wat je bedoelt, ook hier is het aantal moderniteiten klein en word er vaak neerbuigend tegen Chinese meuk aangekeken terwijl ik uit eigen ervaring weet dat je daar hele leuke dingetjes mee kan maken.
Daar ben ik het compleet mee eens. 4 jaar geleden had ik nog nooit een speaker gebouwd, ik heb er nu 6 staan en een (eenvoudige :-)) hybride buizen / class D amp gebouwd simpelweg door bordjes van Yuan Jing te kopen en zo'n beetje alles te desolderen en te vervangen met goedkope maar betere / betrouwbaardere onderdelen.
(Omdat ik op diyaudio.com een thread vond waar slimme mensen precies uitlegden wat er mis mee was, en hoe je het kon verbeteren - met stappenplan en onderdelen gespecificeerd!)

Dankzij Oaudio.de , Klang & Ton, Hobby-Hifi, Diyaudio.com en Yuan Jing heb ik een superleuke hobby gevonden waar ik voor (een middelbare leeftijd kerel) relatief weinig geld lol kan hebben en het ook zo gek kan maken als ik wil qua budget.

Mensen zoals JVenema doen met een artikel als https://www.soundimports.eu/nl/blogs/bl ... oor-jimmy/
meer voor diy speakerbouw dan een statische stoffige onderdelenwinkel zonder "outreach" doet in 10 jaar.
Met alles wat je schrijft onderbouw je slechts dat het openhouden van een winkel onhoudbaar is en geef je dus Speakerenco Haarlem gelijk met het sluiten van de deuren. Jouw dank gaat uit naar online shops, magazines en een forum.
Laatst gewijzigd door jeroen_d op za 28 mar 2020, 10:21, 2 keer totaal gewijzigd.
motoindo
Contacteer:

Bericht door motoindo »

Led schreef:
Precies, de enige shop die ik in dit rijtje nog mis is aliexpress. Die Oaudio MW 5.0 Alu ziet er leuk uit zeg, vraag mij nu al af of dat convex doppie er met smeltlijm in zit want hij past mooi onder een CX3.0 in een heel klein drie wegje :-)
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ik ken nog de tijd van 25 jaar geleden. Als je toen bij Speakerland binnenkwam in Oss was een beleving van jewelste. Lekker druk, iedereen was vol van de artikelen uit de Elektuurspecials van de jaren 90, in de winkel waren ze aan het verkopen, luidsprekertesten, uitgebreide line-up om te luisteren met een bakkie koffie erbij. Was helemaal niks stoffigs aan. En eerlijk gezegd, ik vond die tijd leuker dan nu. Noem mij maar een ouwe zak :)

Zo'n topic van 10 jaar geleden over de Audium: puur triest. Het verval was al ingezet en de zelfbouwzaak werd toen al flink de verdediging in gedrukt want iedereen op het forum wist het beter en kocht zijn drivers online zo goedkoop mogelijk in. Je ziet aan het einde van dat topic dat ik het als moderator niet meer kon aanzien en we hebben het toen op slot gezet.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Ik kwam al in 1987/88 in de eerste vestiging van S&C in Groningen. We moeten niet vergeten dat de basis van de zelfbouwzaken het bouwen van een betere luidspreker voor minder geld dan kant en klaar in de winkel stond was. Gezien de prijserosie in de hifi markt is dat gewoon weg.

Neem nou een speakertje als dit:

https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.12232/

Daar kun je toch niet meer tegenop bouwen?
motoindo
Contacteer:

Bericht door motoindo »

jeroen_d schreef:
Ik ken nog de tijd van 25 jaar geleden // ik vond die tijd leuker dan nu. Noem mij maar een ouwe zak // drivers online zo goedkoop mogelijk.
Hier nog zo'n oude zak, inderdaad is het internet de grootste aanjager van verandering geweest en heeft de komst ervan de complete middenstand op z'n kop gezet. Maar om nu te beweren dat die tijd leuker was dan nu .... ik krijg in ieder geval bij het doorstruinen van de alie's van deze wereld het zelfde gevoel als wat ik vroeger had wanneer ik door zo'n winkel liep. Dat gecombineerd met een forum als dit is wat mij betreft een gouden combi. Op naar ZBA 2030....

fijn weekend allen & stay safe !
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Niet alleen het internet is er de schuld aan. Vergeet niet dat we als zelfbouwer toen der tijd niet de technische mogelijkheden hadden qua meetapparatuur en simulatiesoftware! In de begintijd had S&C zo'n reteduur Neutrik meetsysteem met een papiertje en een rammelend dos programmaatje om wat filters uit te kunnen rekenen of een br afstemming. Dus de meeste mensen waren gewoon afhankelijk van de ontwerpen van de "shops". Aangezien de software tegenwoordig zeer geavanceerd is geworden en gratis, meetapparatuur ook geen drol meer kost, is het verdienmodel gewoon weg....
FR_Aad

Bericht door FR_Aad »

Het probleem met hobby winkels is dat ze vaak worden gerund door hobbyisten.
En die kunnen niet altijd winkeltje spelen. Dat is een heel ander spelletje.

