Tja Wouter, ik gaf al een paar keer aan dat er heel veel meer gebeurd dan hier op dit forum zichtbaar is. Zeker wereldwijd. Dat hou je toch... prima toch. Maar als ik zo op het wereldforum diyaudio.com kijk dan is 99,9% toch ook hobbygeknutsel van 30 - 50 jaar geleden en hoofdzakelijk nabouwen? Overigens bouwde men 50 jaar geleden ook speakerbehuizingen van gewapend polyester, of uit plexigas, klein en groot. W.d.b. is er met 3D printen niks nieuws onder de zon.
Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
Moderator: Beheerdersteam
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
Yup, Sonos heeft het goed begrepen
Tja Wouter, ik gaf al een paar keer aan dat er heel veel meer gebeurd dan hier op dit forum zichtbaar is. Zeker wereldwijd. Dat hou je toch... prima toch. Maar als ik zo op het wereldforum diyaudio.com kijk dan is 99,9% toch ook hobbygeknutsel van 30 - 50 jaar geleden en hoofdzakelijk nabouwen? Overigens bouwde men 50 jaar geleden ook speakerbehuizingen van gewapend polyester, of uit plexigas, klein en groot. W.d.b. is er met 3D printen niks nieuws onder de zon.
Tja Wouter, ik gaf al een paar keer aan dat er heel veel meer gebeurd dan hier op dit forum zichtbaar is. Zeker wereldwijd. Dat hou je toch... prima toch. Maar als ik zo op het wereldforum diyaudio.com kijk dan is 99,9% toch ook hobbygeknutsel van 30 - 50 jaar geleden en hoofdzakelijk nabouwen? Overigens bouwde men 50 jaar geleden ook speakerbehuizingen van gewapend polyester, of uit plexigas, klein en groot. W.d.b. is er met 3D printen niks nieuws onder de zon.
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
Als je op korte termijn geld wil verdienen niet nee, dan is het inderdaad beter om naar mes-smedende bbq'ende meubelmakers te kijken. Maar als je voor de langere termijn gaat dan is het een investering in de toekomst voor als de drommen kerels van middelbare leeftijd van het toneel verdwenen zijn.Led schreef:Dan lijkt het me evident dat dat dus niet je doelgroep moet zijn. Je moet geen doelgroep uitkiezen die geen geld te besteden heeft.
Klanten die pakweg 10 jaar geleden voor het eerst bij mij aanklopte met een setje afgetrapte kringloop MFB's van drie tientjes komen nu - afgestudeerd en lekker verdienend - bij mij terug voor upgrades. Tis eigenlijk net als in het onderwijs, dat kost ook alleen maar geld wat je pas later terugziet.
Dat is inderdaad redelijk oneerbiedig maar ik begrijp wel wat je bedoelt, ook hier is het aantal moderniteiten klein en word er vaak neerbuigend tegen Chinese meuk aangekeken terwijl ik uit eigen ervaring weet dat je daar hele leuke dingetjes mee kan maken.Led schreef:Met opgesloten zitten in je stoffige hok met modellen van 6 jaar geleden maak je mensen niet enthousiast en bereik je geen nieuw publiek, om het even oneerbiedig te zeggen
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
Wat is er nou mis met nadoen om er een beetje aan te proeven en te ondekken? Of zijn er hier mensen die met mes en vork geboren zijn als geroutineerde...... ? Daar is trouwens een leuk kinderboek over "Diederik uit blik" 
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
ik zeg niet dat er iets mis mee is, maar het maakt de zba niet bestendig. Plezier in ontwerpen kruipt langer dan iets nabouwen denk ik, omdat het een heel andere motivatie is en een bredere inzet van vaardigheden vergt. Maar nabouwen is meestal het begin van de interesse. Let wel, ik heb geen oordeel over wat een interessantere manier van hobby bedrijven is!Pjotr schreef:Wat is er nou mis met nadoen om er een beetje aan te proeven en te ondekken? Of zijn er hier mensen die met mes en vork geboren zijn als geroutineerde...... ? Daar is trouwens een leuk kinderboek over "Diederik uit blik"
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
Tis dat door het fucking virus de levering van dit soort modulen ....
