Aurum Cantus woofers - ervaringen?
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Contacteer:
Aurum Cantus woofers - ervaringen?
Ik heb, ondanks m’n jarenlange carrière in (zelfbouw)audio, nog nooit met Aurum Cantus gewerkt, iemand ervaringen uit de eerste hand? Ik was aan het kijken naar de AC165 woofers omdat ze kwa T&S parameters prima aansluiten bij wat ik zoek.
Edit: typo, ik haat typos!
Edit: typo, ik haat typos!
Laatst gewijzigd door SSassen op za 14 mar 2020, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aurum Cantus woofers - ervaringen?
Mooie units als ik het zo bekijk.....
De specs zijn ook top!
De specs zijn ook top!
Nee,wel beluisterd in hun systemen......
Echt prima in ieder geval.
Echt prima in ieder geval.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Rob Meist van MC systems heb ik er mee zien werken, echt wel mooi spul. Al trok hij ze meteen uit elkaar voor modificatie 
Zelf geen ervaring mee, maar niet omdat ik dat niet zou willen. Mooi spul!
Zelf geen ervaring mee, maar niet omdat ik dat niet zou willen. Mooi spul!
wouter schreef:Al trok hij ze meteen uit elkaar voor modificatie
- SSassen
- Contacteer:
Ja, exact, ik haat cliffhangers!SARK schreef:wouter schreef:Al trok hij ze meteen uit elkaar voor modificatiehoe dan
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Faseplug eruit en dan met een buis de driver vastzetten aan de achterkant van de kast.
Op zich niet zo'n gek idee. Ik vond het destijds wel fraaie luidsprekers.ds23man schreef:Faseplug eruit en dan met een buis de driver vastzetten aan de achterkant van de kast.
- SSassen
- Contacteer:
Uhm, de drivers waar ik naar kijk hebben geen faseplug.ds23man schreef:Faseplug eruit en dan met een buis de driver vastzetten aan de achterkant van de kast.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Daarom gebruikt ie alleen drivers met een faseplug....
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Yep, en de buis aan de achterzijde heeft weer een schroefdraad zodat de faseplug weer gemonteerd kan worden.Marp schreef:....omdat ie anders geen faseplug kan verwijderen?
- SSassen
- Contacteer:
Klinkt als wat CV pijp en een stuk draadeind?ds23man schreef:Yep, en de buis aan de achterzijde heeft weer een schroefdraad zodat de faseplug weer gemonteerd kan worden.Marp schreef:....omdat ie anders geen faseplug kan verwijderen?
-
wouter
- Ook commercieel actief
En een patent ja...
Hij liet me zien hoe bij een bepaalde woofer de spider en de conus elkaar konden raken bij grotere uitslagen. Hij positioneerde de spider anders ofzo, ik weet niet precies wat hij allemaal deed. Maar ik zag ook een hele stapel spiders liggen, losse conussen en spreekspoelen, dus voor mij was hij sowieso al een baas qua eigenzinnigheid. Ik zou bij hem daar echt uren kunnen rondlopen, overal zat we een verhaal aan vast... prachtig.
Hij liet me zien hoe bij een bepaalde woofer de spider en de conus elkaar konden raken bij grotere uitslagen. Hij positioneerde de spider anders ofzo, ik weet niet precies wat hij allemaal deed. Maar ik zag ook een hele stapel spiders liggen, losse conussen en spreekspoelen, dus voor mij was hij sowieso al een baas qua eigenzinnigheid. Ik zou bij hem daar echt uren kunnen rondlopen, overal zat we een verhaal aan vast... prachtig.
wouter schreef:... trok hij ze meteen uit elkaar
Ha dus niet een stipje verf of een schijfje kurk maar het echte werkwouter schreef:... Hij positioneerde de spider anders ofzo, ik weet niet precies wat hij allemaal deed. Maar ik zag ook een hele stapel spiders liggen, losse conussen en spreekspoelen ...
Ik zou idd kwijlend ronlopen, heerlijk.wouter schreef:Ik zou bij hem daar echt uren kunnen rondlopen, overal zat we een verhaal aan vast... prachtig.
De oude woofers werden achteraf voorzien van een gat in de magneet.
Dat ging niet altijd even precies..
Dat ging niet altijd even precies..