Vaak genoeg bij Speaker en Co in Rotterdam geweest en bijvoorbeeld bij DIL voor componenten.
Ging altijd goed, zolang je maar geen 'domme vraag' stelde. Dan kwam de ergenis zowat uit hun poriën.
Dan ga je vanzelf online bestellen en zoek je kennis elders.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

toen S&Co no aan de Bergweg zat, kwam ik er niet letterlijk wekelijks, maar wel erg vaak. meestal had ik ook wel een onderdeeltje nodig, maar vaak was dat ook maar een smoes. Het laatste jaar (het 'verval' ging toen erg snel) was het gewoon leeg, minder aan omzet dan de huur alleen al was, en was ik (midden op de dag) vaak de eerste klant in de zaak.
FR_Aad

Bericht door FR_Aad »

Bij mijn eerste projectje stapte ik met een lijstje daar binnen. Toen ik om baf vroeg, was de vraag hoeveel?
Ik las van mijn lijstje hardop 700gr.

Toen ging die sukkel uit zijn stekker ...
"Ik verkoop pakken, geen grammen. Weet ik veel hoeveel een pak is"
FR_Aad

Bericht door FR_Aad »

Ik zie een website als de etalage van een winkel.
Als daar al jaren een zeurverhaal over melkpakken staat word je niet getriggert om daar te kopen.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Zat net even op Ruud zijn site te neuzen, maar de innovatie spat er niet echt vanaf.

Denk dat er maar 1 is die de huidige tijdsgeest goed doorheeft en daar een verdienmodel aan heeft weten te knopen is Troels!
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Ach wat, de goeden niet te nagesproken, in sommige winkels waar ze speakeronderdelen verkochten stond een eigenwijze jojo die je wat zurig en lichtelijk arrogant benaderde. Dat was 30-40 jaar geleden al zo. Dat was ook bij sommige elektronica onderdelen zaken zo. Ik begreep daar eigenlijk nooit wat van maar ik heb ook wel een beetje het idee dat klanten overvroegen qua verlangd advies en daardoor niet blij werden van het antwoord. Als ondernemer moet je daar ook goed mee om kunnen gaan. Of dat het eigenlijk altijd al een zieltogende handel is geweest. Dat kan ook...
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 28 mar 2020, 11:58, 2 keer totaal gewijzigd.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hetzelfde verval heb ik gezien als eindredacteur van de Audio Specials.

Ik heb in mijn jeugd altijd veel inspiratie opgedaan uit de Elektuur Audio Specials en ben toen ergens in 200x naar Elektor gestapt met de vraag of die nieuw leven ingeblazen konden worden. Feitelijk lagen er toen twee eisen op tafel, er moesten genoeg zelfbouwprojecten zijn om pakweg 80 tot 100 pagina’s mee te vullen en de oplage van 5000 stuks moest minimaal voor de helft verkocht worden.

In de jaren die volgden heb elk jaar met veel enthousiasme geprobeerd de Audio Special te vullen met leuke en interessante zelfbouwprojecten. Vooral bij luidspreker zelfbouw bleef dat lastig. Ik heb uiteraard ook bij de S&C’s en vergelijkbare winkels aangeklopt om een ontwerp aan te leveren, maar er was weinig animo om met iets trendy of vernieuwends te komen.

Met iedere Audio Special liep de verkoop verder terug en werd het voor mij moeilijker om genoeg zelfbouwprojecten te vinden om de Audio Special mee te vullen. Uiteindelijk werd door Elektor de stekker eruit getrokken omdat gezien het aantal verkochte exemplaren men niet meer uit de kosten kwam. Mijn insteek? Ergens in 20xx is de zelfbouw die zo floreerde in de ‘80-er en ‘90-er een stille dood gestorven.
Laatst gewijzigd door SSassen op za 28 mar 2020, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Had dat ook niet te maken met dat het liefdewerk oud papier was voor de auteurs... :roll:
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Pjotr schreef:
Had dat ook niet te maken met dat het liefdewerk oud papier was voor de auteurs... :roll:
Er was inderdaad geen budget om de auteurs te betalen, maar dat moet voor de zelfbouwwinkels toch geen belemmering zijn, immers het is een mogelijkheid om direct de doelgroep te bereiken op zeer efficiënte wijze.
Gesloten

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”