... tegenwoordig minder zeker is maar doe het nou eens gewoon, bestel zo'n ding voor een tientje en knoop er een setje plastic kringdieren van 7,50 aan....
....bevrijd vervolgens de drivers uit hun plastic grafkast en bouw er iets moois omheen met een plaatje mdf van de gamma.
Natuurlijk is dit hier vloeken in de kerk maar als je wat verder kijkt dan je neus lang is zie je vanzelf een leertraject opduiken. Eenmaal verbaast over waar zo'n kringding toe instaat is kan een volgende stap zijn om te leren hoe je vrij simpel met ARTA de TS parameters van de drivertjes kan bepalen om daar dan met bijvoorbeeld WinISD een beter kastje voor te maken. En wanneer je daar mee uit geëxperimenteerd bent eens te gaan luisteren naar de verschillen tussen bijvoorbeeld een goedkoop 24V led voeding of een setje accu's. Of het bluetooth te vervangen door een vast draadje .... hoeft allemaal niets te kosten en is zeer leerzaam.
... tegenwoordig minder zeker is maar doe het nou eens gewoon, bestel zo'n ding voor een tientje en knoop er een setje plastic kringdieren van 7,50 aan....
....bevrijd vervolgens de drivers uit hun plastic grafkast en bouw er iets moois omheen met een plaatje mdf van de gamma.
Natuurlijk is dit hier vloeken in de kerk maar als je wat verder kijkt dan je neus lang is zie je vanzelf een leertraject opduiken. Eenmaal verbaast over waar zo'n kringding toe instaat is kan een volgende stap zijn om te leren hoe je vrij simpel met ARTA de TS parameters van de drivertjes kan bepalen om daar dan met bijvoorbeeld WinISD een beter kastje voor te maken. En wanneer je daar mee uit geëxperimenteerd bent eens te gaan luisteren naar de verschillen tussen bijvoorbeeld een goedkoop 24V led voeding of een setje accu's. Of het bluetooth te vervangen door een vast draadje .... hoeft allemaal niets te kosten en is zeer leerzaam.
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
Het begint toch met nabouwen. Dat is het principe van de ontwikkeling. Geef ook de mogelijkheden weer voor eigen creativiteit. De talentvolle leerling zal dan wegen vinden om de meester te overstijgen. De iets minder talentvollen zijn tevreden in het begaan van de reeds gebaande paden.wouter schreef:ik zeg niet dat er iets mis mee is, maar het maakt de zba niet bestendig. Plezier in ontwerpen kruipt langer dan iets nabouwen denk ik, omdat het een heel andere motivatie is en een bredere inzet van vaardigheden vergt. Maar nabouwen is meestal het begin van de interesse. Let wel, ik heb geen oordeel over wat een interessantere manier van hobby bedrijven is!Pjotr schreef:Wat is er nou mis met nadoen om er een beetje aan te proeven en te ondekken? Of zijn er hier mensen die met mes en vork geboren zijn als geroutineerde...... ? Daar is trouwens een leuk kinderboek over "Diederik uit blik"
Voor beiden moet plaats zijn en blijven, maar ik denk dat de fysieke winkels toch te veel hebben gemikt op de tweede groep.
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
Allemaal leuk en aardig deze adviezen en meningen. Ze gaan er niet voor zorgen dat je in deze tijd een zelfbouwaudiowinkel kan open houden. Dus die sluiting is een logisch gevolg van de situatie. Beperken tot de webwinkel is meegaan met de tijd, hoewel je het daarmee alleen niet gaat redden. Of je dan de energie/zin hebt om allerlei interactieve vormen te gaan doen, en dat dan ook nog zodanig succesvol dat je er niet een andere 'normale' baan naast moet doen, daar moet je niet over oordelen tenzij je zelf investeert en voordoet hoe het moet. Anders blijf je aan de wal staan. Leuk om te roepen dat de beste stuurlui mee gaan met de tijd, alleen sta je zelf nog doodleuk aan de wal en vind ik de sneer die dit spreekwoord uitstraalt terecht. De meeste kleine bedrijven die zaken doen in de (zelfbouw)audio, hoe ondernemend ook, hebben een baan erbij of leven stiekem van de ww.
Ik hoorde zo'n mooie uitspraak van een concullega, die ik hoorde toen ik met Daudio voor het eerste deelnam aan de Xfi in Veldhoven: weet je hoe je miljonair wordt in de audio? .....Beginnen als miljardair.
Wat dit betreft mogen we met zijn allen een enorm respect hebben voor Hypex, die krijgen het toch voor elkaar om al jarenlang zo succesvol te zijn dat ze regelmatig in de productieproblemen komen. Hun modules worden in grote aantallen wereldwijd verkocht.
Ik hoorde zo'n mooie uitspraak van een concullega, die ik hoorde toen ik met Daudio voor het eerste deelnam aan de Xfi in Veldhoven: weet je hoe je miljonair wordt in de audio? .....Beginnen als miljardair.
Wat dit betreft mogen we met zijn allen een enorm respect hebben voor Hypex, die krijgen het toch voor elkaar om al jarenlang zo succesvol te zijn dat ze regelmatig in de productieproblemen komen. Hun modules worden in grote aantallen wereldwijd verkocht.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
Zondermeer, maar Hypex moet het uiteraard niet hebben van de verkoop aan hobbyisten, dit levert maar een (zeer) kleine bijdrage aan de totale omzet.jeroen_d schreef:Wat dit betreft mogen we met zijn allen een enorm respect hebben voor Hypex, die krijgen het toch voor elkaar om al jarenlang zo succesvol te zijn dat ze regelmatig in de productieproblemen komen. Hun modules worden in grote aantallen wereldwijd verkocht.
De manier om anno 2020 succesvol te zijn met een webshop is of een zeer grote speler te zijn in de mark zoals bijvoorbeeld Parts-Express in de VS. Of je zult toch aan klantenbinding moeten doen via sociale media. Daarbij moet je denken aan regelmatige updates over producten, het delen van tips en suggesties en actieve deelname aan discussies en de bereidheid om ervaring en kennis te delen.
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
Mwah, het was met A&T toch ook sappelen hoor om die A18 - A25 versterkers verkocht te krijgen.
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
Hier is trouwens een korte les kostenberekening van EEVblog Dave the Aussie.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
Om tegenwoordig succesvol te zijn met een webshop moet je (veel) voorraad hebben, anders gaan de klanten wel naar een ander toe.
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
En vlot leveren, en scherpe prijzen, en een goede after-sales service bieden.
Zoals ik al eerder schreef, een goedlopende webshop runnen kost meer werk dan je denkt.
Zoals ik al eerder schreef, een goedlopende webshop runnen kost meer werk dan je denkt.
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
Geweldig filmpje waarvoor dank, verklaart ook meteen waarom de vakhandel zo dol is op audiofiele kabels en stekkers. Die hebben een lekker lage COG zodat de multiplier richting die van kleding (10x) kan. En als je een beetje knap spul gebruikt zijn de aftersales/support kosten vrijwel nihil, echte winstpakkers dus.John P schreef:Hier is trouwens een korte les kostenberekening van EEVblog Dave the Aussie.
Helemaal mee eens, mijn opmerkingen/posts zijn ook meer bedoeld als input voor een zba dag amsterdam en omstreken, en niet zozeer om een winkel mee te runnen.jeroen_d schreef:Allemaal leuk en aardig deze adviezen en meningen. Ze gaan er niet voor zorgen dat je in deze tijd een zelfbouwaudiowinkel kan open houden. Dus die sluiting is een logisch gevolg van de situatie.
Laatst gewijzigd door motoindo op vr 27 mar 2020, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
Wat moet ik onder de term COG in deze verstaan, Chris ?
Enigszins vergelijkbaar, in de horeca is een spreekwoord dat luidt : "Ze eten je arm, en drinken je rijk".
Enigszins vergelijkbaar, in de horeca is een spreekwoord dat luidt : "Ze eten je arm, en drinken je rijk".
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
Cost of goods, kijk het filmpje, daar wordt het uitgelegd. Qua horeca, yes, een flesje rood van 10 euro gaat daar inderdaad ook voor 60~80 euro weg. Moet ook wel hoor gezien de vaste lasten die een beetje tent heeft. Heb even een wikipediaatje onder COG geplakt.ray5150 schreef:Wat moet ik onder de term COG in deze verstaan, Chris ?
Enigszins vergelijkbaar, in de horeca is een spreekwoord dat luidt : "Ze eten je arm, en drinken je rijk".
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
Ik was al benieuwd wanneer het bericht over de sluiting van de een na laatste zelfbouw winkel hier op dit enige echte luidspreker zelfbouw forum zou gaan opduiken en dat duurde dus bijna een maand. Dat zegt al iets.
De enige echte reden dat een echte winkel in dit soort onderdelen niet kan blijven bestaan is omdat er nauwelijks een rendabel verdienmodel mee te maken is. Van een echte winkel wordt er door de klanten heel wat verwacht, dat blijkt al als je bovenstaande leest. Het is doodnormaal om je uitgebreid in de winkel te laten informeren en dan de aankoop elders te doen als de prijs daar lager is. Ik kreeg dagelijks meerdere telefoontjes die begonnen met "Ik heb een vraagje" en eindigden met "bedankt voor de informatie". Er was zelfs iemand die bij mij in de winkel kwamen melden dat hij die mooie (maar dure) NAD versterker die hij bij mij geluisterd had goedkoop via Ebay had kunnen verkrijgen. En of ik hem kon adviseren over aanpassingen op zijn op marktplaats gekochte set zelfbouwluidsprekers. En zo waren er nog een heleboel, zoekend naar de juiste info om hun probleem op te lossen zonder dat het geld zou gaan kosten.
Op een of andere manier leefde op dit (en ook op andere fora) het beeld dat wij slapend rijk werden van deze handel. Het zal de meesten hier duidelijk zijn geworden hoe BMM (europe) is geëindigd, de webwinkel die in Nederland begonnen is met prijskraken en mij een aanzienlijk deel van mijn handel heeft gekost. Ook webwinkel spelen is lastig en met die lage prijzen graaf je je eigen graf.
Dan was er ook een groep forumleden die een sterk kritische houding naar onze producten had (zoek maar eens op de Audium, met Sander Sassen in de hoofdrol)
Het bestaansrecht voor de speciaalzaak is er gewoon niet meer omdat het niet vol te houden is om de meerwaarde te verzilveren die je hebt boven (web)winkels die uiteindelijk hetzelfde product verkopen maar dan zonder die toegevoegde waarde. Geld vragen voor een advies wordt niet geaccepteerd.
Dit geldt overigens ook voor alle andere soorten speciaalzaken en die verdwijnen dan ook snel. De meeste fysieke winkels bieden tegenwoordig alleen maar het voordeel dat het product er is. En dat je het dan meteen na aanschaf mee kan nemen in plaats van een halve dag of langer te moeten afwachten of de bezorger komt.
Het is een trend in deze tijd, webwinkels worden steeds beter en voor veel producten hoef je ook het product niet eerst te zien voor je het koopt.
Er waren natuurlijk ook een heleboel leuke klanten maar het is wel duidelijk dat in de Hifi de interesse alleen maar afneemt en de liefhebbers vergrijzen. Ik heb wel eens gedacht dat ik een AED zou moeten hebben als er weer eens een oude bezoeker buiten adem de trap op was geklommen.
Ik heb me de afgelopen jaren vaak het hoofd gebroken wat ik zou moeten doen om de interesse te wekken. Ik heb lezingen gegeven in de bieb, een luidspreker-ontwerpen workshop gegeven, op beurzen gestaan, goed geluisterd naar de klanten en daarop afgestemde ontwerpen gemaakt maar dat kon allemaal het tij niet keren.
Voor de jonge aanwas is een winkel gewoon geen "place to be" meer, ze zijn er aan gewend dat alles (bijna) gratis is (zoals on-line het geval lijkt te zijn) en ze hebben zo weinig technische ondergrond en gebrek aan praktische ervaring (natuurlijk zijn er uitzonderingen, dat zijn dan echt ook uitzonderingen).
Dat zie je ook wel hier op het forum, enthousiaste hobbyisten die niet worden gehinderd door kennis.
Hoe erg is dat? Ik ben 1 keer op zo'n zelfbouwdag geweest en ik vond het enthousiasme hartstikke leuk. De klankmatige resultaten waren vaak niet om over naar huis te schrijven maar ach, who cares.
Dus ja, het is zoals het is, deze ontwikkeling gaat zoals hij gaat. Ik ben niet voor niets op een gegeven moment iets anders gaan doen.
Nog even een laatste opmerking, het succes van Hypex ligt in de grond bij Titus Nissen, die Jan-Peter lang geleden het aanbod deed om versterkers voor subwoofer voor hem te maken omdat hij (Jan-Peter) zijn brood niet kon verdienen met zijn elektronica bedrijfje dat hij toen net had opgericht aan de Ulgersmaweg te Groningen (uiteindelijk heeft hij het goed gedaan natuurlijk maar ons belang interesseerde hem later niet meer zo).
Ik wens in ieder geval iedereen nog een heleboel plezier met de hobby in de zelfbouw luidsprekers!
Groeten,
Ruud Jansen
De enige echte reden dat een echte winkel in dit soort onderdelen niet kan blijven bestaan is omdat er nauwelijks een rendabel verdienmodel mee te maken is. Van een echte winkel wordt er door de klanten heel wat verwacht, dat blijkt al als je bovenstaande leest. Het is doodnormaal om je uitgebreid in de winkel te laten informeren en dan de aankoop elders te doen als de prijs daar lager is. Ik kreeg dagelijks meerdere telefoontjes die begonnen met "Ik heb een vraagje" en eindigden met "bedankt voor de informatie". Er was zelfs iemand die bij mij in de winkel kwamen melden dat hij die mooie (maar dure) NAD versterker die hij bij mij geluisterd had goedkoop via Ebay had kunnen verkrijgen. En of ik hem kon adviseren over aanpassingen op zijn op marktplaats gekochte set zelfbouwluidsprekers. En zo waren er nog een heleboel, zoekend naar de juiste info om hun probleem op te lossen zonder dat het geld zou gaan kosten.
Op een of andere manier leefde op dit (en ook op andere fora) het beeld dat wij slapend rijk werden van deze handel. Het zal de meesten hier duidelijk zijn geworden hoe BMM (europe) is geëindigd, de webwinkel die in Nederland begonnen is met prijskraken en mij een aanzienlijk deel van mijn handel heeft gekost. Ook webwinkel spelen is lastig en met die lage prijzen graaf je je eigen graf.
Dan was er ook een groep forumleden die een sterk kritische houding naar onze producten had (zoek maar eens op de Audium, met Sander Sassen in de hoofdrol)
Het bestaansrecht voor de speciaalzaak is er gewoon niet meer omdat het niet vol te houden is om de meerwaarde te verzilveren die je hebt boven (web)winkels die uiteindelijk hetzelfde product verkopen maar dan zonder die toegevoegde waarde. Geld vragen voor een advies wordt niet geaccepteerd.
Dit geldt overigens ook voor alle andere soorten speciaalzaken en die verdwijnen dan ook snel. De meeste fysieke winkels bieden tegenwoordig alleen maar het voordeel dat het product er is. En dat je het dan meteen na aanschaf mee kan nemen in plaats van een halve dag of langer te moeten afwachten of de bezorger komt.
Het is een trend in deze tijd, webwinkels worden steeds beter en voor veel producten hoef je ook het product niet eerst te zien voor je het koopt.
Er waren natuurlijk ook een heleboel leuke klanten maar het is wel duidelijk dat in de Hifi de interesse alleen maar afneemt en de liefhebbers vergrijzen. Ik heb wel eens gedacht dat ik een AED zou moeten hebben als er weer eens een oude bezoeker buiten adem de trap op was geklommen.
Ik heb me de afgelopen jaren vaak het hoofd gebroken wat ik zou moeten doen om de interesse te wekken. Ik heb lezingen gegeven in de bieb, een luidspreker-ontwerpen workshop gegeven, op beurzen gestaan, goed geluisterd naar de klanten en daarop afgestemde ontwerpen gemaakt maar dat kon allemaal het tij niet keren.
Voor de jonge aanwas is een winkel gewoon geen "place to be" meer, ze zijn er aan gewend dat alles (bijna) gratis is (zoals on-line het geval lijkt te zijn) en ze hebben zo weinig technische ondergrond en gebrek aan praktische ervaring (natuurlijk zijn er uitzonderingen, dat zijn dan echt ook uitzonderingen).
Dat zie je ook wel hier op het forum, enthousiaste hobbyisten die niet worden gehinderd door kennis.
Hoe erg is dat? Ik ben 1 keer op zo'n zelfbouwdag geweest en ik vond het enthousiasme hartstikke leuk. De klankmatige resultaten waren vaak niet om over naar huis te schrijven maar ach, who cares.
Dus ja, het is zoals het is, deze ontwikkeling gaat zoals hij gaat. Ik ben niet voor niets op een gegeven moment iets anders gaan doen.
Nog even een laatste opmerking, het succes van Hypex ligt in de grond bij Titus Nissen, die Jan-Peter lang geleden het aanbod deed om versterkers voor subwoofer voor hem te maken omdat hij (Jan-Peter) zijn brood niet kon verdienen met zijn elektronica bedrijfje dat hij toen net had opgericht aan de Ulgersmaweg te Groningen (uiteindelijk heeft hij het goed gedaan natuurlijk maar ons belang interesseerde hem later niet meer zo).
Ik wens in ieder geval iedereen nog een heleboel plezier met de hobby in de zelfbouw luidsprekers!
Groeten,
Ruud Jansen
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
Mooi stukje tekst Ruud! 
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
Maar wel wat zuur......

Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
En terecht......
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
????????????? Ja, die vervelende speakerzelfbouwers ook? 
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
Nee, het gaat om ergens informatie inwinnen en dan ergens anders kopen.
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
Ergens iets kopen is de verkoper ook iets gunnen, zeker uit wederkerigheid als hij er prestatie voor heeft geleverd. Heeft mijns inziens ook iets met fatsoen te maken.
Maar de maatschappij veranderd, de melkboer komt niet meer langs huis en kolen kun je ook bijna nergens meer kopen, laat staan turf.
Maar de maatschappij veranderd, de melkboer komt niet meer langs huis en kolen kun je ook bijna nergens meer kopen, laat staan turf.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
Mag je toch eens uitleggen Ruud, je noemt mij met naam en toenaam maar vermeldt geen context, dus als je die wil geven dan hoor ik het graag, immers als je A zegt moet je ook B zeggen, anders is het zwartmakerij tenslotte.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
ik dacht toch dat ik de hoofdrol speelde. Ik was met vriend Erik, die nota bene een (ook) TL had, de Audium komen beluisteren. En dat sloeg toen inderdaad nergens op, weet nog steeds niet hoe dat kwam maar het zal een combinatie van factoren zijn geweest.
Verder respect voor de energie die Ruud gestoken heeft in het outside the box denken en investeren.
Ik vind het jammer als zaken verdwijnen, maar bij sound imports krijg ik niet het idee dat ze verdwijnen...
Al mist daar nog wel wat expertise t.o.v. de betere luidsprekerbouw zaken
Verder respect voor de energie die Ruud gestoken heeft in het outside the box denken en investeren.
Ik vind het jammer als zaken verdwijnen, maar bij sound imports krijg ik niet het idee dat ze verdwijnen...
Al mist daar nog wel wat expertise t.o.v. de betere luidsprekerbouw zaken
Laatst gewijzigd door wouter op vr 27 mar 2020, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Speakerenco Haarlem sluit 1 april 2020 de deuren
Sound in korte?
